Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
اخبار انتخاباتی از گوشه گوشه ایران. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 09 آذر 1394 ساعت 23:02 بازدیدها:3538 مرتبه

88 روز تا انتخابات مجلس دهم. 

اخبار انتخاباتی از گوشه گوشه ایران

مراحل اجرایی پنجمین انتخابات مجلس خبرگان و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، 19 آذر با دستور مستقیم وزیر کشور رسما آغاز می‌شود.

960 هزار نفر مسئولیت اجرای انتخابات را بر عهده دارند که این رقم با اضافه کردن گروه‌های خدماتی، نمایندگان نامزدهای انتخاباتی و رسانه‌ها، بسیار بیشتر خواهد شد.



با هیات‌های نظارت تعامل کرده و طبق جدول زمان بندی عمل کنید

حسینعلی امیری سخنگو و قائم مقام وزارت کشور با تاکید بر این‌که «مجریان انتخابات با قانون‌شکنی در دوره‌ی انتخابات برخورد جدی داشته باشند» گفت: مجریان با هیات‌های نظارت، تعامل ضابطه‌مند داشته و طبق جدول زمان بندی انتخابات عمل کنند.

وی در همایش اعضای ستاد انتخابات استان‌های تهران، البرز، قم و سمنان با اشاره به این‌که «مجلس در کشور ما در همه امور می‌تواند وارد شود و انواع نظارت‌ها را هم دارد» اظهار کرد: آنچه که بناست به دست مجریان انتخابات شکل گیرد مجلسی با این همه اختیارات است که مقدرات کشور را رقم می‌زند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اصل مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، حاکمیت قانون و قانون‌مداری، تفکیک اجرا و نظارت، همکاری و احترام متقابل با هیات‌های نظارت شورای نگهبان و اقتدار و انسجام سازمانی را از سیاست‌های کلی وزارت کشور در این دوره از انتخابات دانست.

با کسانی که خلاف قانون عمل کنند برخورد می‌کنیم

سخنگوی وزارت کشور همچنین در حاشیه این همایش با بیان این‌که «اراده مسئولان بر برخورد با هرگونه ایجاد بی‌نظمی در کشور است» گفت: من از قوه قضائیه برای حمایت از اجتماعات قانونی تشکر می‌کنم.

وی درباره بر هم خوردن جلسه سخنرانی آذرمنصوری در یاسوج اظهار کرد: سیاست وزارت کشور حمایت از کلیه نشست‌های قانونی و دارای مجوز است و پسندیده نیست در جامعه اسلامی ما کسی بخواهد چنین اجتماعاتی را به هم بزند.

قائم مقام وزیر کشور همچنین درباره‌ جدول زمان بندی انتخابات الکترونیکی اظهار کرد: این جدول تهیه شده و ما با شورای نگهبان درهمین راستا جلسات مختلفی داشتیم، در انتخابات گذشته در 14 حوزه انتخابات را الکترونیکی برگزار کردیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم، برگزاری انتخابات به این شکل در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم و نامزدها موثر بود.

یک سوم انتخابات امسال الکترونیکی است

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور گفت: چنانچه شورای نگهبان نرم‌افزار انتخابات را تایید کند، یک سوم انتخابات ۷ اسفند امسال به صورت الکترونیکی و دو سوم انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت سنتی و دستی برگزار خواهد شد.

مقیمی ادامه داد: کار انتخاباتی 25 مرحله دارد که 23 مرحله آن به صورت ماشینی و روتین است اما دو مرحله دیگر که عبارتند از رای دادن و شمارش آرا به صورت دستی خواهد بود که در انتخابات الکترونیکی این دو مرحله نیز به صورت ماشینی انجام می‌شود.

معاون سیاسی وزارت کشور افزود: از مزایای انتخابات الکترونیکی شمارش لحظه‌ای آن است به این معنا که ما در لحظه از آخرین نتایج با خبر می‌شویم. بر اساس زمان بندی رای‌گیری الکترونیکی برای هر نفر 6 دقیقه است، اگرچه رای گیری در شیوه دستی و سنتی به مراتب سریعتر است.

برای انتخابات مطیع شورای فقها خواهیم بود

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامیگفت: حزب موتلفه در پی دستیابی به وحدت حداکثری در جبهه اصولگرایی است و در این زمینه با آقای لاریجانی نیز وارد مذاکره شده‌ایم و در نهایت مطیع نظرات شورای فقها خواهیم بود.

وی درباره برگزاری جلسات هشت نفره اصولگرایان ( حبیبی، فدایی، آقاتهرانی، محصولی، باهنر، زاکانی، بادامچیان و حداد عادل) با بیان این‌که «جلساتی از این دست در گذشته نیز با رها برگزار شده و در آینده نیز برگزار خواهد شد» اظهار کرد: این جلسه هشت نفره، یک جلسه مشورتی بوده که برای رسیدن به وحدت یکپارچه در جریان اصولگرایی برگزار خواهد شد.

باید در انتخابات از امانت مردم مراقبت کنیم

حسین هاشمی استاندار تهران با بیان این‌که «فرمانداران باید از هیات‌های اجرایی سالمی استفاده کنند» گفت: از نظر ما اصلاح طلب، اصولگرا یا معتدل فرقی نمی‌کند، ما به دنبال حفاظت از حقوق مردم و نامزدهای انتخابات هستیم.

وی در همایش اعضای ستاد انتخابات استان‌های تهران، البرز، قم و سمنان خاطرنشان کرد:‌ من در هر لحظه‌ای که استنباط کنم مجریان خلاف قانون عمل می‌کنند حتما با آنها برخورد می‌کنم. ما دنبال برگزاری انتخابات سالم بوده و بی طرف هستیم و از رای مردم صیانت می‌کنیم، ما امانتدار بوده و باید از این امانت محافظت کنیم.

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخابات به‌زودی

رئیس کل دادگستری استان تهران در اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان تهران گفت: پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و سلامت انتخابات، اولویت اصلی دستگاه قضایی در برهه انتخابات است.

غلامحسین اسماعیلی اظهار کرد: لازم است کلیه سیاست‌ها، راهبردها و شرح وظایف مصوب در ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات با مسئولیت دادستان کل کشور، نصب‌العین اعضاء ستاد قرار گیرد. به‌زودی در کلیه واحدهای قضایی استان شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی در انتخابات آینده هم در مرحله دادسرا و هم در مرحله دادگاه تشکیل شده و راجع به آن اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت. در این خصوص ضروریست نسخه‌ای از گزارش‌های مربوط به جرایم و تخلفات به دبیرخانه ستاد نیز منعکس شود.

فراخوان عمومی اصولگرایان برای تجمیع جلسات انتخاباتی

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری با بیان این‌که «اصولگرایان اوایل هفته آینده برای تجمیع جلسات انتخاباتی فراخوان عمومی خواهند داد» گفت:‌ در این فراخوان بحث تجمیع جلسات سه‌جانبه‌، چهارجانبه و یا هشت نفره اصولگرایان مطرح است.

وی با تأکید بر تلاش اصولگرایان برای دستیابی به وحدت، اظهار کرد: در هر صورت وحدت‌گرایی و تلاش برای وحدت در تمام جریانات سیاسی اعم از اصولگرا یا اصلاح‌طلب وجود دارد.

باهنر همچنین درباره حضور خود به دعوت حدادعادل در جلسات هشت نفره اصولگرایان که افرادی مانند زاکانی، آقاتهرانی، حبیبی در آن حضور دارند، نیز اظهار کرد: حضور بنده در این جلسه برای مشورت کردن بوده است، البته اوایل هفته آینده فراخوان عمومی داده می‌شود تا جمع‌بندی و تجمیع حاصل شود.

جلسه شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان برگزار شد

پنجمین جلسه شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان به ریاست محمدرضا عارف برگزار شد.

در این جلسه گزارش کارگروه‌های راهبردها و سیاست‌ها، رایزنی و تعامل، و هماهنگی امور استان‌ها توسط دبیران کارگروه‌ها ارایه شد.

بهترین کشور منطقه از نظر ایجاد فضای امن در انتخابات‌ هستیم

عبدالرضا مصری نماینده اصول‌گرای مجلس با بیان این‌که «انتخابات‌ها در کشور همواره در امنیت برگزار شده است» گفت: گاهی اوقات بداخلاقی‌های سیاسی و اظهار نظرهای تند و غیر اصولی باعث تحریک هیجانات می‌شود، اما با تمهیداتی که مسئولان امر انتخابات داشته‌اند همیشه موفق عمل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که فضای انتخابات، فضایی با شور و شعف است و مردم حضور می‌یابند، شاید جزو بهترین کشورهای منطقه از نظر ایجاد فضای امن و شاداب در انتخابات هستیم و خوشبختانه با تمهیداتی که دست اندرکاران انجام می‌دهند همیشه موفق عمل شده است.

وی گفت: اگر در انتخابات با موارد تخلف برخورد شود مراحل بعدی انتخابات‌ها سالم‌تر خواهد بود.

نیازمند استراتژی آرامش فعال هستیم

علی شکوری‌راددبیر کل حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به ضرورت وجود آرامش در رقابت‌های انتخاباتی و نقش جریان‌های سیاسی و نهادهای رسمی نظام برای دستیابی به این هدف گفت: اصلاح طلبان به استراتژی آرامش فعال نیازمند هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با بیان این‌که «انتخابات عرصه‌ رقابت است و جناح‌های سیاسی باید حقوق همدیگر را به رسمیت بشناسند» گفت: هر جناحی همانطور که برای خود حق مشارکت سیاسی قائل است، باید برای جناح‌ رقیب نیز حق مشارکت قائل شود اما مشکل کشور ما که یک مشکل فرهنگی است، این است که یک جناح خود را معادل نظام می‌داند و طرف مقابل را ضد نظام وانمود کرده و همه تلاش خود را می‌کند تا حقوق اولیه طرف مقابل از جمله برگزاری میتینگ‌ و سخنرانی‌ را سلب کند.

وی همچنین گفت: جناح‌های سیاسی باید یکدیگر را به رسمیت بشناسند و بپذیرند که وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند. اصول رقابت را رعایت کنند و به نتیجه رأی مردم تمکین کنند.

شرکت در انتخابات واجب کفایی است

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: امیدوارم در انتخابات پیش رو افراد موجهی کاندیدا شوند که دیگر این مسوولیت از دوش ما برداشته شود.

وی اظهار کرد: شرکت در انتخابات واجب کفایی است و معنای کفایی این است که اگر افراد دارای کفایت به اندازه کافی در صحنه باشند وظیفه از دوش آدم برداشته می‌شود.

قاضی‌زاده همچنین تصریح کرد: جبهه‌ پایداری نیز حتما در انتخابات ورود پیدا می‌کند و کاندیداهای موردعلاقه خود را ارائه خواهد کرد.

لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در بهتر برگزار کردن امر انتخابات

علی پوزش فرماندار شهرستان کهگیلویه خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در هر چه بهتر برگزار کردن امر انتخابات شد.

وی یکی از وظایف مدیران را تشویق و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دانست و اظهار کرد: مدیران می‌توانند با عملکردهای خود در روستاها و شهرها مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.

استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیداها ممنوع است

مجید خدابخش استاندار اردبیل با اشاره به نزدیک شدن زمان ثبت نام نامزدهای انتخاباتی، گفت: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیداها ممنوع است.

وی در جلسه شورای اداری استان اردبیل تاکید کرد: مدیران نیز در ساعات غیراداری نباید با اقدامات و برخی سوگیری‌ها شائبه‌ای ایجاد کنند.

انتخابات پیش‌رو سالم و قانونمند برگزار شود

ایوب صالحی فرماندار کلاردشت گفت: انتخابات پیش رو باید سالم و قانونمند برگزار شود.

وی در جلسه شورای اداری شهرستان کلاردشت با اشاره به این‌که «مسئولین و رییس یک اداره باید امانت‌دار دولت و ملت باشند» اظهار کرد: مدیران حقوق مردم را پایمال نکنند.

وی با اشاره به این‌که «انتخاباتی که پیش‌ رو داریم باید قانونمند و سالم برگزار شود»، یادآور شد: رضایت مردم و رهبری باید در اولویت امور برگزاری انتخابات باشد.

فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات اسفندماه در کردستان

مراد جعفری مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کردستان از فراهم شدن زمینه‌های برگزاری انتخابات اسفندماه خبر داد و گفت: ستاد انتخابات استان کردستان تمام تلاش خود را در جهت برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه، با حضور حداکثری معطوف کرده است.

وی در همایش کارشناسان دفاتر سیاسی فرمانداری‌های تابعه استان کردستان، به نزدیک بودن زمان ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات اشاره و اظهار کرد: زمینه‎ها و مقدمات برگزاری انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان فراهم شده است و انتظار می‌رود با هماهنگی، همراهی و همکاری فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها شاهد برگزاری انتخاباتی قانونمند با حضور حداکثری باشیم.

وی افزود: با توجه به برگزاری الکترونیکی برخی از مراحل انتخابات ضروری است فرمانداری‌ها و نیز بخشداری‌های تابعه از این بستر بوجود آمده نهایت استفاده را ببرند.

بی‌طرفی رویکرد اصلی وزارت کشور در انتخابات پیش روست

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت بی‌طرفی و عدم جانبداری از نامزد و جریانی خاص رویکرد اصلی وزارت کشور در انتخابات پیش روست.

جلیل حسنی در جلسه شورای اداری در دهدشت با اشاره به انتخابات پیش رو خواستار هماهنگی و همگرایی همه مسئولان اجرایی در امر انتخابات شد.

حسنی اظهار کرد: در جامعه‌ای که مشارکت مردم بر اساس میل و رغبت باشد تداوم امنیتی وجود خواهد داشت و آن‌چه تاثیر اساسی و امنیت را آسان‌تر می‌کند مشارکت و همگرایی مردم در انتخابات است.

زنان توانمند استان برای انتخابات مجلس کاندیدا شوند

استاندار قزوین با اشاره به این‌که «شرایط استفاده از زنان توانمند را در حیطه مدیریتی در استان فراهم خواهم کرد» گفت: زنان توانمند استان برای انتخابات مجلس کاندیدا شوند.

فریدون همتی در دیدار جمعی از زنان فعال سیاسی و اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: وقتی نقش زنان را در دوران انقلاب اسلامی بررسی می‌کنیم دوشادوش مردان و در برخی مواقع حتی جلوتر از آن‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند و کسی نمی‌تواند حضور پرشور و اثرگذار زنان را در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی دوران انقلاب اسلامی انکار کند.

قانون فصل‌الخطاب تمامی مجریان برگزاری انتخابات است

رییس ستاد انتخابات شهرستان شهرکرد گفت: تاکنون عمل خلاف قانون مبنی بر تبلیغات زودهنگام کاندیداهای احتمالی حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان اعلام نشده است.

حمید ملک‌پور اظهار کرد: تاکنون برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور هشت جلسه ستاد انتخابات شهرستان شهرکرد برگزار شده است.

وی با بیان این‌که «محور فعالیت‌ها در ستادهای انتخاباتی، اجرای کامل و دقیق قانون است»، گفت: قانون فصل‌الخطاب تمامی مجریان برگزاری انتخابات است و در همین راستا با هرگونه بی‌قانونی و تخلف به شدت برخورد می‌شود.

انتخابات، عرصه همدلی و همزبانی دولت و ملت است

محسن گلابی فرماندار شهرضا گفت: آن‌چه بیش از همه مهم است و باید به عنوان یک الگو در دستور کاری مجریان انتخابات قرار گیرد، زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و تأمین شرایط مناسب برای تشخیص مردم نسبت به افراد اصلح است.

وی در جلسه ستاد انتخابات شهرستان شهرضا اظهار کرد: مجریان قانون از هرگونه دخالت در امر تبلیغات به نفع فرد یا گروه خاصی پرهیز کنند، وظیفه قانونی و اخلاقی مجریان قانون، اجرای حدود و ضوابط قانون است.

مسئولان و مردم در برگزاری انتخاباتی سالم وفاق داشته باشند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: مسئولان و مردم در برگزاری انتخاباتی سالم وفاق داشته باشند.

محمدرحیم نوروزیان در جلسه شورای اداری شهرستان فاروج اظهار کرد :مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مهمترین نمود سرمایه اجتماعی است.

وی افزود:40 تا تا 45 درصد مدیران استان تغییر نکرده‌اند که بعضی به خواست مجموعه استانداری بوده اما در بعضی موارد دخالت‌های بعضی یا لابی‌گری‌های آن‌ها مانع جابه‌جایی‌ها شده است.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

24امروزmod_vvisit_counter
957دیروزmod_vvisit_counter
6382این هفتهmod_vvisit_counter
8932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
35592این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19365637کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 11 مهمان حاضر
IP شما: 3.17.5.68
Mozilla 5.0, 
امروز: 07 اردیبهشت 1403