Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
سید محمد خاتمی : به هویت مان افتخار می کنیم . مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 01 خرداد 1393 ساعت 13:00 بازدیدها:2172 مرتبه

از هویت ما باید محبت، مهر و هم‌زیستی بیرون بیاید.
خاتمی: به هویت‌مان افتخار می‌کنیم.
: رییس جمهور پیشین کشورمان با تاکید بر اینکه ما صاحب هویت هستیم و به آن افتخار می‌کنیم، گفت: ما باید هویت خود را به گونه‌ای معنا کنیم که از درون آن محبت، مهر و هم‌زیستی بیرون بیاید.
خاتمی: به هویت‌مان افتخار می‌کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و تقدیر از موزه‌های برتر کشور در خانه هنرمندان برگزار شد، با تاکید بر اینکه هر قوم دارای یک هویت مشخص است، تصریح کرد: چنانچه نگوییم موزه‌ها شناسنامه هر قوميت هستند باید موزه‌ها را هویت اقوام بدانیم.



وی با بیان اینکه اهتمام به موزه‌ها، اهتمام به ریشه‌های هویتی هر قومیت، ملیت و جامعه است، اظهار کرد: موزه امری تفننی نیست و اهتمام به موزه به معنای پر کردن اوقات فراغت، انحراف از حقیقت است. چراکه موزه یک آموزشگاه و پژوهشگاه است که اگر اقوام به خوبی به آن توجه کنند، غرور ملی در آنجا تقویت می‌شود. در عین حال قومی که به موزه بی‌اعتنایی کند به ریشه‌های تاریخی خود بی‌اعتنایی کرده است.

رییس جمهور پیشین کشورمان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به خشونت‌ها و درگیری‌های موجود در جهان خاطرنشان کرد: امروز جهان ما پر از خشونت و درگیری، سرکوب و تنازع است. با توجه به وضعیت دنیای امروز و همچنین ابزارها و شیوه‌های مدرن موجود، خشونت‌ها عریان‌تر و سهمناک‌تر و نفرت‌انگیزتر شده است. امروز ما شاهد هستیم که کشتارهای بسیاری به بهانه‌های مختلف و همچنین اعتراف‌های گوناگونی برای جنگ به نام جنگ با تروریست صورت می‌گیرد.

سید محمد خاتمی با طرح این پرسش که آیا هویت و هویت‌گرایی موجب افزایش خشونت در جهان می‌شود، گفت: در جامعه‌شناسی بحثی مطرح می‌کنند، مبنی بر اینکه هرچه هویت‌گرایی قوی‌تر شود، افراط نیز بیشتر می‌شود. وی با بیان اینکه این بحث سفسطه‌ای بزرگ است، خاطرنشان کرد: متناسب با تعریف ما از هویت و چگونگی استفاده یا سوءاستفاده از آن برخی هویت‌ها می‌توانند در دل خود خشونت و افراط را به وجود بیاورند. برخی دیگری از هویت‌ها نیز می‌توانند در متن خود مدارا و مهر و محبت را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه اگر هویت به معنای نفی هویت دیگری معنا شود، به ستیز می‌انجامد، اظهار کرد: چنانچه ماهیت هویت به گونه‌ای باشد که از آن هویت من با حضور دیگری معنا پیدا کند، مهر، محبت و همبستگی را به ارمغان می‌آورد. خاتمی با بیان اینکه هویت در دایره‌هایی قرار دارد که مشخصات اقوام در آن وجود دارد، اظهار کرد: چنانچه این دایره‌ها به صورت متقابل باشند، به ستیز می‌انجامند اما چنانچه این دایره‌ها نسبت به یکدیگر هم‌پوشانی داشته باشند و یکی در دل دیگری قرار بگیرد، شفقت را پدید می‌آورد. رییس‌جمهور پیشین کشورمان در پایان با تاکید بر اینکه ما صاحب هویت هستیم و به هویت خود افتخار می‌کنیم، گفت: ما باید هویت خود را به گونه‌ای معنا کنیم که از درون آن محبت، مهر و هم‌زیستی بیرون بیاید.

کلمات کلیدی:
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

404امروزmod_vvisit_counter
471دیروزmod_vvisit_counter
4416این هفتهmod_vvisit_counter
8932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
33626این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19363671کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 7 مهمان حاضر
IP شما: 3.144.233.150
Mozilla 5.0, 
امروز: 04 اردیبهشت 1403