Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
شنبه, 29 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
اعتراض بسیج و جامعه اسلامی دانشجویان به تغییر زمان امتحانات/ احتمال تحصن یا تحریم امتحانات. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 01 اردیبهشت 1392 ساعت 15:24 بازدیدها:1715 مرتبه

اعتراض بسیج و جامعه اسلامی دانشجویان به تغییر زمان امتحانات/ احتمال تحصن یا تحریم امتحانات.

برخی تشکل های دانشجویی اعتراض خود را نسبت به عواقبت تغییر تاریخ امتحانات و تعطیلی دانشگاه ها در آستانه انتخابات اعلام کرده و خواستار تغییر این برنامه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، به علت همزمانی امتحانات پایان ترم نیم سال دوم سال تحصیلی 92-91 دانشگاه‌ها با انتخابات ریاست جموری، معاونت آموزشی وزارت علوم با ابلاغ دستورالعملی از دانشگاهها خواست 20 خرداد تا 2 تیر هیچ امتحانی برگزار نکنند که این مساله اعتراض برخی دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور و فعالین دانشجویی تشکلهای دانشجویی را به دنبال داشت.

احتمال تحصن یا تحریم امتحانات درصورت عدم تغییر امتحانات

مصطفی صابری - دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تا کنون در زمینه اعتراض به تغییر امتحانات گزارش هایی را به همراه دیگر تشکل‌ها به وزارت علوم  و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ارایه داده ایم حتی نامه ای به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ارسال کرده و خواسته ایم آن را به بیت مقام معظم رهبری برسانند.

وی افزود: وزارت علوم مطرح کرده که این تغییرات برای این صورت گرفته که دانشجویان با فراغ بال در زمینه انتخابات فعالیت کنند، اما بحثی که وجود دارد این است که  دانشجو باید در دانشگاه فعالیت کند دانشجو کارش تبلیغ نیست، کارش مطالبه گری و عدالتخواهی است که این کار فقط از طریق تریبون دانشگاه انجام می شود.

صابری افزود: این سیاسی کاری دولت است، دولت فهمیده پشتوانه دانشجویی را ندارد و بهترین راه زمین زدن دانشجو این است که او را از انتخابات دور کند.

وی گفت: متاسفانه مسئولان گوش شنوا ندارند و به دانشجو اهمیت نمی دهند در صورت بی نتیجه ماندن اعتراضات اقدامات بعدی را انجام خواهیم داد که تحصن در مقابل وزارت علوم است و یا حتی احتمال تحریم امتحانات هم وجود دارد.

اتخاذ تصمیات جدید درصورت عدم تغییر زمان امتحانات

میکائیل دیانی - قائم مقام سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز با اشاره به تغییر تاریخ امتحانات و تعطیلی دانشگاه در ایام انتخابات به مهرگفت: یکی از فرصت‌هایی که هرچند سال یک‌بار برای فضای دانشگاه پیش می آید که به بلوغ سیاسی دانشجویان کمک می کند انتخابات ریاست جمهوری است.

دیانی گفت: در ابتدای امر وظیفه اصلی دانشجو درس خواندن است وقتی یک‌ماه امتحانات را عقب انداختند و ترم را کوتاه تر کردند دانشجو دیگر نمی تواند درس را کامل بخواند و آن را کامل ارایه دهد این اولین لطمه است که این اتفاق به بدنه دانشگاه وارد می کند.

وی دومین ضربه این اتفاق را کمرنگ کردن فضای معنوی دانشگاه عنوان کرده و افزود: برنامه ریزان و مدیران کلان از این مساله غافل بودند که رهبری تعریف زیادی از معنویتی که اعتکاف دانشجویی به دانشگاه منتقل می‌کند داشته اند و با توجه به تغییر امتحانات اعتکاف وسط انتخابات برگزار شده و دانشجویان از این قضیه هم غافل می شوند. 

قائم مقام سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل افزود: مساله دیگر بحث سیاسی بودن دانشگاه است وقتی ما فضای دانشگاه را در گیرو دار ایام سیاسی و انتخابات تعطیل کنیم شوک بزرگی به بدنه دانشگاه وارد می شود.

وی افزود: این دانشجو و دانشگاه است که در فعالیت های سیاسی پیش رو است بالطبع با این اتفاق نباید شاهد انتقال این فضای نشاط سیاسی به بدنه اجتماعی و مردم باشیم اگر در دانشگاه نشاط وجود داشته باشد به خانواده‌ها و افراد منتقل می شود تا آن حماسه سیاسی که مد نظر مقام معظم رهبری است، ایجاد شود .

دیانی تصریح کرد: مخالفت با تغییر زمانی امتحانات در مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی هم مطرح شده است شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل هم مخالفت خود را را در این زمینه اعلام کرده و اولین مخالفت هم از واحد آموزش اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل اعلام شد.

وی ادامه داد: ما از مسئولان درخواست کرده ایم در این زمینه تغییراتی  ایجاد کنند و طی یکی دو روز آینده منتظر نتیجه هستیم تا ببینیم وزارت علوم چه تصمیمی اتخاد کرده و آیا تغییرات لازم اتخاذ می شود اگر این تغییرات رخ ندهد تصمیمات دیگری اتخاذ خواهیم کرد.

جابجایی امتحانات باعث فشرده شدن برنامه آموزشی دانشگاه شد

مهدی اجتهادی- دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف هم در این باره گفت: وزارت علوم با جابه جایی امتحانات باعث فشرده شدن برنامه آموزشی دانشگاه شد و این مساله به دانشجویان ضربه می زند چرا که بخشی از ترم عقب افتاده و برنامه کلاس های جبرانی امتحانات زیادتر می شود.

وی ادامه داد:  از سوی دیگر در خرداد که فضای انتخاباتی حاکم است، امتحانات برگزار نمی شود و این فضای رخوت به وجود آورده و باعث بی تفاوتی دانشجویان به مساله انتخابات می شود.

دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف افزود: بسیج دانشجویی شریف اعتراض خود را نسبت به این مساله بیان کرده اگر واقعا تغییری ایجاد نشود و در مورد اقدامات بعدی تصمیم گیری خواهد کرد.

هیچ دانشگاهی در روزهای 20 خرداد تا 2تیر تعطیل نمی‌شود

نگرانی دانشجویان درحالی مطرح می شود که روز گذشته معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در زمانی که عنوان شده دانشگاه‌ها امتحانات پایان ترم را برگزار نکنند، دانشگاهها تعطیل نیستند ابلاغیه وزارت علوم بسیار شفاف بوده و در آن عنوان شده که در این فرجه بین 20 خرداد تا 2 تیر، امتحانی برگزار نشود.

وی ادامه داد: در این ابلاغیه عنوان نشده است که تقویم آموزشی و برنامه دانشگاه‌ها تغییر کند و در واقع تغییر در تقویم آموزشی و برنامه دانشگاهها ایجاد نکرده ایم و از قبل نیز هماهنگ شده بود که ترم دوم دانشگاه‌ها نسبت به سال های گذشته زودتر برگزار شود.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: از سوی دیگر از دانشگاه‌ها خواسته ایم در صورت امکان، امتحانات را عقب تر یعنی پس از 2 تیرماه برگزار کنند تا ترم دوم کوتاه نشود.

وی اظهار داشت: این ابلاغیه فقط با هدف بهتر برگزار شدن انتخابات و اینکه دانشجویان بتوانند با فراغ بال و بدون مشکل در شهر و روستای خود در حوزه هایی که علاقمند هستند حضور یابند ابلاغ شد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

228امروزmod_vvisit_counter
1145دیروزmod_vvisit_counter
9250این هفتهmod_vvisit_counter
10701هفته گذشتهmod_vvisit_counter
49431این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19419550کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 10 مهمان حاضر
IP شما: 3.147.79.45
Mozilla 5.0, 
امروز: 29 اردیبهشت 1403