Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
نمی توان راه حلی جز گفتگو را برای اصلاحات برگزید. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 11 شهریور 1393 ساعت 21:43 بازدیدها:1947 مرتبه

محمد علی ابطحی:
نمی‌توان راه حلی جز گفتگو را برای اصلاحات برگزید
چانه زنی از پایین و گفت‌و‌گو از بالا مربوط به دو دهه قبل است که توسط یکی دو نفر از بزرگان اصلاحات مطرح شد و بدنه و مدیریت اصلاح طلبی خیلی از این نگاه به قضایا استفاده نمی‌کند. من معتقدم که در یک گفت‌و‌گوی منطقی تنها می‌تواند باعث شود که مصالح کشور رعایت شود.



پس از گذشت سال‌ها از فعالیت دولت اصلاحات، هنوز هم چشم امید اکثریت مردم ایران به اصلاح‌طلبی است. اکنون به همت برخی از گروه‌های تازه‌نفس، جریان اصلاحات در ‌‌‌نهایت پختگی سعی در ایجاد زمینهٔ گفت‌و‌گو در راستای تحقق وحدت ملی و همچنین کار تشکیلاتی جدی‌تر دارد. به باور بسیاری از کارشناسان و مردم، اصلاح‌طلبی یک ایدئولوژی نیست بلکه راهبردی است که همانند گذشته دائما با در نظر گرفتن شرایط جامعه و کشور راهکارهای پویا طراحی کرده و در هر زمانی منطبق با اقتضائات و شرایط عمل می‌کند. در این مورد می‌توان به نتیجه نظرسنجی سایت سلام نو هم اشاره کرد که بیش از شصت درصد شرکت کنندگان در آن، «گفتگو و اقناع جریان‌های سیاسی» را نسبت به «فشار از پائین و چانه زنی از بالا» و «قهر و فشار آوردن به حاکمیت» راهبرد مناسب‌تری برای اصلاحات در شرایط فعلی دانسته‌اند. محمدعلی ابطحی، معاون اول سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات نیز همین عقیده را دارد.

وی در این خصوص  گفت: اصلاح طلبی به دلیل ذات مسالمت جویی که دارد، می‌خواهد از راه اصلاح و گفتمان به حل مشکلات موجود بپردازد. در واقع برای حل مشکلات و بحران‌هایی که در کشور وجود دارد، نمی‌توان راه حل دیگری جز گفت‌و‌گو را برگزید.

محمد علی ابطحی در توضیح این ویژگی اصلاح‌طلبی گفت: اصلاح طلبی با آرامش، مسائل و مباحث مورد نظر خود را مطرح کند و دیدگاه‌های خود را به عنوان یک مجموعه درون حکومتی بازگو کرده و در صدد حل آن بر می‌آید.

رئیس مؤسسه گفتگوی ادیان در ادامه تاکید کرد: مشکلی که اصلاح طلبان دارند این است که مرزی که در صحبت‌های بزرگان اصلاح طلب مطرح بوده و موضوع آن روی میز باشد، باعث شده جریان اصلاح طلب نتواند باب گفتگو را باز کند و مسائل را مورد تحلیل قرار دهد. این پیش فرض دوری جستن از مسائل ۸۸، مشکلی برای جریان اصلاح طلب ایجاد کرده که نمی‌توانند به خوبی باب مذاکره را باز کنند اما در عین حال به دلیل ذات اصلاح طلبی که از مسیر گفت‌و‌گو پیش می‌رود، باید همچنان جریان اصلاح طلب مصر بر این باشد که بتواند در کشور مشکلاتی که به ذهنش می‌رسد را مطرح کند.

وی افزود: چانه زنی از پایین و گفت‌و‌گو از بالا مربوط به دو دهه قبل است که توسط یکی دو نفر از بزرگان اصلاحات مطرح شد و بدنه و مدیریت اصلاح طلبی خیلی از این نگاه به قضایا استفاده نمی‌کند. من معتقدم که تنها در یک گفت‌و‌گوی منطقی می‌توان به مصالح کشور رسید.

ابطحی در پایان دلیل توجه مردم به گفت‌و‌گو با حاکمیت و گروه‌های سیاسی را این گونه توضیح داد که: فعالیتی که اصولگرایان برای از میان برداشتن رقیب داشتند دست به دست هم داد تا اتفاقات امروز را شاهد باشیم. موقعیت‌ها باعث شده در میان مردم تفاوت اندیشه ایجاد شود. اتفاقات هشت سال گذشته خیلی تاثیر گذار بود و نشان داد که فشار‌ها، درگیری و رویارویی‌های داخلی می‌تواند برای کشور آسیب زا باشد و خیلی به نفع اصلاح طلبی نیست.

کلمات کلیدی:
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

503امروزmod_vvisit_counter
679دیروزmod_vvisit_counter
6894این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
27172این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19357217کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 10 مهمان حاضر
IP شما: 3.139.107.241
Mozilla 5.0, 
امروز: 01 اردیبهشت 1403