Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
جمعه, 31 فروردین 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
کرسی اصلاح طلبان نقشه اصول گرایان. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 09 شهریور 1393 ساعت 13:00 بازدیدها:2514 مرتبه

کرسی اصلاح طلبان نقشه اصولگرايان. 
رقابت دو جريان سياسي بر سر رياست شوراي شهر تهران به كجا مي انجامد؟
ديروز اخبار سايت ها و خبرگزاري ها و پيامك هايي كه براي خبرنگاران ارسال مي شد به شكلي غافلگيرانه رنگ و بويي انتخاباتي داشت چرا كه طبق آخرين صحبت هاي مطرح شده در جلسه سه شنبه گذشته شورا قرار نبود انتخابات سالانه رياست شورا، يكشنبه و آن هم پشت درهاي بسته برگزار شود:

رقابتي كه گفته مي شود امسال بين دو رييس قبلي و فعلي شورا، چمران و مسجد جامعي برپا مي شود. اما موجي كه از ديروز صبح در برخي رسانه ها و به شكلي تامل برانگيز برپا شده بود حكايت از آن داشت كه نه تنها قرار است انتخابات در جلسه غيرعلني امروز برگزار شود حتي سعي در القاي اين خبر داشتند كه قرار است امسال رقيب مسجدجامعي سكاندار هدايت شورا شود. اين در حالي است كه برخي اعضا برگزاري انتخابات در جلسات غيرعلني را غيرقانوني مي دانند و تنها زماني آن را ممكن مي دانند كه دوسوم از اعضا با «دلايل» قانع كننده، راي به برگزاري انتخابات بدهند. اما اين تمام اخبار مربوط به انتخابات شورا نبود. پشت پرده اين پيامك ها قصه يي طولاني است كه بيشتر از شنيده ها و حرف هاي درگوشي نشات مي گيرد. نخستين خبر حاشيه يي انتخابات شوراي سال دوم، ناشي از پيامك هايي بود كه ديروز براي اعضا، كاركنان شورا و خبرنگاران ارسال مي شد. ماجرا از آنجا آغاز شد كه ديروز خبرنگاران اخباري را روي موبايل هاي خود مي خواندند كه به نوعي تبليغ جناح رقيب رييس فعلي و حتي در مواردي تخريب آقاي رييس بود. هنوز چند ساعتي از پخش اين اخبار متنوع كه شامل انواع مصاحبه هاي اعضا در حمايت از رقيب مسجدجامعي يا تاكيد بر برگزاري انتخابات و نحوه راي گيري در انتخابات امروز بود، نمي گذشت كه پيامكي ديگر از سوي روابط عمومي شورا، خوانندگان پيامك هاي قبلي را شوك زده كرد. دراين پيامك آمده بود: خبرهايي كه از سوي سايتي به نام shoraonline براي شما ارسال مي شود، ارتباطي به روابط عمومي شورا نداشته و خبرهاي رسمي اين اداره توسط شماره 100000021 و با امضاي shoratehran.ir ارسال شده، مورد تاييد است. پيگيري هاي خبرنگار «اعتماد» در مورد ريشه يابي اين پيامك ها به قصه جالب و جديدي از پشت پرده انتخابات منتهي شد. براساس اين پيگيري ها، سايت shoraonline، سايتي متعلق به يكي از اعضاي شوراست كه سابقه يي طولاني در مديريت فوتبال كشور داشته و در زمان انتخابات شوراي شهر و با هدف تبليغ براي اين كانديداي شوراي چهارم راه اندازي شده بود.

اما پس از آن، اين سايت عملاغيرفعال بوده تا ديروز كه دوباره به شكلي معنا دار درحمايت از يكي از رقباي انتخابات وارد گود شده با سوءاستفاده از مشابهت نام خود با سايت شورا، اقدام به پخش اخباري جهت دار براي تضعيف رقيب و القاي پيروزي بلامنازع رقيب جديد كرده بود. اقدامي كه به قول يك منبع آگاه روابط عمومي شورا را به اين فكر انداخته كه جلوي فعاليت اين سايت مشابه سايت شورا را بگيرد.


تلاش بي سابقه جناحي

اما عملكرد سايت shoraonline تنها فعاليت تامل برانگيز انتخاباتي ديروز نبود. صحبت هاي درگوشي هنوز هم پر بودند از ناگفته هاي شنيدني. براساس برخي از اين سخنان درگوشي بازار رايزني براي سنگين كردن كفه آراي رقيب رييس فعلي شورا درچند روز اخير به شكل بي سابقه يي داغ است. براساس گفته هاي منابع موثق، فشارهاي زيادي روي اعضاي شورا وارد شده است. فشارهايي كه بر مبناي آن از اعضا خواسته شده تا به نفع يكي از كانديداها راي خود را به صندوق راي گيري بريزند.


سايه شهرداري در پس پرده انتخابات

شورا قرار است كه ناظري باشد بر عملكرد شهرداري. براي همين طبيعي است كه آقاي شهردار هم نظري نسبت به انتخاب رييس داشته باشد كه با اهداف و عملكرد وي همراستا باشد!


رايزني با آقاي رييس
رايزني ها اين روزها چنان بالاگرفته كه به گفته همان درگوشي هاي موثق به آقاي رييس فعلي شورا نيزرسيده است.

برمبناي اين اخبار غيررسمي گويا پيغام و پسغام هايي به احمدخان رسيده كه به وي پيشنهاد رياست كميسيون ها يا نايب رييس شورا و... شده تا ميدان را به رقيب واگذاركند ولي همين اخبار حكايت مي كند كه آقاي رييس زيربار هيچ كدام از اين پيشنهادها نرفته است.


راي هايي از سر اجبار

منابع شوراي شهر خبرهاي ديگري را هم زمزمه مي كنند. خبرهايي مانند اينكه 6- 5 نفراز اعضاي اصولگرا، با اينكه خود از عملكرد مسجدجامعي راضي اند و مي خواهند به وي راي بدهند، اما دربرخي جلسات خصوصي گفته اند، به دليل عرق و غيرت حزبي و جناحي خود «مجبورند» كه به كانديداي هم حزبي خود راي بدهند. آنچه مسلم است، انتخابات دومين سال عمر شوراي چهارم، تا اين لحظه غيرقابل پيش بيني است چرا كه هر دو جناح، كانديداي خود را پيروز ميدان مي دانند، ضمن آنكه با توجه به بحث داغ رايزني ها، تا لحظه آخر نمي توان نتيجه راي گيري را پيش بيني كرد.

به خصوص آنكه اصولگرايان از انتخابات شهردار تهران تجربيات و درس هاي فراواني آموخته اند كه آنها رابراي انتخاب اين دوره آبديده و پخته كرده است. در عين حال اما، تمام تلاش ها ورايزني هاي صورت گرفته حكايت از يك نكته مهم دارد و آن اهميت شورا درمديريت شهري است.

آن هم چنان اهميتي كه حتي پاي سازمان هاي «خاص» و شهرداري تهران را هم به گود انتخابات باز كرده است. برخي از اعضا گرچه از برگزاري انتخابات درروز يكشنبه اعلام بي اطلاعي كرده اند ولي خبرها حكايت از آن دارد كه با وجودي كه تا ظهر ديروز بررسي انتخابات در دستور كار شورا نبوده ولي، ظهر هنگام دستوري براي اصلاح صورتجلسه و گنجاندن سرفصلي با عنوان «بررسي» انتخابات صادرشده است.

حال بايد منتظر ماند تا نتايج جلسه پشت درهاي بسته امروز و در غياب خبرنگاران و رسانه ها به كجا خواهد انجاميد؟ آيا رايزني ها مي تواند جو حاكم را به سمت راي دهي دوسوم از اعضا و در نهايت برگزاري انتخابات فوري سوق دهد يا راي گيري به روز سه شنبه موكول خواهد شد؟ و اينكه امروز آيا فرمانده جديد شورا درهاي بسته شورا را باز مي كند و پيروزمندانه بيرون خواهد آمد يا باز هم مسجدجامعي با همان سمت آقاي رييس مانند هميشه از سالن بيرون مي رود تا وضو بگيرد و نمازي بخواند و...؟

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

559امروزmod_vvisit_counter
569دیروزmod_vvisit_counter
6271این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
26549این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19356594کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 12 مهمان حاضر
IP شما: 3.22.181.209
Mozilla 5.0, 
امروز: 31 فروردین 1403