Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
انتخابات ریاست جمهوری و انتقاد آیت الله جنتی از تبلیغات زودرس در صدا و سیما مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 25 اسفند 1391 ساعت 17:30 بازدیدها:1917 مرتبه

انتخابات ریاست جمهوری و انتقاد از تبلیغات زودهنگام
آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران: هر کسی بخواهد آزادانه میتواند با در دست داشتن شناسنامه و چهار قطعه عکس در انتخابات شرکت کند . تایید صلاحیت ها بر اساس قانون انجام می شود .

انتقاد از تبلیغات زودرس انتخاباتی در صدا و سیما/ تخریب نامزدها خلاف شرع و قانون است.

تهران - امام جمعه موقت تهران با انتقاد از تبلیغات زودرس نامزدهای انتخاباتی در رسانه ها به ویژه صدا و سیما تصریح کرد: تبلیغات زودرس نباید انجام شود، آن هم توسط صدا و سیما که امیدوارم این مساله تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله ˈاحمد جنتیˈ در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که، در 34 سال گذشته، هر سال در کشور انتخابات برگزار شده است گفت: آزادترین انتخابات دنیا در ایران برگزار شده و مردم سالاری دینی در اینجا خود را نشان داده و الگو شده است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: همه مردم نیز شاهد هستند که هر کسی بخواهد آزادانه و با شناسنامه و چهار قطعه عکس می تواند در انتخابات ثبت نام کند.

آیت الله جنتی با تاکید بر این که، تایید صلاحیت ها بر اساس قانون انجام می شود و اظهار نظرها در این خصوص باید بر اساس قانون باشد گفت: مردم نیز آزادانه به هر نامزدی که می خواهند رای می دهند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما انتخاباتی آزاد و آرام می خواهیم تا مردم با آرامش رای دهند و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: ما انتخاباتی می خواهیم که قانونی و با حضور گسترده مردم برگزار شود و انتخاباتی باشد که الگو شود تا بتوانیم آن را به رخ دنیا بکشیم.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با تبیین وظیفه رسانه ها در انتخابات گفت: رسانه ها نیز باید مسایل را رعایت کنند، من درست نمی دانم که رسانه ملی بخواهد با کسانی که در معرض نامزدی هستند، مصاحبه کند و برنامه منتشر کند، این درست نیست، این هم یک نوعی تبلیغ است.

وی افزود: رسانه های دیگر نیز فقط مردم را برای شرکت آگاهانه، هوشیارانه و با بصیرت در امر انتخابات آماده کنند.

آیت الله جنتی همچنین با انتقاد از تخریب نامزدهای انتخاباتی گفت: برخی افراد از این تخریب ها نتایجی گرفته اند، اما تخریب اشخاص، خلاف شرع، قانون و اخلاق است و هر کسی که چنین کاری را انجام دهد، صلاحیت تصدی هیچ پستی را ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اختلاف افکنی، خیانت به کشور است اظهار داشت: امیدوارم که شاهد موارد دیگری نباشیم تا آرامش مردم حفظ شود.

آیت الله جنتی دربخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به موضوع گرانی ها پرداخت و گفت: گرانی کمر شکن است و نمی توان از افراد بی بضاعت غفلت کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امیدواریم در آینده وضعیت، بهتر شود ادامه داد: عوامل مختلفی در ایجاد گرانی نقش داشته اند که یکی از آنها تحریم بوده اما برخی می خواهند همه را به گردن تحریم بیندازند.

امام جمعه موقت تهران یادآورشد که عواملی مانند تحریم، سوءمدیریت و سیاست های غلط دست به دست هم داده و این وضعیت را به وجود آورده است.

وی توضیح داد: اگر همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند با فساد مبارزه می شد کار به اینجا نمی کشید.

امام جمعه موقت تهران با تاکید برافزایش نظارت برمراکز فروش گفت: نرخ ها باید در همه جا یکسان باشد اما نظارت کمی اعمال می شود.

آیت الله جنتی افزود: می توان از گرانی ها و تفاوت قیمت ها جلوگیری کرد؛ می توان مغازه های متخلف را پلمپ و قانون را در مورد آنها اجرا کرد.

خطیب نماز جمعه تهران به وظایف مردم در مواجهه با گرانی ها اشاره کرد و ادامه داد: در چنین شرایطی مردم باید صبر، هوشیاری و آینده نگری داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: شما مردم ایران 33 سال است که با مشکلات و چالش ها درگیرید و نتایج و پیروزهای آن را نیز مشاده کرده اید.

دبیر شورای نگهبان یادآورشد: هیچ چیز گرانبهایی، ارزان به دست نمی آید شما می خواهید استقلال کشور را حفظ کنید. شما می خواهید آمریکا را به زمین بزنید و قدرت های سلطه گر را در جای خود بنشانید، شما می خواهید قدرتی را در ایران ایجاد کنید که همه آن را تحسین کرده و تبدیل به الگو شود.

آیت الله جنتی با بیان اینکه شما هدف بزرگی را دارید که به سادگی به دست نمی آید ، افزود: یکی از مشکلات گرانی است که باید تحمل کرد. باید آینده نگری داشت و باید دید که نتیجه این تحمل ها چیست؟

خطیب نماز جمعه تهران یادآورشد: امروز کار به جایی رسیده است که خود آمریکایی ها اعتراف می کنند که ملت ایران، پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی داشته اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه درعین سختی ها، پیشرفت های علمی، اقتصادی و نظامی داشته ایم افزود: شاخص بورس ما 63 درصد رشد کرده و صادرات ما افزایش یافته و حتی جنگنده ضد رادار ساخته ایم که دشمن نمی تواند آن را باور کند.

وی تاکید کرد که باید مشکلات را تحمل کرد که البته چاره ای هم نیست؛ اگر تحمل نکنیم چه کار باید کنیم؛ آیا آشوب کنیم؟ سروصدا راه بیندازیم؟ آب در آسیاب آمریکا و اروپا بریزیم؟ نظام را زیر سوال ببریم؟

آیت الله جنتی گفت: آنها به چند عامل دلخوش کرده اند که یکی از آنها تحریم فلج کننده بود اما دیدند که تحریم ها نتوانست ما را فلج کند. دل بسته بودند به اینکه مردم از نظام دست بکشند و گرانی و سختی ها موجب عقب نشینی مردم شود.

وی به راهپیمایی عظیم روز22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در راه پیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مشت محکمی بر دهان آمریکا و اروپا بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: آنها تصور می کردند که نظام به دلیل تحریم ها عقب نشینی می کند اما نظام عقب نشینی نکرد و مردم و مسوولان ایستادند.

آیت الله جنتی گفت که آنها کم کم باور کردند یک مقدار باید فشارها را کم کنند و لذا در مذاکرات آلماآتی مقداری کوتاه آمدند اما تا آنجایی که باید باشد فاصله دارد.

به عقیده امام جمعه موقت تهران، آنها در نهایت ناچارند که قبول کنند اما به جای اینکه در ابتدا انرژی هسته ای صلح آمیزایران را بپذیرند در مقابل ما ایستادند و فشار آوردند اما در نهایت کاری را می کنند که باید همان ابتدا انجام می دادند.

وی همچنین به سالگرد رحلت حجت الاسلام و المسلمین ˈسید احمد خمینیˈ فرزند امام خمینی (ره) اشاره کرد و ادامه داد: وی یادگار امام راحل و قوت قلب وی بود.

آیت الله جنتی همچنین به شهادت شیعیان در پاکستان اشاره کرد و گفت: کسی باور نمی کند که آمریکا در این قضیه، نقش نداشته باشد و هدف از این اقدامات، اختلاف افکنی میان شیعیان و اهل سنت است.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

675امروزmod_vvisit_counter
931دیروزmod_vvisit_counter
675این هفتهmod_vvisit_counter
8275هفته گذشتهmod_vvisit_counter
38160این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19368205کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 12 مهمان, 1 ربوت حاضر
IP شما: 3.144.143.31
Mozilla 5.0, 
امروز: 09 اردیبهشت 1403