Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
جمعه, 31 فروردین 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
احتمال ورود نزدیکان قالیباف به مجلس چقدر است. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 07 اردیبهشت 1394 ساعت 22:30 بازدیدها:2259 مرتبه

گزارشی از بهشت تا بهارستان؛
احتمال ورود نزدیکان قالیباف به مجلس چقدر است
احتمال ورود نزدیکان قالیباف به مجلس چقدر است در چند روز گذشته استعفای برخی مدیران شهرداری تهران، شایعه معرفی لیست قوی از مدیران شهری تهران در انتخابات مجلس دهم را قوی‌تر از هر زمان دیگری کرد.



نزدیک به یک ماه دیگر برای مدیران دولتی و شهری که قصد حضور در انتخابات مجلس دهم را دارند برای استعفا از مسئولیت‌های سیاسی فرصت باقی است.

بسیاری از شهرداران در روزهای گذشته از مسئولیت خود استعفا دادند و آخرین اخبار رسیده نیز حاکی از استعفای شهردار بوشهر و نیشابور در روزهای گذشته است.

در چند روز گذشته استعفای برخی مدیران شهرداری تهران، شائبه معرفی لیستی قوی از مدیران شهری تهران در انتخابات مجلس دهم را قوی‌تر از هر زمان دیگری مطرح کرد؛ افرادی که می‌توان آنان را گزینه‌های اولیه لیست منتسب به شهردار تهران در انتخابات آینده مجلس دانست.

خبر تغییرات گسترده و حجم استعفاها در شهرداری تهران در آستانه ضرب‌الاجل انتخابات٬ این روزها بیشتر از گذشته شنیده می‌شود:

قرار بود علیرضا نادری معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران جای خود را به پژمان پشمچی‌زاده شهردار منطقه ۵ دهد و شنیده می‌شد که در قبول این سمت از سوی «پشمچی‌زاده» تردید‌هایی وجود دارد. در نهایت علیرضا نادری به عنوان مسئول پروژه‌های بوستان ولایت معرفی شد.

همچنین با رفتن «محمود صلاحی» به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، ‌«ناصر امانی» قائم مقام معاونت منابع انسانی شهرداری تهران جایگزین وی شد؛ علاوه بر این شنیده می‌شود «دادوش هاشمی» معاون سابق مالی شهردار بود که اکنون به عنوان مشاور شهردار منصوب شد و گودرزی به عنوان معاون اداری مالی شهرداری تهران جایگزین وی شد.

با وجود تغییر و تحولات پیش آمده و احتمالی آینده در شهرداری تهران٬ به نظر می‌رسد لیست اولیه نزدیکان قالیباف را برای انتخابات مجلس بتوان به این شرح پیش‌بینی کرد:

«شهاب مرادی» روحانی جنجالی و خاص نزدیک به قالیباف که از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران کنار رفت، بار‌ها شایعه کاندیداتوری خود را در انتخابات مجلس تکذیب کرده٬ اما استعفای او در کنار فعالیت ستادهای نزدیک به قالیباف در انتخابات ممکن است به معنای تغییر نظر این روحانی جوان باشد.

«حسین مظفر» در میان سی نماینده تهران در مجلس٬ تنها کسی است که بیش از همه به قالیباف اعتماد کرد٬ با این تفاوت که مثل «بذرپاش» و «رسایی» علم مخالفت با دولت را در دست نگرفته است. او که سابقه وزارت در کابینه اصلاحات را دارد٬ می‌تواند به وجهه لیست قالیباف که احتمالا با نام اصولگرایان معتدل منتشر خواهد شد، کمک کند.

«مهدی ذاکری» مدیر مسئول سابق روزنامه همشهری از جمله افرادی است که احتمال داده می‌شود در انتخابات آینده کاندید مجلس شود و وزن نیروهای مطبوعاتی را در این لیست بالا ببرد.

«سید محمد‌هادی ایازی» از جمله افرادی است که در کنار قالیباف از نیروی انتظامی به شهرداری تهران آمد و در دولت یازدهم قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکت‌های اجتماعی شد. حضور او در لیست قالیباف، با توجه به محبوبیت وزیر بهداشت بین اصولگرایان، می‌تواند بازی دو سر برد برای لیست شهردار تهران باشد.

«محمد نبی رودکی» از دوستان قدیمی قالیباف در سپاه پاسداران بود که به شهرداری آمد و در انتخابات مجلس نهم نتوانست رای مردم تهران را به دست بیاورد. او سابقه نمایندگی از شیراز را در کارنامه خود دارد. احتمال کاندیداتوری رودکی از شیراز نیز وجود دارد.

«علی‌اصغر خانی» جانشینی لشکر محمد رسول الله (ص) نیز در انتخابات مجلس نهم جز گزینه‌های قالیباف در لیست اصولگرایان بود که از راهیابی به مجلس بازماند.

«مرتضی طلایی» کاندید ناکام انتخابات مجلس قبل از حوزه اصفهان بود. نکته قابل توجه این است که برای کاندید شدن از اصفهان نیازی به استعفای طلایی وجود ندارد و وی می‌تواند همچنان در شورای شهر تهران باقی بماند.

«محمود صلاحی» معاون شهردار تهران با حکم شهردار تهران جایگزین حجت‌الاسلام شهاب مرادی در جایگاه ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران شد٬ نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های ورود به انتخابات مجلس باشد.

«زهراسادات مشیر استخاره» همسر محمدباقر قالیباف و مشاور او در امور بانوان اگر بتواند بدل به نماینده مجلس شود٬ در روزگاری که کم کم همسران شخصیت‌های سیاسی در انتخابات حضور پیدا می‌کنند٬ برگ برنده‌ای برای شهردار تهران خواهد بود.

«سید محمدجواد شوشتری» یکی دیگر از گزینه‌هایی است که شایعه کاندیدا شدن او در انتخابات به گوش می‌رسد. او که از حلقه همشهریان شهردار تهران است٬ گفته می‌شود از شهر مشهد شانس خود را برای ورود به انتخابات می‌آزماید.

«علیرضا جاوید» شهردار مناطق مختلف تهران و از حلقه مشاوران جوان احمدی‌نژاد است. در زمانی که او به عنوان گزینه شهرداری اراک مطرح شده بود٬ یکی از سایت‌های محلی استان مرکزی در گزارشی او را از نزدیکان و خویشاوند چمران معرفی کرد. هر چند این خبر نه تایید و نه تکذیب شد. گفته می‌شود جاوید هفته گذشته از شهرداری منطقه چهار کنار رفته و این شائبه مطرح شده که راه برای حضور وی در مجلس بازتر شده است.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

306امروزmod_vvisit_counter
569دیروزmod_vvisit_counter
6018این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
26296این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19356341کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 14 مهمان حاضر
IP شما: 3.149.229.253
Mozilla 5.0, 
امروز: 31 فروردین 1403