Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
آغاز فعالیت انتخاباتی 47 یار احمدی نژاد در استان ها. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 15 اردیبهشت 1394 ساعت 20:47 بازدیدها:2944 مرتبه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد.  

آغاز فعالیت انتخاباتی 47 یار احمدی‌نژاد در استان‌ها

زمزمه آغازبه‌کار انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد و یارانش در همه‌جا پیچیده؛ مردی که حضورش در ساحت سیاست ایران با بروز بسیاری ناخوشی‌های اقتصادی و سیاسی و دیپلماتیک همراه بود. نمونه‌های درشتش همین پرونده تخلف محمدرضا رحیمی و سعید مرتضوی و بابک زنجانی است.

با‌این‌همه، بازهم سروکله احمدی‌نژاد در سیاست پیدا شده است. اتاق فکر این جریان، این روزها در ساختمان «ولنجک» متمرکز شده و شعاع فعالیت‌هایش به بسیاری استان‌های دیگر نیز رسیده است. در همین زمینه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با «شرق» از شناسایی فعالیت سرتیم‌های احمدی‌نژاد خبر داده و اینکه 47 نفر از مردان دولت احمدی‌نژاد، حالا در تمام استان‌ها فعال شده‌اند و بناست سلامت مالی این ستادها از همین حالا بررسی شود، البته حیدرپور تأکید دارد که لازم است پرونده‌های قضائی احمدی‌نژاد به جریان بیفتد و او نیز مانند معاون اولش بازجویی و استنطاق شود.
‌ وضعیت پیگیری‌های کمیسیون امنیت درباره موضوع انتخابات به کجا رسیده است؟
خب به‌هر‌حال در آستانه انتخابات همیشه باید با حساسیت بیشتری مسائل را دید. به‌ویژه پس از سخنان رحمانیِ فضلی ما هشدار ایشان را جدی گرفتیم. حساسیت ما به این خاطر بود که رئیس دولت‌های نهم و دهم بعد از یک سکوت طولانی به‌یکباره در نظرها عیان شد و به‌صورت فعال وارد میدان شد.
‌ یعنی شما ستادهای آقای احمدی‌نژاد را رصد می‌کنید؟
بالاخره نگرانی‌هایی وجود دارد و ما برخی مسیرها را دنبال می‌کنیم. عمده نگرانی ما اتفاقا همین منابع مالی برای چرخاندن ستادهای انتخاباتی است. به‌ویژه وقتی به پرونده برخی افراد و تخلف‌ها و رانت و فساد در دولت گذشته برگردیم، باید با دقتِ نظر بیشتری این مسائل رصد شود.
‌ یعنی ستادها فعال شده‌اند؟
بله، در همه استان‌ها شروع به کار کرده‌اند. افرادی که از نزدیکان دولت پیشین بوده‌اند و برخی مسئولان دولت گذشته، حالا هماهنگی ستادها را برعهده گرفته‌اند و سرگروه‌های انتخاباتی نیز تعیین شده‌اند.
‌خب این رفتارها که غیرقانونی نیست، شما دقیقا چه چیزی را رصد می‌کنید؟
ببینید اداره ستاد انتخاباتی در تهران و البته شهرستان‌ها بسیار سنگین است. اگر کسی چنین مسئولیتی بپذیرد، باید این هزینه‌ها را از جایی تأمین کند. شفافیت منابع تأمین منابع مالی انتخابات بسیار مهم است. به‌هر‌حال، هرچه باشد تردیدی نیست که در دوره احمدی‌نژاد خیلی‌ها به پول‌های بادآورده دست پیدا کردند و حالا وظیفه جریان اصولگرا، نظارت و رسیدگی به ستادهایی است که احتمال نفوذ منابع مالی غیرشفاف در آن می‌رود.
‌ چقدر این اموال در حال شناسایی است؟
شناسایی اموال کار ما نیست و خیلی پیچیده است. در گام نخست وزارت اطلاعات باید حواسش به این مسئله باشد و موارد را شناسایی کند. شورای نگهبان باید نسبت‌به این مسائل حساس باشد و قوه قضائیه هم به برخی پرونده‌ها در همین زمینه رسیدگی کند. علی‌القاعده خیلی‌ها در جامعه، یک‌شبه چنین پولدار نشده‌اند. امام خمینی(ره) همیشه توصیه‌شان این بود از اینکه آقازاده‌ها و صاحبانِ اموال بخواهند برای شما رئیس‌جمهور و نماینده انتخاب کنند، دوری گزینید و در این مسئله مقام‌معظم‌رهبری نیز توجه لازم را داشته‌اند.
‌ تا اینجا به نکته خاصی هم برخورد کرده‌اید؟
ما الان دنبال این هستیم و علاقه‌مندیم که مبادی ذی‌ربط برگزاری انتخابات شناسایی شوند. اتفاقا هزینه‌های انتخابات در شهرستان‌های کوچک بیشتر است. الان میانگین هزینه هر نماینده در حوزه انتخابیه، 300 میلیون تومان است. این هزینه حداقلی است و ممکن است تا 500 میلیون تومان هم پیش برود. مگر نماینده قرار است در دوره نمایندگی به چه منابع مالی‌ای دسترسی داشته باشد که این‌همه خرج می‌کند. بنابراین همین شکل خودش ناسالم است و باید به‌دقت بر هزینه‌کردها نظارت کرد.
‌ درباره فعالیت انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد، نکته غیرقانونی‌ای وجود ندارد، مگر اینکه به ماجرای پرونده‌های تخلف و شکایت ایشان باز گردیم.
بله، احمدی‌نژاد بی‌شک مسئول مستقیم و غیرمستقیم بسیاری تخلف‌ها و سوءمدیریت‌ها در دوره خودش بوده و نمی‌دانم چرا پرونده‌های متعدد شکایت از او به جریان نیفتاده‌اند. اگر پرونده‌های او به جریان بیفتند، درنهایت او و مردان نزدیک به او، به این سادگی‌ها نمی‌توانند در مورد انتخابات آسوده‌خاطر مانور دهند. احمدی‌نژاد خطر بالقوه‌ای برای سلامت اقتصادی کشور به‌شمار می‌آید و برعهده مراجع مسئول است جلوی ضرر و زیان ناشی از فعالیت‌های سیاسی او را بگیرند، چرا که نقصان و زیان ناشی از سوءمدیریت او هنوز جامعه را می‌لرزاند.
‌ گفته بودید ردِ پای رانت زنجانی به ساختمان ولنجک رسیده، خبر تازه‌ای هست؟
بله، این رانت کماکان دیده می‌شود. ورود بیشتر به این موضوع، جزء وظایف ما نیست و مراجع ذی‌ربط خودشان باید دنبال این سرنخ‌ها باشند. وزارت اطلاعات می‌داند منظور ما چیست و باید تمام آمدوشدهای آن ساختمان با دقتِ نظر بیشتری رصد شود.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

332امروزmod_vvisit_counter
471دیروزmod_vvisit_counter
4344این هفتهmod_vvisit_counter
8932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
33554این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19363599کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 6 مهمان حاضر
IP شما: 3.16.218.62
Mozilla 5.0, 
امروز: 04 اردیبهشت 1403