Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
جمعه, 31 فروردین 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
نبرد مرد اعتدال و تندروها بر سر باز شدن فضای جامعه . مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 15 اسفند 1392 ساعت 01:20 بازدیدها:1184 مرتبه

نبرد مرد اعتدال و تندروها بر سر باز شدن فضای جامعه .
با این‌که روحانی تلاش زیادی برای پیشرفت اقتصادی در بخش‌های حیاتی نظیر پتروشیمی، خودروسازی و خطوط کشتیرانی، که همه وابسته به کاهش تحریم‌های بین‌المللی هستند، کرده، هواداران او برای بهبود وضع بیکاری و کنترل تورم بی‌صبر هستند.


گاردین نوشت: "آن‌ها که مدام شکاف ایجاد می‌کنند نمی‌دانند چه باری روی دوش ما می گذارند." این سخنان را حسن روحانی در جریان سفر استانی خود پس از شش ماه ریاست‌جمهوری خود عنوان کرد.

 او بر خلاف موفقیت‌های چشمگیر در عرصه مذاکرات بین‌المللی، در داخل ایران با فشار زیادی مواجه است و باید میان نگرانی‌های اردوگاه محافظه‌کاران و خواسته‌های رای‌دهندگان خود توازن برقرار کند.

با این‌که روحانی تلاش زیادی برای پیشرفت اقتصادی در بخش‌های حیاتی نظیر پتروشیمی، خودروسازی و خطوط کشتیرانی، که همه وابسته به کاهش تحریم‌های بین‌المللی هستند، کرده، هواداران او برای بهبود وضع بیکاری و کنترل تورم بی‌صبر هستند.

بنا به آمار رسمی، در شش ماه گذشته اقتصاد ایران ۲ درصد منقبض شده و قیمت‌ها از زمان ریاست‌جمهوری روحانی در ماه اوت ۵.۶ درصد افزایش یافته است. اوایل این ماه نماینده صندوق بین‌المللی پول پس از سفر خود به تهران هشدار داد که بدون "اصلاحات برای ترویج ثبات، سرمایه‌گذاری و باروری" ایران با "شوک بزرگی"  که در سال‌های اخیر مانع ثبات و رشد شده مواجه خواهد شد.

دولت با تشخیص مشکلات فزاینده مالی خانواده‌های ایرانی سعی کرده از طریق یارانه‌ها به اقشار کم‌درآمد کمک کند اما برخی از این‌ تلاش‌ها به خاطر حجم بالای متقاضیان با شکست مواجه شده است. در اقتصادی که مردم مجبورند برای حفظ استاندارد زندگی ۲۳.۸ درصد بیشتر از سال قبل خرج کنند، کسانی که در صف سبد کالا می‌ایستند فقط فقرا و بیکاران نیستند، بلکه کارگران و کارمندانی نیز هستند که حقوق‌شان پایین‌تر از میانگین ملی که ۵۰۰ دلار است آمده.

ماه گذشته دولت اعلام کرد که ۱۳ تریلیون ریال برای سبد کالای اقشار کم‌درآمد اختصاص داده است،

به رغم این مسایل، دولت جدید ثابت کرده که در بسیاری از جبهه‌های کلیدی داخلی موثر بوده است. زمانی نرخ دلار به ۴۰۰۰۰ ریال رسید و دولت روحانی توانست آن‌را حدود ۳۰۰۰۰ ریال ثابت نگه دارد. یک دستاورد دیگر ورود اقلام دارویی به کشور است که باعث آسودگی خیال هزاران بیماری شده که به علت کمبود دارو با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودند. در همین حال، با تلاش لابی‌های دولت برای کاهش تحریم‌ها در صنایع کلیدی، پروژه‌های سازندگی بزرگی برای بنادر جدید و پالایشگاه‌های نفتی در حال انجام است که وعده ایجاد شغل و احیای اقتصادی در برخی از استان‌ها را می‌دهد.

در ادامه گزارش گاردین آمده است: روحانی طرفدار باز شدن جامعه ایران است اما منتقدان تندروی او مترصد هستند که کوچکترین تلاش‌ها برای باز شدن فضا را مسدود کنند.

کلمات کلیدی:
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

241امروزmod_vvisit_counter
569دیروزmod_vvisit_counter
5953این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
26231این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19356276کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 7 مهمان حاضر
IP شما: 3.145.78.95
Mozilla 5.0, 
امروز: 31 فروردین 1403