Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
شنبه, 08 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
تبیین مواضع جناحی تشکل های سیاسی برای وحدت در موسم انتخابات. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 21 تیر 1394 ساعت 17:49 بازدیدها:3003 مرتبه

تبیین مواضع جناحی تشکل های سیاسی برای وحدت در موسم انتخابات. 
- بعضی از تشکل های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در هفته گذشته مواضع جناحی خود را در خصوص انسجام و وحدت با گروه های همسو برای حضور در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رسانه ها اعلام کردند.
[تبیین مواضع جناحی تشکل های سیاسی برای وحدت در موسم انتخابات]



حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در یک گفت و گوی مطبوعاتی با پیش بینی اش را از انسجام و وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس، این گونه بیان کرد: ما امیدواریم در سایه تلاش هایی که برای وحدت جریان اصولگرا در حال انجام است، این طیف در نهایت بتواند با یک لیست واحد وارد انتخابات مجلس دهم شود.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین معتقد است: متاسفانه باوجود تلاش های بسیاری که برای به وحدت رسیدن جریان اصولگرا جهت شرکت در انتخابات مجلس دهم در حال انجام است، افراد و عواملی هستند که مخالفت می کنند و مانع از این انسجام می شوند.

وی همچنین درباره فعالیت های حزب یکتا که متشکل از وزیران دولت سابق است را این گونه عنوان کرد: حزب یکتا تا به امروز فقط نسبت به ایجاد تشکل موردنظر خود اقدام کرده وهنوز شروع به کار نکرده است. حزب موقعی می تواند کار خود را آغاز کند و به رسمیت شناخته شود که از وزارت کشور مجوز لازم را برای انجام فعالیت ها و اقدامات سیاسی خود اخذ کند. اگرچه جمعی از اعضای کابینه دولت های نهم و دهم با ایجاد یک تشکل سیاسی در حال انجام فعالیت های سیاسی از دیدگاه خودشان هستند، اما هنوز مشخص نیست که «حزب یکتا» بتواند مجوز کار حزبی را از وزارت کشور بگیرد یا نه.

حسین مرعشی از فعالان اصلاح طلب نیز در هفته گذشته در مصاحبه ای درباره استراتژی انسجام و وحدت اصلاح طلبان و اعتدال گفته است: به دنبال ترمیم پیوندمان با حاکمیت هستیم. اشتباهی که ما اصلاح طلبان کردیم این بود که فرصت دادیم نیروهای تندرو و افراطی سرمایه بزرگی مثل رهبری را به نفع خودشان مصادره کنند. این خطای استراتژیک اصلاح طلبان بود.

او می گوید: امروز ما اصلاح طلبان با هر سرمایه محدودی که در اختیارمان باشد مهم ترین استراتژی مان در انتخابات این است که برگردیم و این پیوندها را بازسازی کنیم. ما رهبری را متعلق به عده ای خاص نمی دانیم. این را باید در انتخابات آینده نشان دهیم.

استراتژی ما حرکت فعال در انتخابات با رعایت دغدغه های نظام و رهبری است و همین طور ادامه رقابت های سیاسی حتی در محدودترین زمینی که نظام تعیین کند. البته اگر نظر مشورتی ما را بخواهند می گوییم که این محدودیت ها همه به ضرر کشور است.

مرعشی با قاطعیت می گوید که اصلاح طلبان با وجود محدودیت ها به اتکای تجربه سال ٩٢ بطور وسیع در انتخابات شرکت و کمک خواهند کرد تا نظام بتواند از این مرحله عبور کند.

**جلسه دبیران احزاب با وزیر کشور در خصوص نام گذاری هفته احزاب

در هفته ای که گذشت ستاد بزرگداشت هفته احزاب در موزه بهشتیان نشست خبری برگزار کرد. حجت الاسلام مرتضوی شجاعی کیاسری رییس این ستاد در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در جلسه دبیران احزاب با وزیر کشور نامه ای برای نام گذاری هفته احزاب خدمت وزیر کشور ارایه شد تا در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شود که در صورت تایید قرار شده است که همه ساله هفته احزاب و روز حزب از تاریخ 7 تا 14 تیر در کشور با هدف بزرگداشت منویات بلند شهید بهشتی و تفکر بالای کار گروهی ایشان برگزار شود چرا که عده ای معتقدند با وجود مسجد و بسیج نیازی به احزاب نیست.

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین و عضو ستاد بزرگداشت هفته احزاب گفت: انگیزه ایجاد هفته احزاب همین مسئله بود که بتوانیم نقشه راه و ایده حزبی شهید بهشتی را پیش روی احزاب قرار دهیم.

صادقی دبیرکل کانون شهدای رهروان حزب جمهوری اسلامی از دیگر اعضای این ستاد در ادامه این نشست خبری گفت: درصدد هستیم که سال آینده کنگره علمی را در یکی از دانشگاه های کشور برگزار کنیم تا مباحث آکادمیک و علمی درباره تحزب از سوی صاحب نظران مطرح شود.

صادقی با بیان اینکه امسال شروع خوبی برای فعالیت هفته احزاب بود، اظهار داشت: با توجه به فضای عمومی جامعه باید یادآور شویم که اگر افکار خدوم و متفکر در عرصه سیاسی کشور فعالیت رسمی نداشته باشند این خلاء، مجالی را برای افراد فرصت طلب ایجاد می کند.

وی گفت: آغوش اعضای ستاد بزرگداشت هفته احزاب برای دیگر دبیران کل احزاب باز بوده و ما از مشارکت آنان در این ستاد استقبال می کنیم.

**ارسال نامه به وزیر خارجه برای برگزاری نشست 'احزب و پرسمان مذاکرات هسته ای'

همچنین در این هفته حجت الاسلام علی اکبر مرتضوی کیاسری رئیس ستاد بزرگداشت هفته احزاب از ارسال نامه به وزیر امور خارجه برای برای برگزاری نشستی با عنوان احزاب و پرسمان مذاکرات هسته ای خبر داد و گفت: مکاتبه ای را با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام داده اند تا در صورت موافقت وی نشست احزاب و وزیر خارجه را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: ما قصد داریم در این نشست که عنوان آن را 'احزاب و پرسمان مذاکرات هسته ای' گذاشته ایم، نقطه نظرات احزاب را در خصوص مذاکرات هسته ای به وزیر ارائه کرده و آقای ظریف نیز گزارشی را از وضعیت مذاکرات هسته ای به دبیران کل احزاب ارائه دهد.

**برگزاری جلسه هیات اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب

برگزاری جلسه هیات اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب از دیگر رویدادهای این حوزه در هفته گذشته بود که در آن، پنج مصوبه تصویب شد.

قدرت علی حشمتیان عضو هیات اجرایی مجمع عمومی عادی خانه احزاب درباره این جلسه و مصوبات گفت: در این جلسه مقرر شد دعوتنامه هایی که قرار است برای احزاب ارسال شود به امضای غفوری فرد، کواکبیان و مرتضوی کیاسری برسد

مصوبه دیگر این جلسه این بود که اعضای هیات اجرایی به عنوان هیات رئیسه موقت مجمع عادی خانه احزاب در جلسه 15 مرداد به اداره جلسه بپردازند.

وی افزود: همچنین مصوب شد در ارتباط با موضوع خوداظهاری احزاب به عنوان اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل جهت شرکت در انتخابات شورای مرکزی، به آنها نامه ای نوشته شود که هر حزبی گرایش خود را قبل از برگزاری مجمع عادی طی نامه ای به هیات اجرایی اعلام کند.

حشمتیان همچنین گفت: بر این موضوع تاکید شد که ضروری است دبیران کل احزاب و نمایندگان تام الاختیار آنها به صورت مکتوب توسط حزب مربوطه برای شرکت در مجمع عادی معرفی شوند و همچنین از آوردن همراه در جلسه پانزدهم مرداد خودداری کنند.

عضو هیات اجرایی مجمع عمومی عادی خانه احزاب به آخرین مصوبه این جلسه اشاره کرد و گفت: مقرر شد جلسه بعدی پس از اعلام معاونت سیاسی وزارت کشور برگزار شود که احتمالا شنبه آینده این جلسه در دفتر مقیمی تشکیل خواهد شد.

** آغاز به کار رسمی ٢٣ شعبه ندای ایرانیان در کشور

همچنین در این هفته حزب ندای ایرانیان از آغاز به کار 23 شعبه این حزب در کشور خبر داد و گفت: احکام شورای مرکزی شعب حزب ندای ایرانیان در ٢٣ استان توسط هیات اجرایی صادر و کار رسمی این شعب آغاز شد.

این شورا در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، اردبیل، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، البرز، کرمان، لرستان و قم تشکیل شده و به زودی اسامی اعضای شورای مرکزی شعب منتشر می شود.

 

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

347امروزmod_vvisit_counter
986دیروزmod_vvisit_counter
7691این هفتهmod_vvisit_counter
8932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
36901این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19366946کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 12 مهمان حاضر
IP شما: 3.138.122.195
Mozilla 5.0, 
امروز: 08 اردیبهشت 1403