Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
شنبه, 29 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
ظریف ابتدا رئیس مجلس سپس رئیس جمهور. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 17 فروردین 1394 ساعت 21:30 بازدیدها:2135 مرتبه

ظریف ابتدا رییس مجلس؛ سپس رییس‌جمهور!/ مگر "دیپلمات خوشحال" رای مردمی هم دارد؟
انتشار این شایعه از سوی حامیان دولت، سپس انتسابش به منتقدان دولت و در نهایت ژست مخالفت با آن نیز سناریوی از پیش‌باخته‌ای است که اصلاح‎‌طلبان و دولتی‌ها آغاز کرده‌اند.
- شایعه عجیب استعفای ظریف در شهریور ماه برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه آینده، روز گذشته در محافل رسانه ای و سیاسی کشور به طرز مرموزی منتشر شد.



، خلاصه این شایعه اینچنین است که ظریف به دلیل آنکه پس از توافق نهایی هسته ای عملا ماموریت خود را به پایان رسانده و کار مهمی در دولت ندارد، شهریورماه استعفا می دهد؛ در انتخابات مجلس در اسفند شرکت می کند و قطعا در سال 95 رییس مجلس می شود(!)، و در نهایت در انتخابات ریاست جمهوری دو دوره آینده (سال 1400) نیز با رای بالای مردمی رییس جمهور خواهد شد!

جالب اینجاست که این شایعه را یک رسانه اصلاح طلب بسط و گسترش داده و اگرچه آن را منتفی دانسته و ژست مخالفت با آن را گرفته است، اما دقت در ظرایف این شایعه، واقعیات دیگری را روشن می کند.

نکته اول در این خصوص این است که چنین شایعه ای به طور حتم غیرواقعی است و دلایل آن نیز به قدری واضح است که نیازی به تکرار آن احساس نمی شود. جنس ظریف دیپلماسی است نه مجلس؛ او عمری را در وزارت خارجه و امور اجرایی گذرانده نه در قانونگذاری.

اما نکته دوم این است که به نظر نمی رسد منتشرکنندگان این شایعه، منتقدان عملکرد هسته ای دولت باشند. هیچ دلیل قابل قبولی نیز در این زمینه وجود ندارد. تمام منابع این شایعه که ادعا شده منتقدان دولت آن را به وجود آورده اند، صرفا به "منبع آگاه"، مسئولی که نخواست نامش فاش شود" و ... محدود می شود.

از سوی دیگر، شواهد و قرائن نشان می دهد بسط این شایعه، بر خلاف ژست حامیان دولت، به شدت به سود آنهاست و آنها هستند که از انتشار شایعه مذکور نهایت بهره برداری را خواهند کرد.

شایعه مذکور در بطن خود و نیز در اخبار ضمنی منتشرشده همراه آن، اولا قصد دارد موفقیت (؟!) کامل تیم دولت حسن روحانی در زمینه مذاکرات هسته ای را القا و چنین وانمود کند که کسی نمی تواند تردیدی در این پیروزی بزرگ(!) داشته باشد! به همین دلیل شایعه سازان، ماموریت ظریف را پایان یافته تلقی کرده اند.

در ثانی، شایعه سازان قصد دارند تا محمدجواد ظریف را یکی از محبوب ترین شخصیت های سیاسی کشور در بین مردم، جلوه دهند که تا سالها از محبوبیت او کاسته نخواهد شد! به گونه ای که اگر او اراده کند، قطعا رای اول مجلس، ریاست مجلس و در نهایت ریاست جمهوری پس از حسن روحانی را در اختیار خواهد گرفت! جالب است که با قطعی فرض کردن ریاست ظریف در مجلس، به طور ضمنی، پیروزی اصلاح طلبان و حامیان دولت در انتخابات مجلس را نیز قطعی فرض کرده‌اند!

دلیل سوم برای سودمندی این شایعه برای حامیان دولت، القای این تفکر است که نه تنها در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی قطعا پیروز خواهد شد بلکه در این موضوع که دوره پس از آن نیز، دولت در اختیار همین طیف خواهد بود تردیدی وجود ندارد!

چهارمین دلیل نیز آن است که انتشار چنین شایعه‌ای، برای رهایی از ابهامات عجیب و غریب تفاهم – توافق؟! – لوزان راه بدی نیست! دست کم با این شایعات، می توان اندکی از فشارهای موجود کاست!

در این میان، انتشار این شایعه از سوی حامیان دولت تدبیر و امید، و سپس انتساب آن به منتقدان دولت و در نهایت ژست مخالفت با آن نیز سناریوی از پیش باخته ای است که اصلاح‎‌طلبان و دولتی ها آن را آغاز کرده اند.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

474امروزmod_vvisit_counter
1145دیروزmod_vvisit_counter
9496این هفتهmod_vvisit_counter
10701هفته گذشتهmod_vvisit_counter
49677این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19419796کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 9 مهمان حاضر
IP شما: 3.144.86.121
Mozilla 5.0, 
امروز: 29 اردیبهشت 1403