Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
امام جمعه موقت تهران : نباید تنها به توقیف روزنامه اکتفا شود. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 02 اسفند 1392 ساعت 13:32 بازدیدها:1934 مرتبه

با وجود توقيف روزنامه آسمان و بازداشت مدیرمسئولش
امام‌جمعه‌موقت تهران: نباید تنها به توقیف روزنامه اکتفا شود
با وجوديكه روزنامه اصلاح‌طلب "آسمان" که از یک هفته پیش انتشار خود را آغاز و تنها شش شماره منتشر کرده بود توقیف و مدیرمسئولش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، آيت‌الله سيداحمد خاتمي گفت: نباید به توقیف روزنامه «آسمان» اکتفا کرد.


آیت‌الله "سیداحمد خاتمی" شامگاه پنجشنبه در یازدهمین یادواره شهدای غدیر استان کرمان در حسینیه ثارالله کرمان نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: به صراحت می‌گوییم، آنهایی که در این کشور با مقدسات این مردم بازی می‌کنند دقیقا در میدان آمریکا بازی می‌کنند. خاتمی اظهار کرد: یک روز به مقام شامخ مولا علی (ع) اهانت می‌کنند، سه روز گذشته به قانون قرآنی و قطعی قصاص اهانت کردند و رسما آن را غیرانسانی خواندند.

نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در خبرها خواندم که توسط دادگاه این روزنامه توقیف شده است، اما نباید به این امر اکتفا شود، باید کسانی را که یک روز جبهه ملی ‌آن را گفت و امام راحل آن را مرتد اعلام کرد و ‌دوباره آن را گفتند به دادگاه فراخوانده شود، به چه مجوزی به مقدسات این ملت اهانت می‌کنند. خاتمی افزود: کسانی که بخواهند ارزش‌های ملت را زیر سئوال ببرند در خط آمریکا عمل می‌کنند. وی اظهار کرد: نتانیاهو قبل از نخست وزیری دوره جدید خود اعلام کرده بود که باید کاری کنیم در مرزهای ایران‌ گیرنده‌های تلویزیونی دنیا بتوانند برنامه‌های استکباری دنیا را بگیرند و اصل آنها بر عفت‌زدایی است.

گفتني اينكه؛ روزنامه آسمان با درج اظهارنظر داود هرمیداس باوند، استاد علوم سیاسی پیرامون لایحه قصاص، هدف حمله هماهنگ محافل رسانه‌اي اصولگرا و خبرگزاری‌ها خاص قرار گرفت و در نهایت توقیف و مدیرمسئولش نیز که ظهر روز پنجشنبه به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرده بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. آسمان به سردبیری محمد قوچانی، قبلا به صورت هفته‌نامه منتشر می‌شد و از ۲۶ بهمن به صورت روزنامه در آمد. به این ترتیب عمر این روزنامه تنها شش شماره بود. "آسمان" در حالی توقیف شد که ظهوریان، دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات به فارس گفته بود، تصمیم‌‌گیری در مورد این روزنامه روز دوشنبه پنجم اسفند صورت خواهد گرفت.

این روزنامه در شماره سه‌شنبه ۲۹ بهمن خود و در حاشیه خاطرات داود هرمیداس باوند، اظهارنظری از او در باره لایحه قصاص را منتشر کرده بود. دکتر باوند با یادآوری گردهمایی اساتید و دانشجویان علوم سیاسی دهه شصت بیان شد‌ه و با اشاره به اخراج ۱۲ نفر از اساتید حقوق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران توسط نجفقلی حبیبی رییس وقت این دانشکده گفته بود: «دلیل این‌کار تا آنجا که یادم می‌آید این بود که جبهه ملی علیه لایحه غیرانسانی قصاص بیانیه صادر کرده بود و این استادان که اکثرا رشته حقوق خوانده بودند، بیانیه جبهه ملی را امضاء کرده بودند.»

عباس بزرگمهر ، مدیرمسئول روزنامه "آسمان" ساعتي قبل از بازداشت به ايسنا گفته بود: «روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه در روزنامه آسمان مطلبی منتشر شد که در آن استادان و دانشجویان دهه ۶۰ یادی از همان ایام کرده بودند و خاطرات خود را درباره دهه ۶۰ گفته بودند. در همین میان دکتر هرمیداس باوند درباره بیانیه‌ای که در آن زمان درباره قصاص مطرح شده بود، خاطره‌ای گفته بود. عنوان این بیانیه، قصاص "غیرانسانی" بود که همین پسوند غیرانسانی مسئله‌ساز شد.»

او ادامه داد: «من در نسخه‌ای که برای چاپخانه قرار بود فرستاده شود، این پسوند را حذف کردم اما متأسفانه بخش فنی روزنامه سهوا نسخه اصلاح‌نشده را برای چاپخانه فرستاده بود. با توجه به اینکه روزنامه ما شماره‌های ابتدایی خود را منتشر می‌کند و امکانات فنی کمی داریم، چنین اشتباهی ممکن است که اتفاق بیافتد.» بزرگمهر با بیان اینکه خود آنان پس از چاپ و توزیع روزنامه متوجه چنین اتفاقی شده‌اند، تصریح کرد: «اولین خبر را در این‌باره، یکی از خبرگزاری‌ها منتشر کرد که من در تماس با آن خبرگزاری ماجرا را توضیح دادم. اما متأسفانه رسانه‌های دیگر نیز به این موضوع دامن زدند و موضع گرفتند. برخی، از این اتفاق به عنوان یک بُل سیاسی برای حذف رقیب استفاده کردند. این در حالی است که من به‌عنوان مدیرمسئول روزنامه آسمان، در همان زمان که چنین بیانیه‌ای منتشر شد، جزو مخالفان این عقیده بودم.»

مدیرمسئول این روزنامه تازه منتشرشده درباره موضع‌گیری برخی افراد تصریح کرد: آقای کوشکی در این زمینه موضع گرفته‌اند و به روزنامه آسمان‌ و سردبیر آن حمله کرده‌اند. این در حالی است که اگر آقای کوشکی جبهه رفته است، من در خط مقدم جنگیده‌ام. اگر او جنگیده است، من شیمیایی جبهه هستم که حتی به دنبال دریافت کارت جانبازی نیز نرفته‌ام. آقایان طوری رفتار می‌کنند که گویی آن‌ها امامزاده هستند و ما بچه یزید!»

خبرگزاري‌هاي تسنیم، فارس و مهر و همچنين سايت‌هايي چون رجانيوز (گروه پايداري)، مشرق نیوز و... در واکنش ‌به اشتباه سهوي روزنامه آسمان، با مخابره حجمي انبوه از مصاحبه‌ها، اظهارنظرها و فراخوان‌هایی به طور هماهنگ خواستار مجازات مسئولان انتشار این گزارش و توقيف روزنامه شده بودند.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

754امروزmod_vvisit_counter
648دیروزmod_vvisit_counter
3991این هفتهmod_vvisit_counter
8275هفته گذشتهmod_vvisit_counter
1402این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19371521کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 12 مهمان حاضر
IP شما: 18.191.135.224
Mozilla 5.0, 
امروز: 13 اردیبهشت 1403