Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
رئیس جمهور : معیار رد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دهم گزارش مراجع قانونی است. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 13 خرداد 1394 ساعت 11:07 بازدیدها:2666 مرتبه

رئیس جمهور در دیدار استانداران و فرمانداران. 
عده‌ای از لبخند مردم می ترسند/ دنبال رمال و جنگیر نیستیم/ معیار ردصلاحیت در انتخابات گزارش مراجع قانونی است.

فرارو- رییس جمهوری از عملکرد دولت در 21ماه گذشته و بویژه تیم مذاکره کننده هسته ای دفاع کرد و گفت مذاکره کنندگان ما اگر نگوییم بهترین، در زمره بهترین ها هستند. چه کسی حق دارد با لحن بی ادبانه نسبت به سردار دیپلماسی حرف بزند؟



حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح شنبه در جمع مسوولان وزارت کشور، استانداران و فرمانداران سراسر کشور افزود: بگذاریم مذاکرات هسته ای با موفقیت به پایان برسد در آن زمان برای مردم شرح می دهیم که این ها چه سختی هایی کشیده اند.

گزیده سخنان روحانی را در ادامه می خوانید:

مساله هسته ای مساله این جناح و آن جناح، این حزب و آن حزب و این قوه و آن قوه نیست. مساله هسته ای یک مساله ملی است و بار آن بر دوش نظام است و این نظام است که برای رسیدن به هدف نهایی قدم به قدم گام بر می دارد.

چرا عده ای نمی خواهندکام مردم شیرین شوند. از لبخند مردم می ترسند بگذارید کام مردم شیرین باشد.

ما به مردم وعده داده بودیم در زمینه زندگی و اقتصاد مردم آرامش و ثباتی را حاکم کنیم. گفته بودیم، دولتی خواهیم بود که اگر برای خرید جنسی به مغازه ای مراجعه کردید، هشت صبح با 9 صبح فرق نداشته باشد، صبح با عصر متفاوت نباشد و امروزش با فردایش تفاوت نداشته باشد.

ما به مردم وعده دادیم اقتصادی بسازیم که نوسانش همپای نوسان معقول جهانی باشد و ثباتی را در اقتصاد حاکم کنیم که صفی برای طلا و سکه و ارز نباشد. این وعده های خود من به صراحت در سخنرانی های انتخابات است و به مردم وعده آرامش دادیم.

همه نهادها همچون دولت در برابر رای مردم مسئول هستند و این رای مردم تنها برای دستگاه اجرایی نبوده و این یک انتخابات ملی است. البته انتخابات مجلس هم ملی است. منتها حوزه انتخابیه ای است و انتخابات خبرگان رهبری هم استانی است.

یک بار درچهار سال مردم مطالبات، نظرات و رویکردشان را زمانی نزدیکتر به یکی از کاندیداها ببینند به آن کاندیدا رای می دهند. یک زمانی بین نفر اول و دوم اختلاف رای 100 هزار رای بود، تفاوت خیلی زیاد نیست اما در این انتخابات بین نفر اول و دوم 13 میلیون اختلاف رای بود و این 13 میلیون اختلاف رای به معنای آن است مردم دقیق، آگاهانه و حساب شده مسیری را برگزیده و انتخاب کردند.

زبان‌ها برای انتقاد از دولت و رئیس‌جمهور باز می‌شود، متاسفانه یا خوشبختانه ما خواب نمی‌بینیم و دنبال رمال و جن‌گیر هم نیستیم.

مردم با ما خویشاوندی نداشته اند و به این دلیل به ما رای ندادند؛ خوب دقت کردند و در انتخاباتی شگفت انگیز که در تهران، مرکز استان، شهرستان و روستاها رای مشابه داشتند و این به معنای پیام مهمی از سوی کل ملت ایران بود.

مردم به برنامه و وعده ها رای دادند. اگر امروز رییس جمهور، استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیر کل ها به وعده هایی که به مردم داده شده است، عمل نکنند این به معنای نوعی خلف وعده و خیانت در امانت است.

مردم قدرت مشروط دراختیار ما قرار داده اند نه قدرت بی قید و شرط. قدرت متعلق به ما نیست، قدرت امضایی را که به عنوان استاندار و فرماندار تاثیر گذار است، مردم و قانون به صورت مشروط به شما داده اند. مردم با شرایطی این قدرت را در اختیار ما گذاشته اند و باید به آن شرایط پای بند باشیم. تلاش دولت در 21 ماه گذشته بر این بوده که به وعده هایمان به مردم عامل باشیم و به آن عمل کنیم.

اعمال و رفتار ما به عنوان اعمال و رفتار نظام تلقی می شود. هر کسی در هر سمتی مخصوصا در سمت مجری عالی در کشور حضور دارد، عمل، رفتار، نگاه، برخورد وتعامل او به عنوان نمونه ای از رفتار نظام تلقی می شود.

قدرتی که در اختیار دستگاه اجرایی است یک امانت است، مردم این قدرت را با صندوق آرا به عنوان امانت چهارساله در اختیار ما گذاشتند.

مردم آن زمان همه حرف های خودشان را زدند، گفتند ما این قدرت را به شما می دهیم به شرط عدالت، اجرای قانون و تحقق قانون اساسی و انتظار ما از شما یک دولت متعادل و تعامل گراست.

انتظار ما از شما (فرمانداران) آن است که اخلاق، راستگویی و امانتداری مد نظرتان باشد، همه شما این صدا را از مردم می شنیدید، که از اختلافات و دعوا خسته شدیم، از شعارهای بی محتوا خسته شدیم، ما ملت صلح و آشتی هستیم، می خواهیم با جهان تعامل سازنده داشته باشیم، در جامعه خواستار وحدتیم، اقوام و اقلیت ها باید احترام خود را داشته باشند و خواهان یک امنیت پایدار در ایران و منطقه هستیم.

هیچ ندایی نبود که مخفی باشد . همه ما آشکار و با صدای بلند شنیدیم. در تمام سخنرانی ها آن گاه که سخن از آشتی، صلح، تعامل، رونق اقتصادی، نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان مطرح شد؛ مردم با صدای بلند آن را تایید می کردند.

پس ما امانتداریم، ممکن است استانداری، فرمانداری و وزیری نظرات فردی و شخصی داشته باشند اما ما به این سمت نیامده ایم تا نظرات فردی و شخصی مان را اعمال کنیم ودر این جایگاه قرار نگرفته ایم که تمایلات جناحی مان را اعمال کنیم.

ممکن است هر فردی به حزب و سمت و سویی تمایل داشته باشند، اشکالی ندارد، شعار دولت فراجناحی بود اما وقتی در صندلی استانداری و فرمانداری و وزارت و ریاست قرار گرفته باشی باید حزب، جناح و تمایل شخصی را فراموش کنید و شما هستید و خدا و مسئولیت سنگین قانونی در کشور و این عهد ما با مردم بود.

فقط از یک قوه انتقاد می شود

همین که مردم امروز حرص و ولع ندارند که جنس را در پستو و خانه انبار کنند به این معناست که راه دولت درست است . اینکه امروز صف های طولانی تحقیر کننده در تهران و شهرستان ها نداریم این است که راه دولت درست بود. اینکه عده ای امروز آزادانه بدون لکنت زبان از دولت انتقاد می کنند به معنای راه صحیح دولت است. به دولت اعتماد کرده اند، دولت به وعده خود عمل کرده و انتقاد پذیر است.

هیچ قوه ای نیست که مردم بدون لکنت نظر خود را بگویند به جز دولت، به یکی بگو از مجلس انتقاد کند، از چه و چه جوری؟ از قانون مجلس، نطق پیش از دستور، می گوید نه آقا بگذارید زندگی مان را بکنیم. بگویید از قوه قضاییه انتقاد کنید می گویند تو را خدا، آقا بگذارید زندگی مان را بکنیم. بگویید از دولت انتقاد کنید از رییس جمهور انتقاد کنید،گل از گل می شکفد و زبان ها باز می شود، این به معنای مسیر درست دولت است.

معیار صلاحیت و عدم صلاحیت در چارچوب قانون براساس گزارش مراجع قانونی است

انتخابات بدون رقابت امکان‌پذیر نیست و در ماجرای انتخابات که اسفند هم برای انتخابات مجلس و هم انتخابات خبرگان به عنوان مجری قانون اساسی وارد عمل خواهد شد. رئیس‌جمهور دو حیثیت دارد، یکی آنکه رئیس دستگاه اجرایی است و دیگری که یک حیثیت مهمی است آن که است که پاسدار حقوق مردم و آزادی مردم است.

رئیس‌جمهور مجری قانون اساسی، پاسدار حقوق ملت، اخلاق و دیانت است، کنار کشیدن دولت از رقابت‌های سیاسی به این معنا نیست که شبه‌دولتی‌ها یا شبه‌دولت‌ها وارد میدان شوند، معنایش آن نیست که قوای دیگر وارد شوند، معنایش آن نیست که جمع‌های دیگر قدرتمند وارد شوند، نکند به خاطر انتخابات دین و آخرت‌مان را بفروشیم تا اینکه یک آقایی وکیل شود و یا کاره‌ای شود.

مجلس شورای اسلامی جایگاه بسیار مهم و مجلس خبرگان رهبری جایگاه بسیار رفیعی دارند و مهم است که مردم در میان افراد صاحب صلاحیت اصلح را برگزینند. مباد در شهرستانی به سمع و گوش کسی این حرف برسد که دولت طرفدار این و آن است، سپاه طرفدار این و آن است، ارتش، صدا و سیما، استاندار و فرماندار طرفدار جناحی هستند، دفتر امام جمعه حامی جناحی است که اگر این‌گونه باشد سم برای انتخابات درست کرده‌ایم. همه مسئولان رده بالای کشور و همه قدرت‌های مسلح و غیرمسلح مسئولیت‌شان فرای حزب و جناح است. نباید کاری کنند که حتی این تهمت طرفداری هم به آنها زده شود.

بگذاریم یک انتخابات شفاف، رقابتی و مردمی برگزار شود. رای مردم حق‌الناس است و وزارت کشور این آراء را به امانت می‌برد که آن را به کرسی بنشاند. هیئت‌های اجرایی و نظارتی همه وظیفه سنگینی بر دوش دارند. معیار صلاحیت و عدم صلاحیت در چارچوب قانون براساس گزارش مراجع قانونی است نه چیز دیگر. به شایعات توجه نکنید به هیچ وجه ما در انتخابات به شایعات نمی‌توانیم توجه کنیم به اتهامات نیز نمی‌توانیم توجه کنیم اتهامات باید در یک دادگاه صالح بحث شود و رای داده شود. ما که قاضی نیستیم.

ما صلاحیت‌سنج هم همراهمان نیست که صلاحیت‌سنجی کنیم. معیار باید قانون باشد و فراتر از آن چیزی مورد قبول نیست. فرمانداران و استانداران در برابر هیچ فشاری مرعوب واقع نشوند. در برابر هیچ جریانی هم مفتون هم واقع نشوند. آنچه حق، عدل است اجرا شود. در انتخابات بایدعدالت و فرصت برابر فراهم باشد. امکانات دولتی و پول دولت یا باید به هیچ کس تعلق نگیرد و یا باید برای همه باشد.

یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران حضور مردم در پای صندوق‌های رای است، امام یکی از نعمت‌هایی که با خود آورد صندوق بود البته قبلا هم صندوق بود منتها صندوق نمایشی بود و بیشتر تشریفاتی و تزئینی بود و انتخاباتی برگزار می‌شد، اما ما انتخابات واقعی می‌خواهیم که انتخابات به نوعی مبنای مشروعیت است. نه تنها مشروعیت سیاسی بلکه مشروعیت دینی هم می‌دهد که بخشی از این مشروعیت دینی را رای و نظر مردم است.

انشاءالله یک انتخابات شفاف، سالم، رقابتی و مایه آبروی نظام برگزار شود و همان‌گونه که رهبری فرمودند این صندوق‌ها را حق‌الناس و امانت بدانیم که متوجه باشیم روزی پاسخ این اعمال‌مان را در دنیا و آخرت می‌دهیم و انشاءالله امانتدار خوبی باشیم.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

409امروزmod_vvisit_counter
958دیروزmod_vvisit_counter
5810این هفتهmod_vvisit_counter
8932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
35020این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19365065کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 16 مهمان حاضر
IP شما: 18.119.139.50
Mozilla 5.0, 
امروز: 06 اردیبهشت 1403