Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها: دایره صلاحیت را خیلی تنگ نگیریم. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 06 اردیبهشت 1392 ساعت 16:39 بازدیدها:2437 مرتبه

همایش آموزش هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها؛
کولیوند: دایره صلاحیت را خیلی تنگ نگیریم.

 رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: ملاک بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهرو روستا استعلام‌های چهارگانه است و نباید دایره رد صلاحیت را خیلی تنگ گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد جواد کولیوند در همایش آموزش هیات‌های عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان‌ها خطاب به هیات‌های عالی گفت: از اظهارنظرهای شخصی خودداری کنید زیرا اقتدار نظام گاهی دستخوش اظهارنظرهای سهوی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قانون باید فصل‌الخطاب نظارت بر انتخابات قرار گیرد، اظهار کرد: نکته مهم در تایید و رد صلاحیت‌ها این است که بررسی نهایی صلاحیت‌ها به عهده هیات نظارت است لذا شما هم به ویژه در رد صلاحیت‌ها با هیات بالا دستی‌تان مشورت کنید؛ ملاک را استعلام‌های چهارگانه بگیرید ما نباید دایره رد صلاحیت را چنان تنگ بگیریم که کسی از تیغ ما نگذرد و نباید دایره را چنان باز بگیریم که قابل کنترل نباشد.

کولیوند در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ اطلاعات ناظران در جریان بررسی صلاحیت‌ها، خاطر نشان کرد: اطلاعاتی که در جریان نظارت انتخابات به دست ما می‌رسد نباید اجازه دهیم این اطلاعات خدایی ناکرده به بیرون درز پیدا کند چرا که شما محرم مجموعه انتخابات هستید و حق ندارید این اطلاعات را به نزدیک‌ترین افراد هم بگویید. به ویژه که در فرامین دینی و قرآنی برای آبروی افراد ارزش زیادی قائل شده‌ است.

نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به افزایش اعضای اجرایی شعب از پنج نفر به هفت نفر، اظهار کرد: شما باید در هیات‌های شهرستان‌ها و بخش‌ها نظارت کنید و اگر مواردی خارج از عرف انجام می‌شود، نسبت به آن تذکر دهید چرا که ریل گذاری بر عهده شماست.


کولیوند با اشاره به اهمیت‌ همکاری هیات‌های نظارت با سیستم اجرایی در جریان برگزاری انتخابات، تصریح کرد: وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات است و لازم است ما در برخی موارد با سیستم اجرایی مشورت کنیم تا گره‌ها باز شود چرا که همدلی با سیستم اجرا کار را سهل‌تر و روان‌تر می‌کند.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی ادامه داد: براساس قانون هیات‌های اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری باید پنج ماه قبل از پایان دوره یعنی در اسفند ماه تشکیل می‌شدند اما به نظرمی‌رسد وزارت کشور در زمان تشکیل هیات‌ها اشتباه کرده است. به هرحال ممکن است برخی اعضای هیات اجرایی شوراها در هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری هم حضور داشته باشند که منعی در این رابطه وجود ندارد اما ترجیح ما این است که دو هیات اجرایی جداگانه وجود داشته باشد.

کولیوند تاکید کرد: سلامت انتخابات در درجه اول با ارتباط مستقیم با خدا و بعد رعایت قانون و تدبیر ومدیریت شما اعضای هیات‌های عالی محقق می‌شود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسه هیات مرکزی با شورای نگهبان تصریح کرد: ما این را مدنظر داشتیم ناظران انتخابات شوراها مثل اعضای شعب با ناظران انتخابات ریاست جمهوری یکی باشند اما شورای نگهبان این را قبول نکرد بر این اساس دو دسته ناظر برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری وجود خواهد داشت.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

660امروزmod_vvisit_counter
931دیروزmod_vvisit_counter
660این هفتهmod_vvisit_counter
8275هفته گذشتهmod_vvisit_counter
38145این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19368190کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 12 مهمان حاضر
IP شما: 52.15.63.145
Mozilla 5.0, 
امروز: 09 اردیبهشت 1403