Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
چشمان خونین تا تقلب فرزند نماینده در کنکور . نگاهی به اخبار برخی سایت ها. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 07 تیر 1392 ساعت 01:07 بازدیدها:2237 مرتبه

چشمان خونین تا تقلب فرزند نماینده در کنکور. نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی

دختری با چشمان خونین (باشگاه خبرنگاران)

"یاریتزا اولیوا" یک دختر اهل شیلی است که دچار کابوس بدی شده است به این دلیل که از چند هفته پیش به جای اشک از چشمانش خون خارج می شود و تا به حال پزشکان نتوانسه اند دلیل

 این مورد را دریافت کنند. این دختر 20 ساله دو هفته پیش در حالی که در یک مراسم عزاداری شرکت کرده بود متوجه شد به جای اشک از چشمانش خون خارج می شود. او در همان موقع به بیمارستان منتقل شد ولی پزشکان نتوانستند جلوی خونریزی را بگیرند یا علت آن را تشخیص دهند. او میگوید زمانی که خون از چشمانش جاری می شود سوزش بسیار زیادی را حس میکند و پزشکان تنها قطره هایی دادند که سوزش چشم او را کم کند. این مشکل تا به حال در چند نفر دیده شده است که البته هر کدام دلایل خاص خود را داشته اند.

رویانیان: در جلسه شرکت نمی‌کنم (ورزش 3)

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: به دلیل مصاحبه‌های برخی اعضای جدید هیئت مدیره، در جلسه شرکت نخواهم کرد و امیدوارم که هیئت مدیره امروز بتواند تصمیم بگیرد تا با انتخاب فرد جدید، پرسپولیس را از سرگردانی خارج کند.

موش، جانوری که حتما باید در خانه هایتان باشد! (عصرایران)

دانشمندان با انجام آزمایشاتی دریافتند کسانی که در منزل آن ها حداقل یک موش زندگی می‌کند افراد آن خانواده کمتر دچار امراض و بیماری های مخلتفی می شوند.موش ها اغلب گروه های جانوری خاصی را می خورند که وجود آن ویروس یا باکتری ها در خانه بسیار مضر است. آنها باعث دفع گازی به نام آلویستاک می شوند که این گاز آلودگی ها را از خانه به ویژه آشپزخانه دور می کند. پس اگر با موش در آشپزخانه خود روبرو شدید جیغ نکشید زیرا او تا این مدت کمک های فراوانی برای سلامتی شما کرده است.

کم سن‌ترین مدل دنیا (ایران اکونومیست)

آلونسو ماتئو پسربچه پنج ساله‌ای است که کم‌سن‌ترین مدل دنیا است. ماتئو مدل دائمی شرکت‌های معروفی چون گوچی، تام فورد، بربری و دیور است. این مدل کم‌سن‌و‌سال طرفداران زیادی دارد و سایت‌های زیادی نیز برای او طراحی شده است.

«اپرا وینفری» باز هم تأثیرگذارترین چهره‌ سال شد (ایسنا)

طبق فهرست سالانه‌ی مجله «فوربز»، اپرا ونیفری باز هم قدرتمندترین و تأثیرگذارترین شخصیت شناخته‌شده‌ی جهان است. اپرا وینفری که مصاحبه‌ جنجالی‌اش با «لنس آرمسترانگ» به شهرت جهانی او افزود،‌ طی 12 ماه گذشته 77 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. «مدونا» و «استیون اسپیلبرگ» با کسب درآمدی 125 و 100 میلیونی از این لحاظ بالاتر از این مجری پرطرفدار قرار دارند.مجله اقتصادی «فوربز» هر سال فهرستی از 100 چهره‌ی سرشناس تأثیرگذار در جهان را منتشر می‌کند؛‌ امسال نام اپرا وینفری مجری، باسابقه و سیاهپوست آمریکا، برای پنجمین‌بار در صدر این جدول به چشم می‌خورد. فهرست 100 عنوانی «فوربز» براساس میزان درآمد و تأثیرگذاری در رسانه‌های جهانی تنظیم می‌شود. سال گذشته «جنیفر لوپز» جایگاه نخست را در دست داشت. این هنرپیشه و خواننده امسال به رتبه‌ی دوازدهم جدول نزول کرده است.

چند درصد تهرانی‌ها شیشه مصرف می کنند؟ (شفاف)

تحقیقی در مورد مصرف شیشه در کارزار رسانه ای سازمان بهزیستی در مناطق 22 گانه شهر تهران انجام شده است.  این تحقیق درباره افرادی است که حداقل یک بار مصرف شیشه را تجربه کرده اند و به معنای تعداد معتادان شیشه نیست.تحقیق انجام شده نشان می دهد 8.2 درصد افراد 15 تا 45 سال شهر تهران حداقل یک بار مصرف شیشه را تجربه کردند که 13.4 درصد مصرف کنندگان زن بودند و همچنین 71.7 درصد این آمار نیز مربوط به مصرف کنندگان شیشه 15 تا 25 سال بوده است.

جشنواره ای خطرناک در مکزیک! (جام نیوز)

هر سال دوستداران آتش بازی در مکزیک گرد هم می آیند و دست به کارهای خطرناکی می زنند که هر کسی جرات حضور در این مکان را ندارد. این جشنواره 9 روز به طول می انجامد.

خدشه "مرکز آمار" بر ادعای "بانک مرکزی" (فرارو)

در حالی که بانک مرکزی ادعا می کند که نرخ رشد نقدینگی را سه ماه اول سال 92 به صفر رسانده است، آمار های ارائه شده مرکز آمار از افزایش نرخ تورم این ادعا را زیر سوال می برد. نرخ تورم در خرداد ماه 1.6 درصد رشد داشته است. بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه امسال 32.6 درصد بوده است. این در حالی است که پیش از این یک مقام آگاه در بانک مرکزی نرخ رشد نقدینگی در بهار سال‌جاری را «منفی» گزارش کرده است. بر اساس جدول زیر با افزایش حجم نقدینگی از 357 میلیارد ریال در فروردین سال 91 به 438 میلیارد ریال در اسفند همان سال نرخ تورم از 21.8 درصد به 31.5 دردصد رسیده است.

نقش دلال‌ها در فوتبال! (فردا نیوز)

نقش دلال‌ها در قراردادهای نجومی بازیکنان فوتبال!

دانشجویان مریلندخواستار محاکمه آدمخوار! (باشگاه خبرنگاران)

با اعتراض جمعی از دانشجویان کالج مریلند جلسه محاکمه یک دانشجو آدمخوار معروف به آدمخوار کالج مریلند که هم اتاقی خود را پس از کشتن وی خورده بود، به‌زودی برگزار می‌شود. الکساندر کینیوا یکی از دانشجویان کالج مریلند بود که دو سال پیش هم‌اتاقی 37 ساله خود را کشت و در یک اقدام عجیب قلب و مغز وی را خورد. این دانشجوی جوان به یک بیمارستان روانی منتقل شده و شنیده‌ها حاکی از آن است که پدر این آدمخوار نیز از نزدیک شدن به پسرش ترس و واهمه دارد و در دو سال گذشته حتی یکبار پرونده پسرش را دنبال نکرده‌است. در اثر موج اعتراضات گسترده دانشجویان دانشکده مریلند به‌زودی جلسه محاکمه این آدمخوار خطرناک پس از جلسات روان درمانی برگزار خواهد شد..

پاسخ دانشگاه‌گلاسکو به شبهه در مدرک روحانی (قدس آنلاین)

بررسی اصالت مدارک تحصیلات عالی سیاستمداران از چند سال پیش در ایران تبدیل به یکی از سازوکارهای راستی‌آزمایی سیاسی و حتی وزن‌کشی سیاسی شده است. پیش از انتخابات حسن روحانی، رییس‌جمهور منتخب گاه‌به‌گاهی با عنوان دکتر مورد خطاب قرار می‌گرفت و با این‌حال کاربرد عنوان دکتر، بارها در سایت‌های مختلف خارجی و داخلی محل ایراد واقع شد و صحت آن زیر سوال رفت. تاکید شخص روحانی بر تمایز حرفه‌ای‌اش با محمدباقر قالیباف در جریان سومین مناظره با ادای این جمله که «من حقوقدان هستم نه سرهنگ» تاکید دیگری بود بر وجاهت مدرک دانشگاهی‌اش.  در اولین سری از واکنش‌ها به این تشکیک سندی، دانشگاه کلدونین گلاسکو در صفحه اصلی خود با اعلام تبریک مستقیم به حسن روحانی و اشاره دقیق به عنوان پایان‌نامه فوق‌لیسانس و دکترای او و درج عنوان آنها و سال دفاع آنها، راه را بر هرگونه شک و تردید بست.   اما بعد از تایید اصالت مدرک، موج دیگری از تشکیک در روش‌شناسی مدرک دکترای حسن روحانی مطرح شد. در دومین دور طرح شبهات، یکی ازسایت‌های خارج از کشور با چاپ پاراگرافی از میان پانصد صفحه رساله دکترا و مقایسه این پاراگراف با کتابی از متفکری مسلمان در موضوع مورد بحث، مدعی شده است که پاراگراف استفاده‌شده در متن دکتر حسن روحانی عینا از کتاب آقای محمد هاشم کمالی حقوقدان افغان رونویسی شده است.  آنچه از این مقایسه این دو پاراگراف برمی‌آید اینکه، نویسنده (حسن روحانی) با استفاده از منبع اول (کتاب آقای کمالی) به تکمیل ایده خود در باب شیوه قانونگذاری در قرآن پرداخته است. استفاده از منابع مختلف و هرچه بیشتر یکی از نقاط قوت پایان نامه‌های دکتراست و اساسا هرچه منابع به‌کارگرفته شده و کتابشناسی متنوع‌تری در متن رساله موجود باشد، می‌توان گفت نظام ارجاع‌دهی به منابع مختلف در موضوع مورد بحث به‌خوبی رعایت شده است، در نتیجه متن از غنای بیشتری برخوردار خواهد بود.   اما ایراد مطرح‌شده جدید به شیوه ارجاع‌دهی منابع به‌کارگرفته‌شده، نوعی ایراد روش‌شناسی است و نمی‌تواند کلیت اعتبار دکترا را زیر سوال ببرد. به‌علاوه، قضاوت درباره شیوه ارجاع‌دهی و منبع‌نویسی تنها در محدوده اختیارات هیات داوری و بررسی رساله دکتراست. 

در آمریکا به لطف "NSA" همیشه زیر نظرید (عصرایران)

موضوع جنجالی افشای اسناد جاسوسی محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA ) از مکالمات و ارتباطات اینترنتی مردم این کشور و دیگر نقاط جهان در دو هفته گذشته موضوع انتقادات و گاه دست مایه طنز شبکه های اجتماعی و رسانه ها در آمریکا شده است.
مطلب شنود شده: "سال نو مبارک" - افسر ان اس ای: می خوای بدمش به کامپیوتر تا معنای شک برانگیزش رو چک کنه؟

تبلیغات بعدی تلویزیون مملکت چه خواهد بود؟! (تابناک)

شاهد ورود برخی تبلیغات عجیب به تلویزیون هستیم... برخی تبلیغات ماهواره‌‎ای که پیش از این شیوه و کیفیتش مورد نقد قرار می‌گرفت و حتی در تلویزیون خودمان برای به چالش کشیدن و نازل بودن سطح شبکه‌های ماهواره‌ای به شکل کمدی طرح می‌شد، سر از تلویزیون خودمان درآورده و از کرم‌ها رنگارنگ تا منقل کباب و کفش‌های لاغری با همان مدل تبلیغ ماهواره‌ای در تلویزیون خودمان تبلیغ می‌شود و ظاهراً سخت گیری‌های سابق که تبلیغات تلویزیونی می‌بایست از یک استاندارد کیفی حداقلی برخوردار بود نیز دیگر جدی گرفته نمی‌شود و هر تبلیغی با هر نوع طراحی پخش می‌شود. نکته تاسف آور اینکه برخی این برندها با توجه به اینکه بعضاً تا پیش از این، مجوز فعالیت در ایران و توزیع در فروشگاه ها را نداشتند، در شبکه‌های ماهواره ای شماره تلفن اعلام می کردند تا مردم از طریق تماس با این شماره ها اقدام به خریدار محصولاتشان کنند و حال که در فضای رسمی کشور نیز تبلیغ می‌کنند همچنان این شماره تلفن‌ها حفظ شده و عملاً سطح تلویزیون در حد شبکه‌های ماهواره ای درجه دو -حداقل در حوزه تبلیغات- کاهش یافته است.  همچنین ادبیات این تبلیغ‌ها که به شدت فریبنده و از قطعی بودن آثار مثبت و کیفیت بالای این محصولات خبر می‌دهد نیز بی‌سابقه بوده و چنین تصور می‌شود که دیر یا زود، تلویزیون با حجم بالایی از شکایات مواجه خواهد شد که نسبت به کیفیت یا عوارض برخی از این مدل محصولات تبلیغ شده اعتراض خواهند داشت و اعتبار رسانه ملی با چنین اتفاقاتی ممکن است به چالش کشیده شود با این اوصاف باید پرسید که تبلیغات بعدی تلویزیون ممکلت چه خواهد بود و آیا رویکرد تازه‌ای برای بهبود این وضعیت وجود ندارد؟

تقلب فرزند نماینده ترکیه در کنکور (ایران اکونومیست)

پسر 21 ساله یکی از نماینده‌های ترکیه اخیرا با اتهام تقلب در آزمون ورودی (YLS) دانشگاه‌های این کشور روبرو شده است. وی متهم است فرد دیگری را به جای خود برای شرکت در آزمون فرستاده است. این تقلب هنگامی برملا شد که یکی از مراقبان از ایوب تقلبی، کارت شناسایی خواست و او با دستپاچگی کارت شناسایی ایوب اوغلوی اصلی را ارائه می‌کند که مسئول آزمون پس از تطبیق عکس کارت شناسایی و مجوز آزمون، متوجه عدم تطابق این دو عکس می‌شود. به دنبال کشف این تقلب فرد و ایوب اوغلو بازداشت شدند.

کلمات کلیدی:
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

1040امروزmod_vvisit_counter
826دیروزmod_vvisit_counter
1866این هفتهmod_vvisit_counter
8275هفته گذشتهmod_vvisit_counter
39351این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19369396کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 8 مهمان حاضر
IP شما: 18.223.32.230
Mozilla 5.0, 
امروز: 10 اردیبهشت 1403