Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
جمعه, 28 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
48 روز تا انتخابات : هاشمی, پورمحمدی, نادران, احمدی نژاد, ... مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 08 اردیبهشت 1392 ساعت 13:07 بازدیدها:3135 مرتبه

48 روز تا انتخابات:  تاکید هاشمی بر دشواری کار دولت آینده به علت مطالبات بی پشتوانه/ 

پورمحمدی: پرداخت یارانه به مردم کار خوبی نیست/ نادران: رئیس جمهور نباید خروس جنگی باشد / احمدی نژاد: هرکس هرچه می‌خواهد علیه دولت بگوید ما برای خوش آمد یا خوش نیامدن کسی کار نمی‌کنیم. 

هاشمی رفسنجانی: اگر فردی با وجهه داخلی و بین‌المللی و مشارکت بالای مردم رئیس جمهور شود می‌توان مشکلات را رفع کرد.

هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: "متأسفانه به علت تلف‌شدن منابع مالی و انسانی کشور و سوءمدیریت‌ها در دوره اخیر، اداره کشور در دوره جدید اجرایی با مشکلاتی همراه است. اگر فردی با وجهه داخلی و بین‌المللی و مشارکت بالای مردم، بتواند سکاندار قوه مجریه شود، می‌توان امیدوار بود که در یک دوره سخت و پر تلاش به تدریج مشکلات داخلی و خارجی کشور مرتفع شود". وی افزود: "تعهدات سنگینی که به دولت جدید منتقل خواهد شد و مطالباتی که بدون پشتوانه اقتصادی برای دوره جدید ایجاد شده است، دشواری کار در آینده را مضاعف می‌کند". وی در پایان ابراز امیدواری کرد: "برخی لجاجت‌ها و اصرار بر ادامه اشتباهات، برطرف و زمینه جبران انحراف از برنامه‌ ها و سند چشم‌انداز و اصلاح امور فراهم شود".

پورمحمدی: پرداخت یارانه به مردم کار خوبی نیست / فقط باید به محرومان یارانه پرداخت شود

مصطفی پورمحمدی،  رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره اینکه برای دریافت یارانه ها نباید دست مردم پیش دولت دراز باشد، گفت: پرداخت یارانه به مردم کار خوبی نیست، وقتی به مردم پول می دهند انگار آقای مردم هستند و مردم زیر دست دولت، در واقع دولت باید دستش به سوی مردم دراز باشد و مردم به دولت بگویند پول را کجا خرج و هزینه کند. با پرداخت پول به مردم شخصیت و عزت آنها زیرسئوال می رود.
وی افزود: هم اکنون مردم زیر دست دولت هستند که باید این چرخه سریعتر برگردد و ملت ثروتمند شوند و به دولت عوارض و مالیات دهند نه اینکه دولت بخواهد پولی را به آنها پرداخت کند. در این زمینه تنها باید به بخش هایی از جامعه یارانه داد و در قبال آن بخشهای بزرگ جامعه را توانمند ساخت تا خودشان درآمد کافی را داشته باشند، تنها باید از مالیات به محرومان یارانه داد.
 
" منظور از بهار همان اسفندیار است"

مصطفی کواکبیان، نماینده سابق اصلاح طلب مجلس،  در نشست خبری تا انتخابات در قم حضور یافت و به سوالات خبرنگاران رسانه‌های گروهی پاسخ داد که برخی از سوالات و جواب‌ها با حاشیه‌های جالبی همراه بود. وی در بخشی از سخنان خود بیان داشت: زمانی برخی اصولگرایان ذوب در احمدی‌نژاد بودند و امروز سخنان تعجب برانگیزی علیه او مطرح می‌کنند در حالیکه اصلاح‌طلبان هیچ گاه اینگونه نبوده‌اند. کواکبیان افزود:  سفرهای چهارم استانی پرچم‌گردانی طیف دولت برای انتخابات است... و  بدون استفاده از امکانات دولتی و تخلف، نماینده دولت پایگاهی در میان ملت ندارد زیرا مردم همه مشکلات را از چشم دولت می‌بینند" همچنین کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری درباره شعار زنده باد بهار دولت گفت: ما عقیده داریم منظور از بهار همان اسفندیار است.

ولایتی: رهبر انقلاب همیشه نسبت به "هاشمی" نظر مثبتی داشته و دارند

علی اکبر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت و یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات که عصر امروز در نشستی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در جمع دانشجویان سخن می‌گفت،‌ ابراز عقیده کرد: "وضعیت کشور به قدری به هم ریخته است که هر روز منتظر وخیم‌تر و بدتر شدن شرایط هستیم". وی درباره هاشمی رفسنجانی نیز گفت: شاهد بودم امام(ره) و مقام معظم رهبری نظر مثبتی نسبت به هاشمی داشتند و مقام معظم رهبری امروز هم نظرشان حفظ احترام به ایشان بوده و خودشان چندین بار هاشمی را به عنوان رییس تشخیص مصلحت نظام نصب کردند اما این کار را برای آنهایی که جزو فتنه بودند انجام ندادند، ولی در رابطه با هاشمی همیشه نظر مثبتی داشتند، الگوی ما نیز مقام معظم رهبری است و همان‌طور که ایشان مصلحت بدانند عمل می‌کنیم، در هر صورت هر فردی از بنی‌صدر و هاشمی گرفته تا خاتمی و احمدی‌نژاد هم نکات مثبت دارند و هم منفی، اگر قرار باشد یکسره نقد کنیم که دیگر کسی نمی‌ماند.

همایش دعوت از جلیلی

پس از آنکه جبهه پایداری از میان سعید جلیلی و لنکرانی، گزینه دوم را به عنوان کاندیدای خود به صورت رسمی معرفی کرد، رئیس ستاد دعوت از سعید جلیلی در مشهد  می گوید: " درپی مراجعات و درخواستهای مکرر دوستداران گفتمان انقلاب اسلامی برای دعوت از دکتر جلیلی این ستاد همایش بزرگی را در مسجد صنعتگران مشهد برگزار می کند".

احمدی نژاد: هرچه می‌خواهید علیه دولت بگویید.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: به عنوان دولت تا لحظه آخر با همان شتاب اولیه به کار خود ادامه خواهیم داد هرکس هرچه می‌خواهد علیه دولت بگوید ما برای خوش آمد یا خوش نیامدن کسی کار نمی‌کنیم. مردم ما را برای مدت زمان معینی انتخاب کرده‌اند و موظف هستیم تا ثانیه آخر با همان شتاب ثانیه اول برای مردم کار کنیم.
رئیس دولت دهم با بیان این‌که «دولت در دل مردم و مردم در دل دولت است» گفت: "با این‌که اکثریت مردم استان از سفر دولت به استان خود خبر نداشتند، اما به محض این‌که دولت به استان رسید و مردم مطلع شدند، پرشور و با اشتیاق در خیابان‌ها اجتماع کرده و شعارهای انقلابی سرداده و بر همراهی و دلسوزی خود تاکید می‌کردند". وی افزود: " به عنوان دولت تا لحظه آخر با همان شتاب اولیه به کار خود ادامه خواهیم داد هرکس هرچه می‌خواهد علیه دولت بگوید ما برای خوش آمد یا خوش نیامدن کسی کار نمی‌کنیم. مردم ما را برای مدت زمان معینی انتخاب کرده‌اند و موظف هستیم تا ثانیه آخر با همان شتاب ثانیه اول برای مردم کار کنیم" .

ابوترابی‌فرد: فعلاً رقیب جدی ندارم/ به نفع ولایتی و قالیباف کنار نمی‌روم

دانشجویی از ابوترابی‌فرد، کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، در مورد احتمال انصراف وی در صورت محبوبیت بالای یکی از کاندیداهای ائتلاف پیشرفت پرسید که وی در پاسخ، گفت: تصمیمم بر اینست که راه را برای موفقیت گفتمان نظام فراهم کنم تا آن هنگام که حضورم باعث تحقق این گفتمان شود، در صحنه حاضرم و اگر چنین نباشد حضور نخواهم داشت.وی همچنین کنار کشیدن خود به نفع ولایتی و قالیباف را رد کرد.  نائب رئیس مجلس در پاسخ به پرسشی در مورد تحریم های اعمال شده بر علیه کشورمان و تبعات آن گفت: نظام حاکم بر جهان حضور کشوری مستقل را بر نمی تابد و آن را چالشی در برابر اهداف خود ارزیابی می‌کند.

نادران: رییس‌جمهور نباید خروس جنگی باشد و دل مردم را با خروس قندی خوش کند

الیاس نادران با بیان این‌ اعتقاد که «اقتصاد ما در شرایطی است که دولت باید به مردم ماهی بدهد و برای آن‌ها‌ ماهیگیری کند»، ابراز عقیده کرد: دولت سیاست چاوز را در پیش گرفته است، دولت با این سیاست پیش می‌رود که طبقات پایین جامعه را حفظ و بقیه طبقات جامعه را به حال خود رها کند سپس همه مشکلات را به گردن آمریکا بیاندازد.یک رییس‌جمهور نباید خروس جنگی باشد و دل مردم را با خروس قندی خوش کند. وی که  در سومین نشست از سلسله نشست‌های مشق حماسه که با عنوان «میزگرد تخصصی اقتصادی و آسیب‌شناسی اقتصاد کشور و ارائه برنامه‌های راهبردی جبهه حماسه‌سازان» سخن می گفت، با بیان این‌ اعتقاد که «اقتصاد ایران دارای یک بیماری است» ابراز عقیده کرد: بیماری که اقتصاد ایران از آن رنج می‌برد، تبدیل اقتصاد به یک نظام رانتی دولتی آلوده به فشار، است و باید برای برون‌رفت از این وضعیت به سمت یک اقتصاد کارآفرین، رقابتی، سالم و باثبات برنامه‌ها و راهکارهای عملی خاصی را دنبال کنیم.

عسگراولادی: موسوی و کروبی از برادرهای من هستند

حبیب‌الله عسگراولادی در دومین همایش الزامات تحقق شعار سال 92 در جمع اصولگرایان مازندران که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) مرکز مازندران برگزار شد با بیان اینکه سعی کنیم انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری جشن باشکوهی برای انقلاب اسلامی باشد، گفت: قصد دشمن و فتنه ایجاد جنگ است.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری ،در سخنانش با بیان اینکه منظور ما از جریان انحرافی شخص احمدی‌نژاد نیست، تصریح کرد: ما احمدی‌نژاد را منحرف نمی‌دانیم ولی معتقدیم گروهی از اطراف ایشان به انحراف رفتند.همین الان هم می‌گویم موسوی و کروبی از برادرهای من هستند، اینها مفتون و فتنه زده شدند. وی افزود: خداوند تاکید بر توبه دارد و واقعا اینکه خداوند بدون توبه کسی را بپذیرد در گذشته محال بوده و الان هم محال است. عسگراولادی همچنین ادامه داد: می‌خواهیم هر کس که اصولگرا است و قبول دارد که هر کس مقبولیت بالا داشت بقیه به نفع‌اش کنار بروند، بیایند و در مجموعه حضور داشته باشند و یک تیم شویم چون ما به یک تیم احتیاج داریم.
وی ادامه داد: نامزدی که به صحنه می‌آید باید نکات مثبت هر پنج رئیس جمهور قبلی یعنی هاشمی، خاتمی، رجایی، بنی‌صدر و احمدی‌نژاد را داشته باشد. نباید به عقب برگردیم بلکه باید با استفاده از تجربیات دولت‌های قبل وضعیت بهتری را برای کشور بسازیم. عسگراولادی در پاسخ به سوالی مبنی بر شکست اصولگرایان در دوره احمدی‌نژاد گفت: اشتباه یک شخص را نباید پای اصولگرایان نوشت زیرا اصولگرایان شکستی را متحمل نشدند.

ولایتی: برای بگم بگم های احمدی نژاد آماده‌ام

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در نشستی خبری در جمع خبرنگاران قم در محل مؤسسه طلوع مهر قم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر در انتخابات کاندیدا باشید و بگم بگم‌های احمدی‌نژاد به شما برسد، چه می‌کنید؟ گفت: بنده آمادگی دارم پاسخ گوی تمام سؤالات و شبهاتی باشم که در رابطه با خودم از سن نوجوانی تا کنون مطرح می‌شود باشم.  وی افزود: این قبیل کار‌ها (بگم بگم‌های احمدی‌نژاد) را، نمی‌گویم غیر طبیعی نیست، بلکه می‌گویم غیر منتظره نیست.

زاکانی: هاشمی بیاید 84 برایش تکرار می‍‌شود

کاندید انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال ورود هاشمی به انتخابات گفت: توصیه  خاص من این است که اقای هاشمی رفسنجانی وارد صحنه نشوند چون اگر به عنوان کاندید حضور یابند آسیب پذیریشان خیلی بالاست و کشش هم برای این کار ندارند و معتقدم سرنوشتی بیش از سرنوشت سال 84 در انتظارشان نخواهد بود.

آیین نامه جدید برای بررسی صلاحیت کاندیداها

عباسعلی کدخدایی،  سخنگوی شورای نگهبان در خصوص آیین نامه جدید شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریات جمهوری گفت: اقداماتی را در این خصوص انجام داده ایم و در حال تدوین این آیین نامه هستیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا در این آیین نامه جدید ملاک های جدیدی برای بررسی صلاحیت کاندیداها در نظر گرفته شده است گفت: ملاک جدیدی نسبت به گذشته در نظر گرفته نشده است و مطابق قانون عمل خواهد شد. سخنگوی شورای نگهبان افزود: این آیین نامه بیشتر یک آیین نامه اجرایی است و به اعضای شورای نگهبان کمک می کند تا بتوانند در بررسی صلاحیت کاندیداها در این دوره از انتخابات دقیق تر عمل کنند.

واکنش پورمحمدی به تهدید احمدی‌نژاد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به سخنان احمدی نژاد مبنی بر افشاگری در باره فسادهای مالی مسئولین در دولت سابق وی ، گفت: این‌ها لطف دوستان است بالاخره هرچه از دوست رسد نیکوست. به هر حال فضایی در کشور ایجاد کردیم که دیگران احساس نگرانی می‌کنند، اینگونه سخنان اخلاقی نیست دنیای رقابت دنیای مردانگی‌ست من آماده ام با تمام مدعیان در کشور در گفتگوی مستقیم حضور پیدا کنم و هرکسی حرفی دارد آنجا جواب دهم. وی  در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نتیجه ائتلاف پنجگانه کی مشخص خواهد شد گفت: هنوز نتیجه نظر سنجی‌ها کامل نشده لذا تا قبل از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری نتیجه مشخص خواهد شد.

باهنر: برخی‌ می‌خواهند اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه برانند

محمدرضا باهنر، نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص دعوت از سلایق و جناح‌های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری افزود: تردیدی ندارم که منظور مقام معظم رهبری اصلاح‌طلبان و حضور آن‌ها در رقابت سیاسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده است. وی با اشاره به اینکه برخی می خواهند همه اصلاح طلبان را با چوب فتنه برانند، گفت: ‌مخالف این هستم که همه اصلاح طلبان را با یک چشم دید زیرا بسیاری از اصلاح‌طلبان به اصول نظام و رهبری اعتقاد دارند ولی با ما و جریان فکری ما اختلاف سلیقه دارند. وی در پاسخ به سؤال انحرافی بودن یا نبودن اسفندیار رحیم مشایی گفت: وی نه تنها انحرافی است بلکه در رأس هرم انحرافیون نیز قرار دارد. صحبت در مورد تأیید صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی در حیطه اختیارات و مسئولیت من نیست ولی اگر ایشان ثبت‌نام و تأیید صلاحیت شود، من رقیب جدی وی هستم. مصلحت نیست که اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس جمهور ایران شود.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

905امروزmod_vvisit_counter
1194دیروزmod_vvisit_counter
8782این هفتهmod_vvisit_counter
10701هفته گذشتهmod_vvisit_counter
48963این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19419082کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 109 مهمان حاضر
IP شما: 3.142.119.114
Mozilla 5.0, 
امروز: 28 اردیبهشت 1403