Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
قرار نیست با انگ زدن اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند/ اعتدالیون و اصلاح طلبان لیست واحد بدهند. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 23 اردیبهشت 1394 ساعت 18:40 بازدیدها:2361 مرتبه

منتجب‌نیا: قرار نیست با انگ‌زدن اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شوند /اصلاحات یک رهبر خاص ندارد /اعتدالیون و اصلاح‌طلبان لیست واحد بدهند. 
قائم مقام حزب اعتماد ملی معتقد است هر حزب جدیدی که ایجاد شود حتی احزاب رقیب قدمشان مبارک است و به نفع کشور هستند، باید از آنها حمایت شود و اگر رقابتی هم هست رقابت قانونی و سالم باشد.


در خصوص اظهارات اخیر مسئولان شورای نگهبان مبنی بر دخیل بودن حوادث سال 88 در بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات مجلس، اظهار داشت: قطعا مقصود شورای نگهبان این نیست که کلا کسی اسم اصلاح‌طلبان را نیاورد، بلکه مقصود این است که طبق قانون اگر شخصی محکومیت موثر کیفری داشته باشد، باید مطابق قانون با او برخورد شود. اساسا مسئولیت شورای نگهبان این است که طبق قانون عمل کند و از حریم قانون اساسی کشور دفاع کند.

وی ادامه داد: در قانون افرادی هستند که  در دادگاه‌های صالحه محکوم شدند و محکومیت کیفری موثر دارند، این افراد نمی‌توانند کاندیدا شوند و صلاحیتشان تایید نمی‌شود؛ اما کسانی که محکومیتی ندارند یا محکومیتشان موثر کیفری نبوده قانونا نباید درباه صلاحیتشان تردیدی حاصل شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، کسانی که محکومیت دارند باید خودشان را آماده کنند که ممکن است در صلاحیتشان تردید حاصل شود، خاطرنشان کرد: کسانی که محکومیتی ندارند نباید نگرانی از بابت ورود به صحنه انتخابات داشته باشند قرار نیست بر اساس انگیزه های دیگر و انگ‌ زدن کسی را رد صلاحیت کنند.بنابراین تکلیف اصلاح‌طلبان روشن است و اکثریت آنها مشمول ممنوعیت حضور در انتخابات نیستند و می توانند با فراغ بال وارد صحنه انتخابات شوند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص برنامه حزب متبوعش برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گفت: این موضوع باید در زمان خود بحث شود، فعلا که کاندیدای اصلاح‌طلبان دکتر روحانی است و مورد حمایت ما بوده و خواهد بود. اگر انتقاد و یا نظری بیان می‌شود از سر دلسوزی است اما با قدرت از دولت دکتر روحانی حمایت می‌کنیم تا ایشان بتوانند موفقیت‌های بیشتری در همه عرصه‌های داخلی و خارجی به دست بیاورند و فضای اجتماعی به گونه‌ای باشد که با رای قوی تر و قاطع تر در دوره بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شوند.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب در ادامه درباره برخی انتقادات نسبت به بروز و ظهور چند حزب تازه تاسیس در درون جریان اصلاحات و احتمال انشقاق در این جریان، گفت: هر حزبی که در کشور تاسیس شود باید آن را به فال نیک گرفت، جامعه ما باید به سمت حزبی شدن حرکت کند و این فرهنگ نهادینه شود تا در نهایت هر فردی در یکی از احزاب جای بگیرد و فعالیت‌های خود را بر این اساس تنظیم کند.

وی ادامه داد: بنابراین هر حزب جدیدی که ایجاد شود حتی احزاب رقیب هم قدمشان مبارک است و به نفع کشور هستند و باید از آنها حمایت شود و اگر رقابتی هم هست رقابت قانونی و سالم باشد.

قائم‌مقام و از اعضای مؤسس حزب اعتماد ملی، با بیان اینکه حزب ندا و اتحاد ملت از دوستان ما و جز اصلاح طلبان هستند، خاطرنشان کرد:  هیچ فاصله ای میان آنها و دیگر احزاب اصلاح‌طلب نیست و همه قواعد اصلاح‌طلبی را که با یک جهت گیری خاص و روش های متفاوت است به رسمیت شناخته و پذیرفته اند.

این سیاستمدار اصلاح طلب با اشاره به محدودیت‌های پیش آمده برای رییس دولت اصلاحات و سرانجام رهبری در جریان اصلاحات، گفت: اصلاحات یک رهبر خاص ندارد که ما بگوییم یک شخصیت خاص رهبری آن را بر عهده دارد، همه افراد اصلاح‌طلب لیاقت دارند که در محدوده‌ی خود مدیریت و رهبری داشته باشند و به وظیفه خود عمل کنند.

رسول منتجب نیا تصریح کرد: در این میان برخی از شخصیت‌ها مقبولیت بیشتری دارند، مانند رییس دولت اصلاحات و دکتر عارف که وجود آنها برای اصلاح‌طلبان مغتنم است که وظیفه  پدری بر گردن اصلاحات دارند و باید همه را زیر چتر خود نگاه دارند.

وی با بیان اینکه محدودیت نمیتواند مانع محبوبیت شود، افزود: محدودیها نمی‌تواند از محبوبیت شخصیت‌ها کم کند بلکه حتی در مواردی محدودیت‌ها منجر به افزایش محبوبیت هم می شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حزب اعتماد ملی، گفت: طبیعتا سعی مان بر این است که با دیگر تشکل های اصلاح طلب ائتلاف داشته باشیم اما اگر احساس کنیم حزب مورد بی توجهی قرار می گیرد، به صورت مستقل وارد صحنه می شویم. هرچند امیدواریم به آنجا نرسیم. امیدواریم دولت یک لیست واحد و مورد حمایت همه اصلاح‌طلبان و اعتداال گرایان ارائه دهد و ما شاهد مجلسی کامل، کارآمد و مفید و موئثر باشیم.

این چهره سیاسی اصلاح طلب درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر عبور حزب اعتماد ملی از دولت روحانی، گفت: حزب اعتماد ملی همیشه بر حمایت از دولت پافشاری داشته است و همه در تلاش هستیم تا دولت روحانی خدای نکرده مورد حمله و هجمه قرار نگیرند.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

120امروزmod_vvisit_counter
679دیروزmod_vvisit_counter
6511این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
26789این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19356834کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 8 مهمان حاضر
IP شما: 3.139.72.78
Mozilla 5.0, 
امروز: 01 اردیبهشت 1403