Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
جمعه, 28 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
روحانی بر سر دو راهی : کتابخانه ملی به صالحی امیری می رسد؟ مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 24 بهمن 1392 ساعت 00:28 بازدیدها:1862 مرتبه

روحانی بر سر دوراهی؛ کتابخانه ملی به صالحي اميري مي رسد؟ 
در میان وزرای پیشنهادی روحانی، کم نبودند افرادی که مجلسی ها آنها را مورد انواع اتهامات تند قرار دادند، به ویژه نجفی و زنگنه و آخوندی و... که ژنرال های کابینه بودند. اما دفاع قاطعانه این افراد از کارنامه خودشان روشن کرد که انتقادات و اتهامات به آنها بیشتر رویکرد سیاسی و جناحی داشته و حتی نجفی که با یک رای از کرسی وزارت آموزش و پرورش باز ماند، بر قیمتش افزوده شد.

 

با گذشت 6 ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، اکنون رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از آخرین سمت هایی است که هنوز رییس جمهور کسی را برای آن منصوب نکرده و همچنان در اختیار مسوول ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در مازندران است، اما طبق اخبار رسیده، جدی ترین گزینه برای این سمت، صالحی امیری است. اما پرسش اینجاست که آیا چون صالحی در حلقه اول تیم روحانی بوده، اکنون که وزیر نشده، حتما باید چنین پستی بگیرد؟

دکتر رضا صالحی امیری، معاون اجتماعی وزارت اطلاعات در دوران خاتمی بود که بعد از تغییر دولت، معاون حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک بود و طبیعی بود هنگام به میدان آمدن روحانی برای انتخابات، یکی از اعضای حلقه اول او شود.

با این وصف بعد از رای نیاوردن سلطانی فر برای وزارت ورزش و جوانان، وی سرپرست این وزارتخانه شد و حدود سه ماه نیز این وزارتخانه را مدیریت کرد و در نهایت به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد.اما جلسه رای اعتماد به او برای وزارت ورزش،  شاید بیش از همه به زیان روحانی تمام شد.

در میان وزرای پیشنهادی روحانی، کم نبودند افرادی که مجلسی ها آنها را مورد انواع اتهامات تند قرار دادند، به ویژه نجفی و زنگنه و آخوندی و... که ژنرال های کابینه بودند. اما دفاع قاطعانه این افراد از کارنامه خودشان روشن کرد که انتقادات و اتهامات به آنها بیشتر رویکرد سیاسی و جناحی داشته و حتی نجفی که با یک رای از کرسی وزارت آموزش و پرورش باز ماند، بر قیمتش افزوده شد.

اما شاید تنها کسی که رای اعتمادش اسباب حرف و حدیث و خجالت برای روحانی شد، صالحی امیری بود که به انواع اتهامات از مالی گرفته تا سیاسی و علمی و... نواخته شد و البته نتوانست دفاعی از خود کند و تنها منتقدانش را به حضرت زهرا(س) حواله داد.

اکنون گفته می شود وی قرار است ردای ریاست کتابخانه ملی را بر تن کند.

البته در "صلاح" بودن تغییر "صلاحی" به دلیل "کم صلاحیتی" تردیدی نیست و صالحی که دانش آموخته علوم اجتماعی است، به نسبت صلاحی، اصلح است، اما آیا بهترین گزینه ای که می تواند کتابخانه ملی را مدیریت کند، اوست؟

این در حالی است که چهره های فرهیخته ای چون سید محمد خاتمی، رئیس جمهور دوره هفتم و هشتم در راس این کتابخانه بوده اند و حضور برجستگانی چون آیت الله محقق داماد و مهندس میرحسین موسوی در هیات امنای این کتابخانه، آن را به پاتوق بزرگان و علما تبدیل کرده بود.

از سوي ديگر، دولت روحانی این نقطه قوت را دارد که بسیاری از نخبگان و اهالی فرهنگ که حاضر نبودند با دولت قبلی کار کنند، از همکاری با این دولت استقبال می کنند و این مسوولیت دولت جدید را دوچندان می کند.

نكته ي حساس ماجرا اينجاست كه ظاهرا این پست برای صالحی امیری، پست دندانگیری هم نیست و شاید او در مسوولیتی دیگر بهتر بتواند خدمت کند.

اکنون باید منتظر ماند و دید يا دولت صالحي يار ديرين رييس جمهور را به اين سمت منصوب مي كند يا فردي فرهيخته از اهالي فرهنگ را بر اين منصب مي نشاند؟

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

499امروزmod_vvisit_counter
1194دیروزmod_vvisit_counter
8376این هفتهmod_vvisit_counter
10701هفته گذشتهmod_vvisit_counter
48557این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19418676کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 7 مهمان حاضر
IP شما: 3.22.77.30
Mozilla 5.0, 
امروز: 28 اردیبهشت 1403