Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
تازه ترین اخبار انتخابات مجلس دهم. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 19 آبان 1394 ساعت 00:31 بازدیدها:3977 مرتبه

109 روز تا انتخابات مجلس دهم. 

تازه‌ترین اخبار انتخاباتی
قانون زمان تبلیغات انتخاباتی را مشخص کرده و اگر کسی قبل از آن تبلیغات رسمی انجام دهد به عنوان تخلف درج خواهد شد.
، وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک استانداران و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور درباره تبلیغات زودرس انتخاباتی توصیحاتی ارایه داد.

در آستانه انتخابات نباید آرامش جامعه را برهم زد.



عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک استانداران و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور درباره تبلیغات زودرس انتخاباتی گفت: قانون زمان تبلیغات انتخاباتی را مشخص کرده و اگر کسی قبل از آن تبلیغات رسمی انجام دهد به عنوان تخلف درج خواهد شد. البته خیلی از این فعالیت‌ها اکنون در قالب فعالیت‌های انتخاباتی نیست و بیشتر حالت سخنرانی و حضور نامزدهای احتمالی در مراسم‌های مختلف دارد.

وی افزود: تاکنون گزارشی درباره تبلیغ زودرس نداشته‌ایم ولی اگر این تبلیغ انجام شد در ابتدا تذکر می‌دهیم و در مرحله بعد این تخلف درج خواهد شد.

میان | جلوگیری از ورود افراد مشکوک الاعتبار به مجلس

آیت‌ الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه هم طی سخنانی به موضوع انتخابات و وظایف دستگاههای مختلف از جمله قوه قضاییه در این خصوص اشاره کرد و با اعلام این‌که «دستگاه قضایی بر حسب وظایف، کمیته هایی را برای انجام وظایف مربوطه در انتخابات تشکیل داده و می‌دهد» گفت: این سخن که گفته شده است «همه باید بتوانند افراد موردنظر خود را در لیست‌های انتخاباتی ببینند» سخن مقبولی نیست.

وی تاکید کرد: هر کشوری ضابطه و قانون خود را دارد و باید دید براساس آن قوانین و ضوابط افراد شرایط لازم را دارند یا خیر و این شدنی نیست که افراد غیر واجد صلاحیت یا مشکوک الصلاحیت وارد صحنه انتخابات شوند و شورای محترم نگهبان هم تایید کند و ما نیز نباید در مسیر انتخابات سخنانی مطرح کنیم که توقعات غیرقانونی را بالا ببرد و موجب شود که برخی ها بگویند آنقدر کاندیدا معرفی می کنیم که شورای نگهبان نتواند در مقابل آن بایستد.

وی با اشاره به این‌که «اتفاقا شورای نگهبان باید قاطعانه بایستد و هر کسی که شرایطش را ندارد رد کند» گفت: شورای نگهبان قطعا در راه انجام وظایف قانونی و شرعی خود خواهد ایستاد و فرقی نمی کند که چه اندازه غیرواجد صلاحیت باشند: چه دو هزار نفر و چه ده هزار نفر طبیعی است که اگر واجد شرایط نباشند رد می شوند تا افرادی نتوانند مهندسی کنند و بگویند اینقدر آدم می فرستیم که شورای نگهبان جرات نداشته باشد آنها را رد کند.

رئیس قوه قضاییه با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور افزود: البته روشن است در این راه باید حقوق مردم و کاندیداهای واجد شرایط رعایت شود.

در عالم سیاست همه چیز ممکن است

سیدمحمدصادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در واکنش به اعتقاد برخی که لاریجانی را گزینه مناسبی برای ریاست مجلس آینده می‌دانند، گفت: ما چنین اعتقادی نداریم، چراکه رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی در یک صف دیگر و ما در جبهه دیگر قرار داریم.

وی در پیش‌بینی از حضور طیف اصلاح‌طلبان در مجلس آینده شورای اسلامی نیز گفت: اگر شورای نگهبان مقداری با محبت‌تر در انتخابات برخورد کند، اصلاح‌طلبان پیروز قطعی انتخابات خواهند بود، هر چند در عالم سیاست همه چیز ممکن است و غیرممکن نداریم.

درخواست‌ها برای حضور در انتخابات را رد نمی‌کنم

محسن هاشمی رفسنجانی در مورد احتمال کاندیداتوری خود برای انتخابات پیش‌روی مجلس، گفت: چنانچه درخواست‌هایی در این زمینه باشد و احساس کنم که حضورم موثر است این درخواست‌ها را رد نخواهم کرد.

وی ادامه داد: اما از آنجایی که قرار است این موضوع به صورت سازماندهی شده باشد و هیچگونه اختلافی در بحث انتخابات ایجاد نشود منتظر تصمیم جمع و عقلایی که در حال برنامه‌ریزی برای انتخابات هستند می‌مانم.

احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان و معتدلان اصولگرا

اسماعیل جلیلی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان این‌که «احتمالا ائتلاف بین اصلاح‌طلبان و معتدلان اصولگرا شکل می‌گیرد» گفت که این ائتلاف در راستای تشکیل مجلسی اعتدال‌گراست.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها از فضای سیاسی حکایت از آن دارد که معتدلان جناح‌های سیاسی مختلف در انتخابات آینده به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند.

جلیلی با تاکید بر عدم وجود احتمال اجماع بین اصلاح‌طلبان و رهروانی‌ها گفت: اجماع به معنای تشکیل واحد سیاسی جدید از سوی اصلاح‌طلبان و اعضای فراکسیون رهروان وجود ندارد اما در عین حال این دو جریان می‌توانند براساس مشترکاتی در انتخابات آینده ائتلافی را با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات و تشکیل پارلمانی اعتدال‌گرا تشکیل دهند.

به احزاب در زمان منتهی به انتخابات توجه شود

احمد شریف مسئول روابط عمومی خانه احزاب با حضور در غرفه‌ ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به تشکیل میز احزاب از سوی این تشکل در آستانه‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت که اعضای این میز به عنوان نمایندگان احزاب برای ارتباط با وزارت کشور انتخاب شده‌اند.

وی خواستار توجه بیشتر به نقش احزاب و خانه احزاب به ویژه در زمان منتهی به انتخابات شد.

شریف با تاکید بر این‌که «البته مشکل مشخص نبودن تکلیف احزاب مربوط به دولت خاصی نیست و از گذشته نیز وجود داشته است» با اشاره به توفیقات دولت در سیاست خارجی گفت: از دولت می‌خواهیم که در حوزه‌ سیاست داخلی نیز تکلیف نگاه به فعالیت حزبی را مشخص کند و دراین زمینه حتی قوه قضائیه و مجلس نیز باید وارد کار شوند و مثلا جرم سیاسی که در قانون اساسی به آن اشاره شده تعریف و مصادیق آن مشخص شود.

ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات مجلس دهم

حجت‌الاسلام سیدحسین هاشمی‌نژاد مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که اصلاح‌طلبان و جریان اعتدال در انتخابات آینده مجلس با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد.

وی افزود: قطعا جریان اصلاحات اعتدالیون و حامیان آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده در یک جریان تحت عنوان اصلاحات وارد میدان می‌شوند و جدایی بین این گروه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

این فعال سیاسی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخابات پرشور تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همانطور که در جریان انتخابات ریاست جمهوری 92 نهایت تلاششان را انجام دادند و نتیجه آن ائتلاف بزرگ اصلاحات بود در انتخابات مجلس آینده نیز نقش آفرینی خواهند داشت تا ان‌شاءالله طیف‌های مختلف جریان اصلاح طلب همه در راستای یک هدف پیش بروند.

نسبت به تبلیغات زودرس تذکر داده‌ایم

سعید گلستانی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: کاندیداها با تبلیغات فله‌ای اذهان عمومی را جذب نکنند.

وی تصریح کرد: بعضی از نامزدها از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخابات استفاده می‌کنند که این مساله توسط گروه‌های خاصی نظارت و پیگیری می‌شود.

وی از فعال شدن ستادهای انتخاباتی در راستای نظارت بر فعالیت نامزدان خبر داد و گفت: در این ستاد جلساتی گذاشته شده و بر رفتار و کردار کسانی که قصد دارند با شیوه‌های غیرمعقول نظرات مردم را جمع‌آوری کنند نظارت و پیشگیری می‌کنند، همچنین با برگزاری جلساتی با نامزدهای انتخباتی موارد جرائم به آن ها گوشزد می‌شود.

بزرگان سیاست از من کاندیداتوری انتخابات مجلس را درخواست کرده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی (ره) اظهار کرد: ان‌شاءالله در زمان باقی مانده برای حضور در مجلس شورای اسلامی جمع بندی می‌کنم و اگر به نتیجه‌ای در این زمینه برسم آن را اعلام خواهم کرد.

وی در مورد اعلام کاندیداتوری خود برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بزرگان سیاست، دانشجویان، تعدادی از طلاب و اهالی فرهنگ و رسانه از من درخواست کرده‌اند که برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کنم.

استفاده تبلیغاتی از امکانات دولتی تخلف است

محمدرحیم نوروزیانرئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی گفت: استفاده نامزدهای انتخاباتی از امکانات دولتی به منظور انجام تبلیغات تخلف است.

وی در پاسخ به سوال استفاده نمایندگان فعلی مجلس از امکانات دستگاه‌های دولتی نظیر خودرو به منظور سرکشی به روستاها در چند ماه نزدیک به انتخابات، ادامه داد: این اقدام نمایندگان قانونی بوده است و آنان می‌توانند به هر دلیلی از امکانات دستگاه‌های اجرایی به منظور پیشبرد امور استفاده کنند؛ اگر چه این سرکشی‌ها شاید به نوعی با هدف تبلیغات انتخاباتی انجام شود ولی باز هم تخلف نبوده حال این که در این مهم خلاءهای قانونی وجود دارد.

تحرکات انتخاباتی فراکسیون‌های مجلس

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از تحرکات فراکسیون‌های مجلس برای انتخابات آینده خبر داد.

وی اظهار کرد: دو فراکسیون سیاسی مجلس برای دفاع از افرادی که موثر تشخیص داده‌اند تلاش‌هایی دارند.

وی افزود: هیات رئیسه این دو فراکسیون در جهت حفظ نمایندگانی که عملکرد آنها را در دوره فعلی مثبت تشخیص دادند تحرکاتی داشته و از آنها در انتخابات آینده حمایت خواهند کرد.

برگزاری سمینار آموزش انتخاباتی جنوب شرق کشور در هرمزگان

بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی هرمزگان با تاکید بر لزوم آموزش برگزار کنندگان انتخابات پیش رو، از برگزاری سمینار آموزشی فرمانداران و بخشداران جنوب شرق به میزبانی استان هرمزگان خبر داد.

وی گفت: یکی از عوامل برگزاری درست و قانونمند انتخابات، آشنایی دست اندرکاران برگزاری انتخابات با قوانین و ضوابط است.

معاون سیاسی امنیتی هرمزگان خاطرنشان کرد: سمینار فرمانداران و بخشداران جنوب شرق کشور به میزبانی استان هرمزگان با حضور استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان روزهای 20و21 آبان در شهر بندرعباس برگزار خواهد شد.

همه کاندیداها باید از امکانات مساوی برخوردار باشند

فرماندار شهرستان کرج گفت: اعضای ستاد انتخابات شهرستان کرج نباید در هیچ ستاد انتخاباتی کاندیدایی فعالیت یا از وی حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، محمدتقی ایرانی در جلسه ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در شهرستان کرج، خاطرنشان کرد: وظیفه مجریان انتخابات، امانتداری رای مردم و برگزاری انتخاباتی عادلانه، رقابتی و قانونمند است؛ لذا نباید اجازه دهند رای هیچ کاندیدایی از هر گروه و جناحی که باشد پایمال شود و باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود تا امکان حضور در عرصه انتخابات برای تمام گروه‌های زیرمجموعه نظام فراهم گردد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

540امروزmod_vvisit_counter
679دیروزmod_vvisit_counter
6931این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
27209این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19357254کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 13 مهمان حاضر
IP شما: 3.149.250.1
Mozilla 5.0, 
امروز: 01 اردیبهشت 1403