Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
سه شنبه, 25 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
تمدن: انتخابات در موعد مقرر برگزار می شود, آنها که نمی توانند رای بیاورند به انتخابات ایراد می گیرند. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 09 اردیبهشت 1392 ساعت 12:23 بازدیدها:2630 مرتبه

تمدن : انتخابات در موعد خود برگزارمی‌شود/آنهاکه نمی‌توانند رای بیاورند به انتخابات ایراد می‌گیرند.

 استاندار تهران گفت: با وجود همه فراز و فرودهایی که در کشور ما وجود داشته، در برگزاری انتخابات یک روز تاخیر انجام نشده و این نشانه اقتدار کشور ماست.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران، با مورد توجه قرار دادن فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، با بیان این‌که "شأن رییس‌جمهور شأن اجراست و اگر چنین شخصی از تجربه کافی و توانمندی لازم برخوردار نباشد حتما روند اجرایی کشور دچار سستی و نوسان خواهد شد"، افزود: این‌که در فرمایشات مقام معظم رهبری بر کار اجرایی رییس‌جمهور تاکید می‌شود، به این خاطر است که به هر حال باید دانست کسانی که می‌خواهند وارد عرصه ریاست‌جمهوری شوند باید شأن و جایگاه اجرایی کشور را بدانند.

 

وی ادامه داد: ‌اگر کسی در این حوزه دارای تجربه، توان و تخصص کافی نباشد به هر ترتیب پالس‌های منفی او بر زندگی مردم نمایان می‌شود و برعکس اگر رییس‌جمهور استطاعت و قدرت اجرایی بالایی داشته باشد شرایط کشور به شکل مثبت و سازنده تحت تاثیر اقدامات او قرار می‌گیرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگرچه ما سیاست‌های کلی، قانون برنامه و برنامه چشم‌انداز را داریم اما به هر ترتیب مهم اجرا کردن و عملیاتی کردن این قوانین است.

تمدن در ادامه با بیان اینکه "صرف داشتن علم و آگاهی در حوزه مسائل اجرایی کافی نیست"، گفت: فرد باید در کوران مسائل اجرایی آبدیده شده باشد و آزمودگی و توانایی‌ها و خلاقیت‌های خود را نشان داده باشد.

وی افزود: مدیر یا مسئول بودن در یک حوزه واحد و مشخص نمی‌تواند نمایانگر قدرت اجرایی یک رییس‌جمهور باشد، چراکه یک رییس‌جمهور باید از سطح پایین اجرایی تا بالاترین سطوح را به نحوی طی کرده باشد و همچنین قدرت ارتباط و هماهنگی هم داشته باشد.

استاندار تهران با بیان اینکه "یک رییس‌جمهور باید از دغدغه‌های مردم مطلع و در میان این دغدغه‌ها تنفس کرده باشد"، اظهار کرد: یکی از نقاط مهم قدرت اجرایی یک فرد، مردمی بودن اوست و پس از آن اینکه یک رییس‌جمهور موفق هم در صف و هم در ستاد مسئولیت‌های فراوانی را طی کرده باشد و شجاعت و جسارت در تصمیم‌گیری‌های بزرگ، همچنین منطقی بودن نیز از ویژگی‌های او باشد.

تمدن همچنین با بیان اینکه "مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود فضا را برای حضور سلیقه‌های مختلف در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری باز کردند"، گفت: ایشان بر این نکته تاکید داشتند که همه اشخاصی که نظام و چارچوب جمهوری اسلامی را قبول دارند باید در این عرصه حضور پیدا کنند و این موضوع پاسخی بود به افرادی که سعی می‌کنند انسداد و انحصاری را در فضای انتخابات ریاست‌جمهوری به وجود بیاورند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی سعی دارند درباره سازوکار قانون انتخابات بهانه‌تراشی‌هایی را مطرح کنند، مقام معظم رهبری تاکید داشتند که قانون انتخابات جمهوری اسلامی یکی از مترقی‌ترین قوانین در شرایط فعلی است، با این منطق که هر کسی در چارچوب کلیات نظام جمهوری ایران قرار دارد و به قانون اساسی احترام می‌گذارد و نسبت به اصالت رای مردم معتقد است می‌تواند در صحنه حضور پیدا کند به همین دلیل ایراداتی که در این راستا وارد می‌شود بلاوجه است.

استاندار تهران در ادامه اظهار کرد: منتقدان و یا معاندانی که در بحث تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان و عبور از فیلتر شورای نگهبان مباحثی را مطرح می‌کنند نشان بدهند در کجای دنیا چنین چارچوبی وجود ندارد. در همه کشورها با یک میزان از شدت و ضعف کاندیداها باید مراحلی را طی کنند تا بتوانند در صحنه رقابت حاضر شوند.

تمدن در همین راستا اظهار کرد: کسانی که احساس می‌کنند در معرض آرای مردم نمی‌توانند توفیق کسب کنند، به قانون انتخابات اشکال وارد می‌کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه "انتخابات در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد"، تصریح کرد: با وجود همه فراز و فرودهایی که در کشور ما وجود داشته در برگزاری انتخابات یک روز تاخیر انجام نشده که این نشانه اقتدار کشور ماست و همچنین درجه‌ای از ثبات و امنیت کشور ما را نشان می‌دهد.

استاندار تهران در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا، به رویکرد و عملکرد استانداری تهران در مسیر منتهی به انتخابات 24 خرداد پرداخت و گفت: ما در طول هشت ماه گذشته در استان تهران با آموزش قریب به 200 هزار نفر برای اجرای انتخابات در بخش‌های مختلف خود را آماده کردیم و هماهنگی با دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه به بهترین شکل ممکن برقرار است.

کلمات کلیدی:
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

303امروزmod_vvisit_counter
2031دیروزmod_vvisit_counter
5127این هفتهmod_vvisit_counter
10701هفته گذشتهmod_vvisit_counter
45308این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19415427کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 8 مهمان حاضر
IP شما: 3.145.91.37
Mozilla 5.0, 
امروز: 25 اردیبهشت 1403