Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
از اخبار انتخاباتی تا توصیه های دست اندرکاران. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه, 16 آبان 1394 ساعت 23:32 بازدیدها:2704 مرتبه

111 روز تا انتخابات.  
از اخبار انتخاباتی تا توصیه‌های دست‌اندرکاران
همه مسئولان هیئت‌های اجرایی و نظارتی در جریان انتخابات مکلف هستند بر اساس حدودی که قانون تعیین کرده، عمل کنند.

در ادامه فعالیت‌های احزاب و گروه‌ها برای انتخابات مجلس دهم در اسفندماه سال جاری، مسئولان نیز در جلساتی که برگزار می‌کنند،

توصیه‌هایی برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از انتخابات دارند.

اصلاح‌طلبان هنوز برنامه‌ای برای اجماع با رهروان ندارند

کمال‌الدین پیرموذن نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان این‌که «اصلاح‌طلبان علاقه‌مند به قرار گرفتن در جبهه‌ای با معتدلان هستند» در عین حال گفت: هنوز اصلاح‌طلبان برنامه‌ای برای اجماع با فراکسیون رهروان ولایت برای انتخابات ندارند.

وی با بیان این‌که «فراکسیون رهروان ولایت فراکسیونی سیاسی و حزبی نیست‌» افزود: در این فراکسیون نمایندگانی با مبانی فکری مختلف همچون اصولگرا،‌ معتدل، مستقل‌ و اصلاح‌طلب حضور دارند.

وی با تکذیب اظهارنظر وزیر سابق فرهنگ و ارشاد مبنی بر اجماع فراکسیون رهروان و اصلاح‌طلبان گفت: با توجه به تفاوت مبانی فکری اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اجماع بعید است ولی ما علاقه‌مند هستیم که در انتخابات یکدیگر را تخریب نکنیم.

بستر مشارکت هدفمند و گسترده مردم در انتخابات را ایجاد کنید

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: همه مسئولان هیئت‌های اجرایی و نظارتی در جریان انتخابات مکلف هستند بر اساس حدودی که قانون تعیین کرده، عمل کنند.

وی در دومین‌ همایش منطقه‌ای فرمانداران جدیدالانتصاب در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان چابهار که در آن 32 فرماندار از استان‌های سیستان و بلوچستان، سمنان، گلستان، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان‌های جنوبی و رضوی و شمالی به همراه 9 مدیر کل سیاسی استانداری‌ حضور داشتند، اظهار کرد: فرمانداران با امید بخشیدن و ایجاد روحیه نشاط و خودباوری در جامعه می‌توانند ضمن انجام مهم‌ترین وظیفه خود، بستر مشارکت هدفمند و گسترده مردم در انتخابات پیش روی را ایجاد کنند.

مقیمی انتخابات پیش روی را بسیار حساس خواند و از فرماندارن و همه متولیان برگزاری آن خواست با نگاهی باز زمینه مشارکت هدفمند مردم را در پای صندوق‌های رای بسترسازی کنند و گفت: همیشه مردم از ما مسئولان در امر خدمتگزاری به نظام جلوتر گام برداشته‌اند.

اعلام فهرست کاندیداهای پیشنهادی حزب کارگزاران سازندگی ایران

حزب کارگزاران سازندگی ایران با تأکید بر حضور انتخاباتی در قالب جبهه اصلاحات فهرست کاندیداهای پیشنهادی خود را به جریان اصلاحات و شورای عالی سیاست‌گذاری منتشر کرد.

محسن هاشمی،‌ رضا امراللهی، فاطمه مقیمی، فرزانه ترکان از تهران، یدالله طاهرنژاد از چالوس- مازندران، شهربانو امانی از ارومیه - آذربایجان غربی، سید افضل موسوی از زنجان، سیدعبدالله حسینی از بندرلنگه هرمزگان، دل‌انگیزان و عباسعلی اللهیاری از کرمانشاه و احمدی از اسلام‌آباد غرب از جمله کاندیداهای پیشنهادی هستند.

توصیه‌های انتخاباتی یک استاندار به فرمانداران

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرمانداران باید فضا را برای مشارکت همه اقوام و قومیت‌هایی که در گذشته، زیاد مورد توجه نبوده‌اند بازکرده و نگران این نباشند که برخی افراد با تفکرات خاص آنها را بابت توجه به همه اقوام مورد انتقاد قرار دهند، باید افراد شایسته که شاید در گذشته هم رد صلاحیت شده‌اند را بر اساس خواست مردم با انتخابات آشتی داد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روی را با جذب همه سلیقه‌های موافق و مخالف عملی دانست و افزود: نگاه بسته و حزبی در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد و همواره ما خود را مقید به قانون و حرکت در جهت آن می‌دانیم.

باید حواسمان به گروه‌هایی که می‌خواهند آرامش انتخابات را برهم بزنند باشد

بیژن مقدم مدیرمسئول روزنامه جام‌جم گفت: گروه‌های سازمان یافته‌ای هستند که تاب دموکراسی نظام ما را ندارند. جریان‌های سیاسی کشور مواظب خرابکاری این گروه‌ها باشند.

وی اظهار کرد: مجلس در حوزه‌های مختلف به افراد متخصص، کاردان و متعهد نیاز دارد چون در همه حوزه‌ها قانون‌گذاری می‌کند در همه حوزه‌ها نیز به افراد کارشناس نیاز دارد. کسانی که احساس می‌کنند می‌توانند در حوزه‌ای خدمت کنند و وقت بگذارند در انتخابات آتی مجلس شرکت کنند.

مقدم ادامه داد: مأموریت فردی و جمعی گروه‌ها و احزاب کشور برای انتخابات بعدی توجه به این نکته است. باید حضوری را رقم بزنیم که اعتبار جمهوری اسلامی ایران حفظ شود. باید از حالا مراقب انتخابات آتی باشیم، یک روزه‌ کاری از پیش نمی‌رود. اگر انتخابات بر محور قانون، دموکراسی، اخلاق و رقابتی درست باشد قطعاً نتیجه مثبتی خواهد داشت.

زمینه برگزاری انتخابات سالم و قانونمند در قم فراهم شود

سید مهدی صادقی استاندار قم طی بخشنامه‌ای از مدیران دستگاه‌های برگزار کننده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خواست تا زمینه برگزاری سالم و قانونمند انتخابات را فراهم کنند.

بزرگ‌نمایی اختلافات سم فضای انتخاباتی است

جواد واحدی فرماندار ساری گفت: کشنده‌ترین سم برای فضای سالم انتخاباتی بزرگ‌نمایی اختلافات است.

وی اخلاق انتخاباتی را یکی از کلیدی‌ترین عوامل موثر در حضور پرشور و حداکثری آحاد مردم دانست و تاکید کرد: در انتخابات، رعایت «اخلاق انتخاباتی» از سوی تمام عوامل و دست‌اندرکاران دخیل در امر برگزاری انتخابات و نامزدها و طرفداران و دوستداران آن‌ها ملزم و ضروری است.

وی پایبندی و التزام عملی نامزدان انتخاباتی و عوامل اجرایی انتخابات به قواعد و اصول یک رقابت سالم و اخلاق مدارانه، را توصیه اکید و صریح مقام معظم رهبری در تمام انتخابات ادوار گذشته اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی شهرستان خاطرنشان کرد: لازمه انتخابات سالم، ایجاد فضای سالم و دور از تشنج و فساد است و این با رعایت اصل احترام متقابل، هم دلی و هم بستگی، و دوری ازحرمت شکنی و تهمت و افترا، محقق خواهد شد.

استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کسی ممنوع است

علی پوزش فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کسی در انتخابات ممنوع است.

وی در جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که «در صورت مشاهده امکانات دولتی در جریان‌ها سیاسی به شدت برخورد خواهد شد» افزود: وجود سرمایه اجتماعی باعث رسیدن به توسعه در هر جامعه‌ای خواهد شد. اگر بخواهیم سرمایه اجتماعی در یک جامعه باقی بماند راهی جز اعتماد میان مردم و مسئولان نیست. مدیران یک جامعه می‌توانند با رعایت اصول اخلاقی به این سرمایه‌گذاری کمک کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که باعث می‌شود وحدت در جامعه از بین برود این است که مدیران خودشان را از جامعه جدا و متفاوت بدانند.

وی انتخابات پیش رو را یادآور و اعلام بی‌طرفی و اجرای قانون از همه مدیران در امر انتخابات را خواستار شد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

62امروزmod_vvisit_counter
876دیروزmod_vvisit_counter
5431این هفتهmod_vvisit_counter
32069هفته گذشتهmod_vvisit_counter
34911این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19405030کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 5 مهمان حاضر
IP شما: 18.216.123.120
Mozilla 5.0, 
امروز: 19 اردیبهشت 1403