Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
نمایندگان وظیفه قانونگذاری و نظارت را فراموش کرده اند. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 01 خرداد 1394 ساعت 14:04 بازدیدها:2568 مرتبه

خجسته: با استانی شدن انتخابات مجلس،تخلفات انتخاباتی کاهش می‌یابد /نمایندگان وظیفه قانونگذاری و نظارت را فراموش کرده‌اند.    
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس معتقد است استانی شدن انتخابات مجلس زمینه را برای کاهش اختلافات قومی و تخلفات انتخاباتی فراهم می سازد.
امیر خجسته، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات که در مجلس درحال پیگیری است،  گفت: کلید نجات کشور به همین طرح است و با اجرایی شدن آن نمایندگان به وظیفه اصلی‌شان که همان نظارت و قانونگذاری است برمی‌گردند.



وی تصریح کرد: در حال حاضر مسائل حاشیه‌ای به گونه‌ای نمایندگان را مشغول کرده است که آنها از مسائل اصلی کشور بازمانده اند و به وظیفه اصلی‌شان به هیچ وجه توجهی ندارند.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اینکه بحث نظارتی مجلس به عنوان یکی از مهمترین وظایف نمایندگان در حال حاضر عملکرد صفردرصدی دارد، گفت:  مسائل جزئی و فرعی مناطق و حوزه های انتخابیه آنچنان نمایندگان را درگیر کرده است که فراموش کرده اند وظیفه اصلی شان نظارت و قانونگذاری است.

خجسته تاکید کرد: با این طرح حتی شوراهای شهر فعال می‌شوند و هرکسی و هر نهادی در جایگاه خودش قرار می‌گیرد، کشور پویا می شود. متاسفانه در حال حاضر نمایندگان وظایف شورای شهر و بخشدار و فرمانداران را در استانها و شهرستانها پیگیری می‌کنند در حالیکه اگر این طرح مصوب شود نمایندگان قانون گذاری و نظارت می‌کنند و شورای شهر، فرماندار و بخشدار نیز به امور شهری می رسند و  بحث تداخل وظایف نیز از بین می رود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از نمایندگانی که در ابتدا با این طرح مخالف بودند الان با آن موافق هستند،  با این طرح تخلف انتخاباتی به حداقل می‌رسد، حتی بحث اختلافات قومی که در انتخابات مجلس معمولا بالا می‌گیرد، نیز کاهش می یابد.

رییس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه تمام تلاشمان این است که این طرح برای مجلس دهم اجرایی شود، افزود: آقای لاریجانی و هیات ریسه تمام تلاششان این است که این طرح در این مجلس مصوب شود.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

457امروزmod_vvisit_counter
957دیروزmod_vvisit_counter
6815این هفتهmod_vvisit_counter
8932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
36025این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19366070کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 5 مهمان حاضر
IP شما: 18.226.96.61
Mozilla 5.0, 
امروز: 07 اردیبهشت 1403