Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
برگزاری همایشی با هزینه میلیاردی با شائبه‌های سیاسی در استادیوم 100 هزار نفری آزادی . مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 29 فروردین 1392 ساعت 11:25 بازدیدها:2557 مرتبه

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری همایشی میلیاردی با شائبه‌های سیاسی

صرف مبالغ گزاف برای اجرای همایش تجلیل از خادمان نوروزی و فعالان گردشگری با حماسه اقتصادی منافات دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هر ساله برای تجلیل از گردانندگان تسهیلات نوروزی همایشی محدود از سوی دولت و مسئولان کشوری برگزار می‌شد ولی امسال قرار است این تجلیل در روز پنج‌شنبه 29 فروردین ماه جاری با هزینه میلیاردی و با حضور 100 هزار نفری در استادیوم آزادی تهران برگزار شود که خود جای تأمل دارد.

حال این سئوال مطرح است که با توجه به اینکه دولت کسری بودجه دارد و امسال هم مجلس به دلیل کسری، لایحه پیشنهادی بودجه دولت را رد کرده و بسیاری از پروژه‌های دولت در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها معطل مانده و طبق گفته منابع موثق، هنوز حقوق بسیاری از کارمندان پرداخت نشده است، برگزاری همایش‌های میلیاردی و هزینه روی دست دولت چه معنایی خواهد داشت.

در سال 84 محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌ جمهوری انتخاب شد که شعارهای رنگارنگ نظیر ساده‌زیستی، عدالت، مبارزه با فساد و تبعیض سر داده بود و قاطعانه بر تحقق این شعارها اعتقاد داشت.

با توجه به شعارهای ابتدایی از سوی دولت، با این عملکرد در ماه‌های پایانی و صرف هزینه‌های کلان به منظور غلبه نامزد مورد حمایت بر سایر نامزدهای انتخاباتی ریاست ‌جمهوری سنخیت ندارد.

جالب است بدانید در سال گذشته همایش‌ها و جشن‌های مختلفی نظیر «درخت دوستی» و «جشن بزرگ هنرمندان» با حضور لیدر حلقه انحرافی به همایش‌های انتخاباتی دولت تبدیل شده بود که با توجه به زیر پا گذاشتن اصول و ارزش‌های دینی و اعتقادی جای تأسف داشت.

آیا در این برهه از زمان و شرایط فعلی اقتصاد کشور، برگزاری همایش آن هم با هزینه سرسام آوری کار درستی است و از آن بدتر اینکه ممکن است دولت برای معرفی کاندیدای احتمالی خود به بهانه تقدیر از فعالان گردشگری و خادمان نوروزی این همایش را برگزار می‌کند.

واقعا چرا پس از هشت سال، تنها امسال و کمتر از دو ماه مانده به انتخابات باید برای برگزاری چنین همایشی تصمیم گرفته شود، آن هم با صرف هزینه کلان از کیسه بیت‌المال که عقلاً، شرعاً، عرفاً و قانوناً خلاف است و این در حالی است که سال گذشته بنا به گفته نمایندگان مجلس، دولت کسری بودجه 40 هزار میلیارد تومانی داشت.

با توجه به اینکه هر ساله به مناسبت 29 فروردین روز ارتش مراسم رژه در استان‌ها و شهرستان‌های کشور برگزار می‌شود آیا درست است که چنین روزی با برگزاری همایش میلیاردی، مراسم رژه این روز باشکوه که نمایش اقتدار نیروهای مسلح به ویژه نیروهای ارزشی و مکتبی ارتش جمهوری اسلامی به حاشیه برود و یا زیر سئوال قرار گیرد چرا باید ارتشیان که با آغاز جنگ تحمیلی، تنها نیروهای دفاعی و کلاسیک ایران اسلامی بودند در این روز مظلوم واقع شوند و خون شهدای دفاع مقدس نادیده گرفته شود که جانانه، مردانه و ایثارگرانه در برابر 42 دشمن ایستادگی کردند تا اسلام و ایران اسلامی زنده بمانند.

‌با توجه به اینکه برگزاری همایش دولت در آزادی بازتاب و انتقادات زیادی را از بین علما و مسئولان کشوری در پی داشته، برای پیگیری نوع خدمات ارایه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین و شهرستان آبیک با تنی چند از مسئولان نحوه همکاری در خصوص برگزاری همایش گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم که در زیر می‌خوانیم.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک می‌گوید: با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی با امکانات و تجهیزات همگام با سپاه، بسیج و نیروهای امنیتی جانانه در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کرد افزود: روز ارتش، روز اقتدار و بالندگی و قدرت این نیروی ارزشی، متدین، مؤمن و فداکار است که برگزاری همایش دولت در روز پنج‌شنبه 29 فروردین ماه جاری در استادیوم آزادی، اگر با میتینگ سیاسی همراه باشد و این روز را تحت‌الشعاع قرار دهد، خیانت به ارتش است ولی اگر در یک تاریخ دیگر برگزار می‌شد البته با هزینه کمتر منعی وجود نداشت.

برگزاری همایش میلیاردی منطقی و عقلانی نیست

محمدحسین شفیعی‌ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار می‌کند: برگزاری همایش میلیاردی از سوی دولت منطقی و عقلانی نیست.

وی می‌افزاید: گرچه تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی و دستگاه‌های اجرایی مختلف در ایام نوروز لازم و امری پسندیده است ولی برگزاری چنین همایشی با هزینه گزاف و سنگین ضرورتی ندارد.

این مسئول با ذکر اینکه سری که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندد، ادامه می‌دهد: شرایط فعلی کشور اقتضا نمی‌کند که چنین هزینه‌هایی صرف شود گرچه نیاز است از زحمتکشان ستاد تسهیلات نوروزی تجلیل شود ولی بهتر بود محدود و در سطح کمتری اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان می‌کند: خود رئیس‌ جمهور در سخنانی در آغاز سال نو، اظهار کرده بود که به هیچ عنوان در امور انتخابات وارد نمی‌شود ولی برگزاری همایش با میتینگ سیاسی شائبه ایجاد می‌کند.

شفیعی‌ها تصریح می‌کند: به هر حال اگر برگزاری همایش با شائبه تبلیغاتی برگزار شود به صلاح نیست و مسئولان باید با تأمل تجدید نظر کنند.

وی بیان می‌کند: با توجه به اینکه مسئولان انتظامی و امنیتی اذعان کرده‌اند که برگزاری همایش با میتینگ سیاسی ممکن است زمینه اغتشاش و آسیب رساندن را فراهم کند، مطلوب است مسئولان قدری بیشتر فکر کرده و بهتر و منطقی عمل کنند.

برگزاری همایش به نفع دیگران، خلاف شرع و قانون است

حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با بیان اینکه اگر همایش دولت با هدف معرفی کاندیدای انتخابات ریاست ‌جمهوری باشد خلاف شرع و قانون است، می‌افزاید: مجریان امر انتخابات یعنی مسئولان باید به قانون و مسائل شرعی و دینی پایبند باشند تا دیگران را بتوانند به این گونه مسائل دعوت کنند چرا که اگر این امر تحقق نیابد خیانت است و باید در دنیا و آخرت پاسخگو باشیم.

وی ادامه می‌دهد: این سفارش را اول به خود و دیگر مسئولان گوشزد می‌کنم که به خاطر دنیای دیگران، دین و آخرت خود را آتش نزنند و از بین نبرند.

این مسئول خاطرنشان می‌کند: انسان نباید به خاطر خوشی چند روزه دیگران و به مقام رسیدن دیگران، ایثار، آزادگی، شهامت و دین خود را زیر سئوال ببرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی از سوی مقام معظم رهبری اذعان می‌کند: تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی فی نفسه امری مطلوب است چرا که در ارتقای سطح امنیتی و کیفی برنامه‌های خدماتی در سطح کشور زحمات زیادی کشیده‌اند که باید هم تشویق شوند ولی برگزاری همایش دولت در استادیوم آزادی با هزینه گزاف آن هم اگر قرار باشد به سمت امور سیاسی و حمایت از فرد و گروهی صورت گیرد کار ناپسندی است و به صلاح نظام و مردم نیست.

حسینی اضافه می‌کند: در سال حماسه اقتصادی مسئولان باید تلاش کنند صرفه جویی اقتصادی را پیشه کنند تا خدای نکرده دست نیاز به بیگانگان دراز نکنیم.

لازم است بگوییم، بنا به گفته روح‌الله چگینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک 130 نفر از اعضای این جمعیت فردا به همایش ورزشگاه آزادی می‌روند که سه دستگاه اتوبوس از سوی استان قزوین برای اعزام تأمین شده است.

زمزمه‌هایی شنیده شده است که قرار است به افراد شرکت کننده در همایش فردا هدایای نقدی و کالایی اهدا شود.

محسن شالی رئیس اداره حمل و نقل پایانه‌های شهرستان آبیک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار می‌کند: تاکنون از سوی مسئولان شهرستان آبیک برای تأمین اتوبوس و مینی بوس درخواستی نشده است ولی بنده به همراه مسئولان حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین در همایش حضور خواهم داشت.

وی می‌افزاید: اگر در همایش، معرفی کاندیدای انتخاباتی هم باشد اشکالی ندارد چراکه دولت در عرصه‌های بین‌المللی بسیار مطلوب عمل کرده است.

این مسئول خاطرنشان می‌کند: تقدیر و تجلیل از زحمتکشان ستاد تسهیلات نوروزی که در ایام نوروز در کنار خانواده نبوده‌ و در خدمت مردم بوده‌اند، کاری ارزشمند است.

برگزاری همایش میلیاردی در شأن مسئولان نیست

یک کارشناس دینی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک از برگزاری همایش میلیاردی دولت اظهار تأسف می‌کند و به خبرنگار فارس در آبیک می‌گوید: با توجه به اینکه بودجه فرهنگی بسیار کاهش یافته و بسیاری از مراکز فرهنگی به بودجه و اعتبارات فرهنگی نیازمند هستند چرا باید همایش بزرگ و با هزینه گزاف برگزار شود.

فاطمه لطفی می‌افزاید: چرا مسئولان می‌خواهند با برگزاری چنین همایش‌های سرسام آوری، افکار مردم را تغییر دهند ولی باید بدانند که مردم گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و بسیار آگاه و با بصیرت هستند.

وی خاطرنشان می‌کند: مسئولان باید سبب دلگرمی مردم باشند نه اینکه با برگزاری همایش میلیاردی، مردم را نسبت به نظام و سایر مسئولان دلسرد و بدبین کنند که البته برگزاری چنین همایشی در شأن مسئولان و جامعه اسلامی نیست.

این کارشناس دینی اضافه می‌کند: اگر کسی بخواهد محبوبیتی در بین مردم کسب کند باید برای کسب رضایت الهی گام بردارد نه اینکه برای رسیدن به جایگاه سیاسی و کسب مقام دنیوی دست به هر کاری بزند که می‌توان به زیر پا گذاشتن اصول اعتقادی و دینی و استفاده نادرست از بیت‌المال اشاره کرد.

حال باید گفت که اگر مسئولی ابزار قدرت در دستش باشد آیا باید دست به هر کاری بزند و استفاده نامشروع از بیت‌المال کند و اهداف و مقاصد خود را پیش برد که تحقق این امر، مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی را هم زیر سئوال خواهد برد.

به هر حال امیدوار هستیم مسئولان کشور با تدبر، تأمل و تفکر بیشتر همایش پنج شنبه 29 فروردین ماه جاری را برگزار کنند یا لااقل در سطحی محدودتر همایش را برگزار کنند و چهره سیاسی به همایش ندهند و از وجود میهمانان سوء استفاده نکنند و سبب نشوند بیت‌المال بیهوده هزینه شود و مردم نسبت به نظام و مسئولان کشور بدبین شوند البته عملکرد مسئولان استان قزوین نیز در این همایش از دید مردم پنهان نخواهد بود.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

778امروزmod_vvisit_counter
876دیروزmod_vvisit_counter
6147این هفتهmod_vvisit_counter
32069هفته گذشتهmod_vvisit_counter
35627این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19405746کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 10 مهمان, 1 ربوت حاضر
IP شما: 3.129.211.87
Mozilla 5.0, 
امروز: 19 اردیبهشت 1403