Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
اعتدالیون شانس اول پیروزی در انتخابات مجلس و خبرگان مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 28 فروردین 1394 ساعت 15:36 بازدیدها:2071 مرتبه

اعتدالیون؛ شانس اول پیروزی در انتخابات مجلس و خبرگان!  
 با توجه به سخنان اخیر مطرح شده از سوی شخصیتهای مهم و تاثیرگذار دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب، درخصوص ضرورت رسیدن به وحدت و شکل گیری وحدت بین اعتدالیون دو جناح، معتقدم همه گروه ها باید در چارچوب قانون عمل کنند تا بتوانند در انتخابات موفقیت مورد نظر را کسب کنند. از اشتراکات اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل؛

 به نظر من پذیرش اصل نظام، ولی فقیه و قانون اساسی است و این‌ها از اصول مشترک اعتدالییون هر دوجناح چپ و راست است.

اعتدال و اعتدالیون مفاهیمی گسترده و قابل بحث هستند نه مفاهیمی کمی. اعتدالیون کسانی هستند که درون نظام محسوب می‌شوند و موضع گیری‌هایشان در مقابل نظام نیست.

معتقدم دولت آقای روحانی در تلاش است تا جو اعتدالی بر جامعه حاکم باشد، البته افراط و تفریط هایی از هردو سو وجود دارد، ولی دکتر روحانی با مشی اعتدالی خود سعی می‌کند تا فضای کشور را فضای معتدلی نگاه دارد.

معتقدم منظور آقای باهنر از اینکه گفتند به دنبال ائتلاف با اصلاح طلبان نیستیم، اصلاح طلبان تندرو بوده است. کسانی که نسبت به اصل نظام و ولایت فقیه موضع دارند وگرنه موضع آقای محمدرضا باهنر نسبت به اعتدالیون سیاست موضع بسیار خوبی است.
 
در مقابل مواضع برخی اصلاح طلبان چون عارف مبنی بر اینکه به دنبال ائتلاف با اصولگرایان معتدل هستیم نیز موضع قابل قبولی است. ایشان مواضع و گرایشات معتدلی دارند و از نیروهای درون نظام محسوب می‌شوند. به نظرم بیشترین شانس پیروزی در انتخابات مجلس و  انتخابات خبرگان و حتی بعداز آن ریاست جمهوری، از آن طیف اعتدالیون کشور است.

تصمیمات در سیاست وابسته به شرایط زمان و مکان گرفته می‌شود و هر روز پارامترهای خاص خود را دارد. در شرایط مهم و حساس فعلی کشور، وحدت و همدلی از مسیر گروهای معتدل می گذرد تا اینگونه کشور مسیر وحدت و ارامش خود را طی کند.

بدون شک آیت الله مصباح فردی نیست که از مواضع خود کوتاه بیاید و نظرات خود را تغییر دهد، به همین دلیل نیز نمی‌تواند رهبری و لیدری اصولگرایان را برعهده بگیرد. مواضع ایشان مواضعی نیست که بتواند به اصطلاح با دیگران "جفت و جور" شود. ایشان بسیار بر نظرات خود اصرار دارند در حالیکه لازمه اعتدال و ائتلاف این است که هر یک از طرفین حاضر باشند از برخی از مواضع خود کوتاه بیایند! به همین علت ایشان نمی‌تواند رهبری اصولگرایان در انتخابات را برعهده بگیرد و رسیدن به وحدت در میان آنها را نیز بعید می‌دانم.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

447امروزmod_vvisit_counter
958دیروزmod_vvisit_counter
5848این هفتهmod_vvisit_counter
8932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
35058این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19365103کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 17 مهمان حاضر
IP شما: 18.226.166.214
Mozilla 5.0, 
امروز: 06 اردیبهشت 1403