Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
جمعه, 31 فروردین 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
سه پیامد داخلی و بین المللی توافق هسته ای ژنو . مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 27 فروردین 1393 ساعت 14:13 بازدیدها:1572 مرتبه

3 پیامد داخلی و بین الملل توافق ژنو.
تحقق توافق هسته ای: سود اروپا و چین در کنار ضرر روسیه، تقویت اصلاح طلبان و تبدیل ایران به قدرت اول خاورمیانه
امضای این توافق نامه نهایی می تواند اوضاع در خاورمیانه را کاملا تغییر دهد. این خبر تاثیر مسایل اوکراین و منافعی که می تواند برای ایران داشته باشد را از بعد بین المللی و داخلی در ایران تحلیل کرده است .


سایت رادیو "فرانس انتر" در گزارشی مبسوط به مذاکرات هسته ای اخیر میان ایران و غرب در وین پرداخته و در سایت اینترنتی انگلیسی زبان خود نوشته است: هنوز هیچ چیز نهایی نشده و احتیاطی بزرگ برقرار است ولی به نظر می رسد مسیر حرکت برای چشم انداز توافق دو طرف تا ماه ژوئیه روشن تر شده است.

در این مطلب آمده است: امضای این توافق نامه نهایی می تواند اوضاع در خاورمیانه را کاملا تغییر دهد.

 این خبر تاثیر مسایل اوکراین و منافعی که می تواند برای ایران داشته باشد را از بعد بین المللی و داخلی در ایران تحلیل کرده است .

این خبر با اشاره به صحبت های ظریف در باره اینکه دیگر در باره 50 تا 60 درصد متن توافق نهایی بحثی وجود ندارد آورده است که آمریکایی ها هم این دور از مذاکرات را " حرفه ای و مفید " ارزیابی کرده اند.

مدیر کل آژانس هم از همکاری ایران در زمینه اجرای توافق نامه ژنو ابراز خرسندی کرده است و اکنون می توان وارد فاز تدوین توافق نامه نهایی شد . از آنجایی که غیر ممکن است بتوان کار دیگری انجام داد لذا اجازه دهید کارها خوبتر را درنظر بگیریم. توافقی که در سه ماه آینده امضاء خواهد شد برنامه هسته ای ایران را زیر کنترل یک مکانیسم بین المللی قرار میدهد.

بنا بر این گزارش، ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز و نفت در دنیا است و برداشته شدن تحریم ها می تواند منافع فراوانی برای ایران داشته باشد. ایران به جامعه بین المللی ملحق می شود و قیمت نفت پایین می آید. و این خبر خوبی برای اروپا و چین می تواند باشد.

 در این گزارش امده است از سوی دیگر این می تواند خبر بدی برای روسیه باشد زیرا روسیه از نفت و گاز خود به عنوان ابزاری سیاسی بهره می برد. رشد اقتصادی در روسیه در حال کاهش
است و بحران اوکراین روسیه را در وضعیت دشواری قرار داده و فرار سرمایه ها در روسیه را افزایش و سرمایه گذاری های خارجی در روسیه را کاهش می دهد.

این گزارش می افزاید:دومین نتیجه این کار این است که در بعد داخلی ، این بار محبوبیت اصلاح طلبانی که در سال گذشته و بر مبنای وعده های داده شده برای برداشتن تحریم های بین المللی پیروز میدان شدند به حدی خواهد شد که تقریبا نمی توان به آن دست زد.

به گزارش نواندیش در ادامه این مطلب آمده است، سومین نتیجه ای که این مسایل می تواند داشته باشد این است که برای اندک افرادی که معتقدند تغییر عمده خاصی بوجود نمی آید
که بتوان آنرا انقلاب خواند، ایران به سرعت تبدیل کشوری خواهد شد که سطح فرهنگی، قدرت نظامی و منابع طبیعی اش به اجازه می دهد باشد یعنی اولین قدرت خاورمیانه...مگر اینکه بازهم همسایگانش که همگی علیه او خط کشیده اند را بار دیگر علیه خود بشوراند و متحد کند.

برچسب ها: اوکراین ، خاورمیانه ، مذاکرات هسته ای ، خلیج فارس ، توافق ژنو

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

93امروزmod_vvisit_counter
569دیروزmod_vvisit_counter
5805این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
26083این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19356128کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 10 مهمان حاضر
IP شما: 3.137.176.67
 , 
امروز: 31 فروردین 1403