Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
جمعه, 31 فروردین 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
فهرست انتخاباتی اعتدال و توسعه همانند کابینه روحانی. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 28 آبان 1393 ساعت 22:07 بازدیدها:2254 مرتبه

غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه مطرح کرد:
فهرست انتخاباتی "اعتدال و توسعه" همانند کابینه روحانی
غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به تشریح فعالیت‌های حزب متبوعش در انتخابات آینده پرداخت و با بیان اینکه جلسات حزب در حد دفتر سیاسی و بعضی کانون‌ها بصورت ماهانه برگزار می‌شود، افزود: حزب همچون انتخابات مجالس ششم، هفتم و هشتم حضوری فعال در انتخابات آینده مجلس

خواهد داشت ضمن اینکه بنده معتقدم چهار فهرست انتخاباتی در این دوره ارائه خواهد شد.

غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به تشریح فعالیت‌های حزب متبوعش در انتخابات آینده پرداخت و گفت: همان استراتژی سابق را ادامه می‌دهیم، استراتژیی که اسم آن را "همین و همان" نامیدم.

غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگویی با سایت "نماینده" اعلام کرد: در انتخابات مجلس حضوری فعال خواهیم داشت و لیست ما فراجناحی خواهد بود، همچون کابینه روحانی.

غلامعلی دهقان در ادامه گفت: حزب اعتدال و توسعه قبل از انتخابات ریاست جمهوری منتقد دولت نهم و دهم بود و تصور هم نمی‌شد بتوانیم در موضع قدرت قرار بگیریم، مشکلی که احزاب ما داشته و دارند یعنی در بیرون قدرت می‌دانند چه نمی‌خواهند اما وقتی به قدرت می‌رسند نمی‌دانند چه می‌خواهند از این رو حزب اعتدال و توسعه هم دچار این مشکل شد اما خوشبختانه در حال بازسازی هستیم و متناسب با شرایط جدید فعالیت‌هایی را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه جلسات حزب در حد دفتر سیاسی و بعضی کانون‌ها بصورت ماهانه برگزار می‌شود، افزود: حزب همچون انتخابات مجالس ششم، هفتم و هشتم حضوری فعال در انتخابات آینده مجلس خواهد داشت ضمن اینکه بنده معتقدم چهار فهرست انتخاباتی در این دوره ارائه خواهد شد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به تبیین این چهار فهرست انتخاباتی پرداخت و اظهار داشت: در انتخابات مجلس آینده، جبهه پایداری، اصولگرایان واقع‌بین با هدایت علی لاریجانی، کاظم جلالی و بخشی از فراکسیون رهروان، اطلاح‌طلبان و اعتدال و توسعه لیست انتخاباتی خواهند داد. حزب اعتدال و توسعه همیشه جمعی از شایستگان را که رویکردی اعتدالی داشتند و فراسوی یک جناح سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و میانه‌رو انتخاب و به مردم معرفی می‌کرد و در انتخابات آینده مجلس نیز تقریبا لیست حزب اعتدال و توسعه مثل کابینه دکتر روحانی خواهد بود.

دهقان در ادامه گفت که لیست حزب متبوعش در انتخابات مجلس دهم فراجناحی خواهد بود و همان استراتژی سابق ادامه خواهد یافت، استراتژی ای که اسم آن را "همین و همان" نامیدم یعنی هم از اصلاح طلبان و اصولگرایان و هم از میانه روهایی که در حد فاصل دو جناح قرار دارند استفاده می کنیم.

وی در ادامه این گفتگو در پاسخ به این پرسش "آیا حزب اعتدال و توسعه از ورود احزاب نوپا در جریان اصلاحات استقبال می‌کند یا نه؟ " خاطرنشان کرد: مشکل حزب در ایران ساختاری است و پیرامون آسیب‌شناسی احزاب در ایران مناظره‌ای سال گذشته در سیما برگزار شد. به اعتقاد بنده در ایران حرکت‌های جبهه‌ای پاسخ می‌دهد یعنی تعدادی تشکل در کنار برخی از اشخاص جمع می‌شوند همان اتفاقی که در انتخابات ریاست جمهوری افتاد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه اضافه کرد: وقتی گفته شد آقایان هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی از روحانی حمایت می‌کنند بخشی از آراء مردم به تبع این شخیت‌ها به سمت آقای روحانی آمد، اما با این حال باید پرسید چرا حزب در ایران گسترده، فراگیر و نهادینه نشده است؟

دهقان با بیان اینکه در فضای جدید و با به روی کار آمدن دولت یازدهم امیدی در نسل جوان و خواص سیاسی ایجاد شده است، گفت: اگر حزبی بتواند از مراحل قانونی عبور کند چه اشکالی دارد تشکیل شود، بخصوص در بین نسل دوم اصلاح‌طلبان تحت عنوان «ندا» ضمن اینکه جریان اصلاحات باید خود را بازسازی کند و این بازسازی فقط مختص به اصلاح‌طلبان نیست بلکه اصولگرایان و اعتدال‌گرایان نیز نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه اکثر جامعه ایران را جوانان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: آینده در اختیار جوانان است و به اعتقاد بنده باید از ورود نیروهای جوان استقبال کنیم و البته آنها هم باید از تاریخ درس بگیرند و گسترش کیفی را بر گسترش کمی ترجیح دهند. هم‌اکنون مشکل ما حضور و تعداد احزاب نیست، ۲۲۴ حزب داشتیم و در این مدت (دولت یازدهم) تعداد دیگری با مجوز وزارت کشور اضافه شدند پس مشکل حضور حزب نیست بلکه باید از امکانات موجود درست استفاده شود.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه همچنین در خصوص تعامل وزارت کشور با احزاب، یادآورشد: اوایل دولت، آقای روحانی صحبتی درباره احزاب کرد و گفت: احزاب واقعی نداریم، بیشتر احزاب زمان انتخابات کرکره خود را بالا می‌آورند و بعد از انتخابات پایین می‌آیید"، در مناظره‌ای که بنده در صداوسیما داشتم  به حمایت از این سخنان رئیس‌جمهور پرداختم چرا که اگر عملکرد و نقش احزاب را درصدبندی کنیم متوجه می‌شویم اکثر فعالیت آنان انتخاباتی است.

دهقان تاکید کرد: به‌خاطر همین عنصر رسانه درحال حاضر طرفدار پیدا کرده و جریانات و اشخاص خیلی تلاش میظ کنند پایگاه خبری، تحلیلی و روزنامه راه‌اندازی کنند در حالی که احزاب باید این کار را انجام دهند از این رو صحبت آقای روحانی کاملا درست و در اصل هشداری به احزاب بود. احزاب نباید فقط کارکرد انتخاباتی داشته باشند بلکه باید به کارکرد آموزش و کادرسازی هم توجه کنند.

وی با بیان اینکه پس از سخنان رئیس‌جمهور اینگونه برداشت شد که وی مخالف احزاب است، خاطرنشان کرد: ما در آن موقع پاسخ دادیم و گفتیم اینگونه نیست، روحانی فردی تشکیلاتی بوده و به توسعه سیاسی معتقد است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه وزارت کشور جلسه‌ای را با حضور نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی برگزار و لایحه‌ای که قرار شد به مجلس فرستاده شود در سایت وزارت کشور به منصه‌ظهور گذاشته شد، افزود: اما از طرف دیگر مجلس هم طرح قانون احزاب را توسط کمیسیون خود شروع کرد و وقتی این موضوع مطرح شد بازتاب‌های منفی به‌جا گذاشت بنابراین هیئت رئیسه جلوی آن را گرفت.

دهقان اولویت دولت روحانی را سیاست خارجی و اقتصاد عنوان کرد و با بیان اینکه باید قبول کنیم این اولویت‌ها به حق است چرا که ایران و معیشتی باید باشد تا ما به فعالیت‌های دیگر بپردازیم، گفت: سیاست داخلی و احزاب اولویت اول نیست ولی دولت به آن هم بی‌توجه نبوده است و ممکن است در آینده به جایی برسیم که سیاست داخلی و احزاب اولویت اول دولت باشد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

276امروزmod_vvisit_counter
569دیروزmod_vvisit_counter
5988این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
26266این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19356311کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 8 مهمان حاضر
IP شما: 18.226.222.12
Mozilla 5.0, 
امروز: 31 فروردین 1403