Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
شنبه, 29 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
تنور انتخابات اتاق داغ شد. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 19 بهمن 1393 ساعت 23:41 بازدیدها:2103 مرتبه

تنور انتخابات اتاق داغ شد/ اتاق بازرگانی باید در چه مسیری حرکت کند؟ 
نایب رئیس اتاق ایران و انگلیس می گوید اتاق بازرگانی ایران مدتی است به تنها چیزی که شباهت ندارد، اتاق بازرگانی است، این اتاق بیش از آنکه به یک پارلمان بخش خصوصی شباهت داشته باشد به سازمانی دولتی می‌ماند که آن هم برایش وظیفه‌ای تعیین نشده است.


،‌ در حالی هشتمین انتخابات اتاق بازرگانی 18 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود امروز صلاحیت یا عدم صلاحیت 257 نامزد حضور در انتخابات اتاق بازرگانی تهران در چهار بخش بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی مشخص می شود.

بر اساس لیست اعلام شده از میان 257 نامزد 121نفر از در بخش بازرگانی، 91نفر کاندیدا در بخش صنعت، 26 نفر در بخش کشاورزی و 19در این نفر در بخش معدن ثبت‌نام کرده‌اند که بر اساس قانون تعداد نمایندگان در هر کدام از این بخش‌ها مشخص شده است .به طور مثال اتاق بازرگانی تهران در بخش کشاورزی تنها می‌تواند شش نماینده داشته باشد. همچنین بخش بازرگانی 16 نماینده، معدن چهار نماینده و صنعت 14 نماینده از جانب خود می‌تواند در اتاق بازرگانی داشته باشد.

اما از جمله ویژگی های هشتمین انتخابات اتاق بازرگانی حضور چهره های نزدیک به سیاستمداران و دولتمردان در انتخابات پیش رو است که از میان آنها می توان به مسعود حجاریان مدیر عاملی شرکت بیمه ملت و برادر سعید حجاریان،‌ مهدی جهانگیری از فعالان حوزه گردشگری و برادر معاون اول رئیس جمهور، محسن نهاوندیان پسر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد هادی رضوی از فعالان حوزه صنعت و داماد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور و حمیدرضا عارف فعال حوزه معدن و پسر محمدرضا عارف نامزد انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.

در شرایطی انتخابات اتاق بازرگانی از امروز وارد فاز جدیدی می شود که پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی در این رابطه گفته است خوشبختانه استقبال خوبی از انتخابات اتاق تهران شده و تعداد داوطلبان نسبت به دوره گذشته تقریبا دو برابر شده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید کدام گروه‌ها در انتخابات شانس بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: به طور طبیعی همه گروه‌ها تلاش خود را خواهند کرد و به نظر می‌رسد پیش‌بینی این موضوع یک مقدار زود باشد، چراکه هنوز آرایش گروه‌ها و نفراتشان مشخص نشده است، بنابراین این بحث را باید هفته‌های آینده دنبال کرد.

وی با تاکید بر این‌که همه گروه‌ها و داوطلبان باید با رعایت اخلاق انتخاباتی، یک رقابت صحیح، متین و منصفانه‌ای را در انتخابات رقم بزنند، گفت: بخش خصوصی کارآمد، بخش خصوصی‌ای است که به دنبال رانت و اطلاعات نباشد، بلکه با اتکا به دانش و توان مدیریتی، بتواند بنگاه اقتصادی خود را توسعه دهد و اداره کند، در بهره‌وری سرآمد باشد و در نوآوری پیش‌رو و پیشتاز باشد.

وی افزود: حرکت جمعی بخش خصوصی با آهستگی و تدریجی در مسیر کارآمدی بیشتر است، اما بعضی از بنگاه‌ها خیلی سریع‌تر و قوی‌تر حرکت می‌کنند و بعضی هم کند هستند.

همچنین دکتر امیرهوشنگ امینی نایب رئیس اتاق ایران و انگلیس در رابطه با انتخابات اتاق بازرگانی گفته است اتاق بازرگانی ایران مدتی است به تنها چیزی که شباهت ندارد، اتاق بازرگانی است، این اتاق بیش از آنکه به یک پارلمان بخش خصوصی شباهت داشته باشد به سازمانی دولتی می‌ماند که آن هم برایش وظیفه‌ای تعیین نشده است.

وی تاکید کرده است این اتاق زمانی اتاق بازرگانی شمرده می‌شود که پاسخگوی وظایف خود باشد؛ وظایفی که از نظر قانونی تنها در دو وظیفه «حمایت از حق و حقوق قانونی اعضا و رساندن صدای آنان به مراجع تصمیم‌گیری به روش‌های متداول» و «دادن مشورت به قوای سه‌گانه و بیش از همه به قوه مجریه به عنوان مشاور به منظور کمک به توسعه اقتصادی کشور به ویژه در بازرگانی خارجی و نه جز این» خلاصه شده است.

وی با بیان این که عملکرد اتاق در یکی دو دوره اخیر و هم اکنون نشان از آن دارد که اتاق عکس این وظایف عمل کرده است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی در وضعیت کنونی و با کم و کیف ساختار تشکیلاتی و قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی موجود به هیچ روی از توان انجام وظایف دوگانه خود برخوردار نیست؛ بنابراین به نظر من نخستین گام در راه بهبود وضعیت اتاق یا برخوردار شدن کشور از اتاقی مطلوب آن است که انتخابات در پیش را دست‌کم یک سال به عقب بیندازند و در این مدت قانون اتاق و آیین‌نامه‌های اجرایی آن را به نحو مطلوب اصلاح و سپس اقدام به انتخابات هیات نمایندگان کنند.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

483امروزmod_vvisit_counter
1145دیروزmod_vvisit_counter
9505این هفتهmod_vvisit_counter
10701هفته گذشتهmod_vvisit_counter
49686این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19419805کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 8 مهمان حاضر
IP شما: 3.141.20.122
Mozilla 5.0, 
امروز: 29 اردیبهشت 1403