Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
اصلاح طلبان به وجد آمدند ، اصولگرایان نگرانند. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 16 اسفند 1392 ساعت 20:30 بازدیدها:1277 مرتبه

گزارش رسانه های خارجی از واکنش ها در ایران به انقلاب اوکراین ؛
اصلاح طلبان به وجد آمدند ، اصولگرایان نگرانند
آنچه در اوکراین درحال وقوع است، به دقت در ایران رصد می شود. به نظر می رسد که رویارویی ها در این کشور ازسر گرفته شده : اصلاح طلبان از رویدادها به وجد آمده اند و اصولگرایان نیز این شادمانی را نگران کننده قلمداد می کند.


نشریه آلمانی اشپیگل نوشت: آنچه در اوکراین درحال وقوع است، به دقت در ایران رصد می شود. به نظر می رسد که رویارویی ها در این کشور ازسر گرفته شده: اصلاح طلبان از رویدادها به وجد آمده اند و اصولگرایان نیز این شادمانی را نگران کننده قلمداد می کند.

 تنها اروپا نظاره گر رویدادهای اوکراین نیست. ایرانیان نیز نسبت به آن هیجان دارند. به هرحال، برخی از آنان به رویارویی های بین خودشان می اندیشند. به همین دلیل، تظاهرات اوکراین مورد تحلیل و تفسیر بسیاری در تهران قرار گرفته است.

اردوگاه اصلاح طلبان ایرانی به شدت از پیروزی اوکراینی های طرفدار اروپا شادمان اند. روزنامه اصلاح طلب شرق در تیتر خود می نویسد: "تیموشنکو آزاد شد" و تصویری بزرگ از یولیا تیموشنکو را روی صندلی چرخدار در میدان "میدان" در کی یف در صفحه اول خود منتشر کرده. شرق از این روز به عنوان "روز نارنجی" نام برده و آن را با فونتی به رنگ نارنجی که اشاره به انقلاب نارنجی اوکراین دارد چاپ کرده است.

نشریه لوموند چاپ فرانسه نیز نوشت: برکناری رییس جمهور اوکراین، ویکتور یانوکوویچ، و پیروزی تظاهرکنندگان در اوکراین چندان به مزاج محافظه کاران ایرانی خوش نیامده. مطبوعات نزدیک به اصولگرایان در صفحات اول خود نوشته اند که پشت بحران اوکراین توطئه ای نهفته است که توسط اروپا و ایالات متحده انجام می شود.

روزنامه تندرو کیهان روز سه شنبه ۲۵ فوریه با اشاره به "انقلاب نارنجی" سال ۲۰۰۴ که طی آن دومین دور انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین لغو شد، در تیتر خود نوشت: "بازگشت به روزهای تاریک – نارنجی ها به کمک سازمان سیا به قدرت بازگشتند". به گفته محافظه کاران ایرانی، آن هم توطئه ای بود ازسوی کشورهای غربی که می خواستند متحدان خود را بر سر قدرت بنشانند.

ازسوی دیگر، روزنامه های نزدیک به اصلاح طلبان و دولت رییس جمهور میانه رو، حسن روحانی، بر موضوع برکناری رییس جمهور یانوکوویچ و آزادی یولیا تیموشنکو، از مخالفان، تأکید ورزیده اند. روزنامه اصلاح طلب اعتماد در تاریخ ۲۳ فوریه نوشت: "آزادی بانوی نارنجی در روز تاریخی کی یف."

مصطفی پورمحمدی، وزیر محافظه کار دادگستری، روز سه شنبه ۲۵ فوریه دراین خصوص گفت: "برخی از روزنامه ها طوری در مورد اوکراین تیتر زده اند که گویی یک رویداد داخلی است. برخلاف کشورهایی مانند اوکراین که گاهی به سوی غرب گرایش دارند و گاهی به سوی شرق، ملت ما دارای همبستگی [اجتماعی] و یک گذشته مشخص است."

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

922امروزmod_vvisit_counter
431دیروزmod_vvisit_counter
5365این هفتهmod_vvisit_counter
8932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
34575این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19364620کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 7 مهمان حاضر
IP شما: 3.145.23.123
Mozilla 5.0, 
امروز: 05 اردیبهشت 1403