Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
سه شنبه, 25 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
سیاسیون مجبورند در شورا جناحی عمل کنند/ تعیین تکلیف نهایی لیست ها در هفته جاری. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه, 28 اردیبهشت 1392 ساعت 10:31 بازدیدها:1837 مرتبه

حماسه سیاسی در انتخابات شوراها.

سیاسیون مجبورند در شورا جناحی عمل کنند/تعیین تکلیف نهایی لیست‌ها در هفته جاری
معاون سابق شهردار تهران در خصوص ورود سیاسیون به شورای شهر گفت: سیاسیون چه بخواهند و چه نخواهند مجبورند جناحی عمل کنند و گاهی مصالح جناح آنها ایجاب می‌کند که به دنبال تأمین منافع جناح خود باشند.


 
حسین کلخورانی دکتری مدیریت صنعتی؛ معاون سابق شهردار تهران، 12 سال کار مدیریتی در واحدهای بازرگانی و تولیدی و سابقه 8 سال کار در واحدهای عمرانی و معاون سابق نیروی انتظامی را در کارنامه فعالیت خود دارد. وی  با حضور در خبرگزاری فارس ضمن شرکت در میزگرد تخصصی شوراها به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد.

وی با تأکید بر وضعیت شوراهای شهر، گفت: شورای شهر باید نظارت مستقیم بر عملکرد کلان شهر تهران داشته باشد.

معاون سابق شهردار تهران با بیان اینکه شورا نباید فقط بر عملکرد شهرداری تهران نظارت داشته باشد، گفت: باید به کل شهر مدیریت کنند.

وی به 3 دوره قبل شورای شهر اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این دوره‌ها انجام شده است و  ولی مدیریت شهری منحصر به شهرداری تهران نیست و شورا، شورای شهرداری نیست.

معاون سابق شهردار تهران گفت که باید از پتانسیل قانونی برای اینکه بتوانیم موفقیت در شورای شهر کسب کنیم  استفاده شود.

وی ادامه داد: باید افرادی که برای شوراها انتخاب می‌شوند افرادی باتجربه در مدیریت شهری باشند نه صرفا آشنا به شهر.

این نامزد شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: حتما باید افراد تجربه داشته باشند .

وی با بیان اینکه باید قوانینی در شورا تصویب شود تا شهر را بتوانیم بیش از این آباد کنیم، گفت: باید تغییرات کلیدی و اساسی انجام شود.

به اعتقاد کلخورانی، در حال حاضر 3 کمیسیون دائمی در شورای شهر وجود دارد که بر روی واحدهای مختلف نظارت می‌کند.

وی تأکید کرد: این کمیسیون‌ها باید افزایش یابند و برای موضوعات کلیدی شهر یک کمیسیون مستقل وجود داشته باشد تا بتوانند کارهای آنها را به صورت تخصصی انجام شود.

این نامزد شورای شهر اضافه کرد: حداقل باید 5 کمیسیون در شورای شهر ایجاد شود.

وی در خصوص ورود سیاسیون به شورای شهر گفت: عقل و منطق ایجاب می‌کند که افراد متخصص وارد شوند. فردی که سابقه انجام این کارها را ندارد و یا در این حد ندارد نباید وارد عرصه شود.

وی ادامه داد: سیاسیون چه بخواهند و چه نخواهند مجبورند جناحی عمل کنند و گاهی مصالح جناح آنها ایجاب می‌کند که به دنبال تأمین منافع جناح خود باشند.

این نامزد شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در این صورت دیگر نمی‌توان کار تخصصی و کارشناسی انجام داد.

کلخورانی با اشاره به اینکه بخشی از قوانین به زمین مانده است، گفت: در حوزه کار شهرداری تهران یکی از مهمترین وظایف حفظ محیط زیست است، واقعیت این است که شهرداری کاری نمی‌تواند در این زمینه انجام دهد چرا که متولی اصلی محیط زیست است.

وی ادامه داد: مهمترین کاری که  می‌توانیم انجام دهیم و صفر و صد آن دست ماست جمع‌آوری زباله است؛ در الباقی مسائل سازمان محیط زیست وارد می‌شود.

کلخورانی اضافه کرد: نبود مدیریت واحد شهری باعث بروز مشکلات زیادی در شهر می‌شود. شورای شهر باید باتمام توان بخش‌های که مغفول مانده را احیا کند.

کلخورانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 بار در هفته شورا تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: جلسات یک بار علنی است و یک بار غیرعلنی است. باید تعداد جلسات غیرعلنی را کاهش و تعداد جلسات علنی را افزایش دهیم.

این نامزد شورای شهر گفت که البته باید جلسات غیرعلنی تشکیل شود اما باید بسیار شفاف درباره جلسات غیرعلنی به شهروندان اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای شورای شهر در این دوره افزایش می‌یابد، گفت: با زیاد شدن اعضا فرصت‌ها بیشتر می‌شود و این افراد می‌توانند در کمیسیون‌های تخصصی برای برنامه ریزی و کنترل دقیق‌تر امور شهری استفاده شود.

وی در پاسخ به این پرسش که با چه لیستی در انتخابات شورای شهر حضور می‌یابد، گفت: هنوز هیچ لیستی قطعی نشده است ولی رزومه‌ها را گرفته‌اند ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

معاون سابق شهردار تهران ادامه داد: تعداد در این دوره زیاد است هر گروه برای لیست  31 نفره خود بیش از 100 کاندید دارند البته در این هفته تکلیف لیست‌های انتخاباتی مشخص می‌شود.

معاون سابق خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگر سخنانش در خصوص مشکلات شهر از جمله کمبود گورستان، گفت: اقدامات خوبی در زمینه توسعه گورستان در تهران انجام شده است.

وی ادامه داد: باید ظرفیت گورستان‌ها افزایش یابد اما برای احداث گورستان نیاز به زیرساخت‌ها است و مردم قبول نمی‌کنند که گورستان نزدیک خانه آنها باشد.

وی اضافه کرد: رایزنی‌هایی برای احداث گورستان شده است که امیدواریم امسال نتیجه‌بخش باشد.

به اعتقاد کلخورانی این موضوع لاینحل نیست و اگر شورا قدرت اجرایی لازم را ایفا کند و تمام دستگاه‌های ذیربط وارد شوند می‌توان این مشکل را به راحتی برطرف کرد.

این نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر اضافه کرد: در حال حاضر در بهشت زهرا قبرها را دو طبقه کرده‌ایم اما امکان سه طبقه کردن قبرها نیز وجود دارد. حتی ممکن است 3 طبقه به 4 طبقه هم ارتقاء پیدا کند.

وی اضافه کرد: در خیلی از شهرها مانند مشهد در برخی از نقاط حتی قبر 5 طبقه هم وجود دارد.

وی در بخش دیگر سخنانش به گودبرداری‌های غیر اصولی در تهران که باعث مرگ شهروندان می‌شود اشاره کرد و گفت: برخی از مهندسان کارشان را به درستی انجام نمی‌دهند و نظارت ضعیف است البته بخشی از کار هم به مالکان برمی‌گردد.

کلخورانی بیان کرد: باید نظارت را دقیق کنیم تا بتوانیم جلوی این حوادث ناگوار را در شهر بگیریم.

وی در خصوص شناسنامه فنی ساختمان‌ها گفت: باید این اقدام هم صورت گیرد وقتی این امر انجام شود بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی در خصوص رفع مشکل ترافیک کلان شهر تهران در یک بازه زمانی 4 ساله گفت: محورهای مورد نظر برای رفع این مشکل انجام شده است و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه با اولویت توسعه مترو در نظر گرفته شد ولی باید سایر دستگاه‌ها هم هماهنگ باشند.

کلخورانی اضافه کرد: در بحث کاهش ترافیک موضوع توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفت و بیش از  62 درصد اعتبارات کلان شهر تهران به این بخش تعلق گرفت.

وی در خصوص توسعه رینگ‌های شهر تهران گفت: در حال حاضر رینگ‌های داخلی و خارجی بزرگراه‌های شهر در حال تکمیل شدن است.

وی به ساخت بزرگراه امام علی اشاره کرد و گفت: بیش از 4 هزار معارض در این پروژه وجود داشت که رفع آنها کار سختی بود اما این پروژه بزودی  آماده بهره‌برداری است.

کلخورانی همچنین به بحث اقتصاد شهری اشاره کرد و گفت: با همین وضعیت فعلی و اختیاراتی که وجود دارد می‌توان اقداماتی در شهر انجام داد که به اقتصاد شهروندان کمک کند.

وی ادامه داد : نرخ تورم روز به روز در حال افزایش است به اعتقاد من ابزارهای خوبی در شورای شهر وجود دارد که می‌توان به معیشت شهروندان کمک کرد.

این نامزد شورای شهر یکی از این اقداماتی که می تواند به اقتصاد خانوار کمک کند  را احداث میادین میوه و تره‌بار در تهران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون نفر در روز از این میادین خرید می‌کنند و قیمت‌ها از بازار کمتر است همین امر باعث می‌شود به اقتصاد شهروندان کمک شود.

وی همچنین از انتقال برخی از صنوف به خارج از شهر خبر داد و گفت: باید صنوف لوازم خانگی، پوشاک به حاشیه شهر منتقل شوند تا بخش عمده‌ای از مشکلات کلانشهر تهران برطرف شود.

کلخورانی در پایان خواستار این شد که در شورای شهر قوانین جامع و کاملی تصویب شود و شهرداری را مکلف به اجرای 100 درصدی قوانین کند تا بتوان شهر را بیش از پیش آباد کرد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

187امروزmod_vvisit_counter
2031دیروزmod_vvisit_counter
7532این هفتهmod_vvisit_counter
26001هفته گذشتهmod_vvisit_counter
45192این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19415311کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 17 مهمان حاضر
IP شما: 3.148.106.149
Mozilla 5.0, 
امروز: 25 اردیبهشت 1403