Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
شوراها عرصه خدمت تخصصی است/ شورای شهر ناهمگون نمی تواند به مردم خدمت کند. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 15 اردیبهشت 1392 ساعت 22:31 بازدیدها:2763 مرتبه

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و بیانیه احزاب و جناحها. 
شوراها عرصه خدمت تخصصی است/ شورای ناهمگون نمی‌تواند به مردم خدمت کند.
جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با صدور بیانیه ای 4 ماده‌ای، بر ضرورت انسجام نیروهای اصولگرا برای گردهم آمدن و ارائه یک لیست انتخاباتی واحد در انتخابات شوراها تاکید کرد.
 
به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت پس از برگزاری همایش خود با عنوان «حماسه خدمتگزاری، نمایش همدلی و وحدت» با صدور بیانیه ای 4 ماده‌ای، بر ضرورت انسجام نیروهای اصولگرا برای گردهم آمدن و ارائه یک لیست انتخاباتی واحد در انتخابات شوراها تاکید کرد.

 

در این بیانیه آمده است: شوراهای اسلامی شهر و روستا سنگ بنای مردمسالاری دینی و حضور فعال و مستمر مردم در اداره امور کشور است. فلسفه وجودی شوراهای اسلامی شهر و روستا این است که مردم شریف ایران اسلامی در شهرها و روستاها این حق را دارند که در محیطی امن، سالم، اخلاق مدار، بانشاط و برخوردار از رفاه زندگی کنند. این حق مسلم مردم است که در زندگی های شهری و روستایی خود، شاهد حضور مدیران و خادمانی باشند که عرصه خدمتگزاری به شهروندان را میدان تاخت و تازهای سیاسی و حزبی خود قرار ندهند. این حق شهروندان است که مدیرانی متخصص، ارزشی، مردمی، کارآمد و مومن به اصل بنیادی «خدمت صادقانه و مشورت کارشناسانه»، با رای آنان و به نیابت از شهروندان، عهده دار امور شهر و روستا شوند. ارزش خدمتگزار مردم بودن را می توان از این آموزه نورانی دین اسلام درک کرد که:«عبادت به جز خدمت خلق نیست».

این بیانیه می‌افزاید: بر همین اساس هم بود که رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) تاکید فرمودند:«اگر به من خدمتگزار بگویند بهتر از این است که رهبر بگویند». خدمتگزاری، رکن رکین جمهوری اسلامی ایران و ضامن رشد و توسعه کشور و رفاه مردم است و هرگونه کم کاری یا کاهلی در عرصه خدمت رسانی به مردم، عملی نابخوشدنی خواهد بود.

این بیانیه ادامه می‌دهد: اکنون که در آستانه برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گرفته‌ایم و برگزاری این انتخابات با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان شده است، بیم آن می‌رود که سطح گسترده تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت آن، انتخابات بزرگ شوراها را به حاشیه غربت سوق دهد. اما این بیم زمانی به امید بدل می‌شود که همه اقشار عزیز جامعه، با آگاهی از این مسئله، مشارکتی فعال در عرصه انتخابات شوراها از خود به منصه ظهور برسانند. علاوه بر این، فعالان انتخاباتی در صحنه شوراها و کاندیداهای این انتخابات سرنوشت ساز هم می توانند نقش موثری را در برداشتن سنگینی انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات شوراها ایفا کند.

« بی‌تردید، در این مورد، رسانه ملی بیش از همه باید پیشتاز و اثرگذار باشد و انتخابات شوراها را جزو اولویت برنامه های خود قرار دهد؛ زیرا انتظار این است که رسانه ملی وظیفه اصلی خود در قبال شوراهای اسلامی شهر و روستا را به نحو احسن به انجام برساند.»

این بیانیه تصریح می‌کند: هرچند گروه‌های مختلف و پراکنده‌ای در حال حاضر در صدد ورود به میدان انتخابات شوراها هستند اما خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت به عنوان منسجم ترین تشکل در این دوره از انتخابات شوراها در صدد است با به کار گرفتن تمام توان خود و با تاکید بر این اصل که «شوراها عرصه خدمت تخصصی به مردم هستند نه جایگاه سیاست زدگی و کسب شهرت و قدرت»، محور جریان خدمتگزاری به مردم قرار گیرد. خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت به دنبال این است که با ایجاد انسجام در میان طیف های اصولگرایی، افراد کارآمد و متخصص در این طیف ها را گردهم آورد تا شورایی اثرگذار، صاحب سبک در مدیریت شهری و خدمتگزار را به مردم شریف ایران در سراسر کشور، معرفی کند.

این بیانیه تاکید می‌کند: تردیدی نیست با توجه به مسائل، نیازها و معضلات موجود در شهر و روستا که شهروندان به صورت روزمره با آن مواجه هستند، رسیدگی به این موضوعات یقینا نیازمند تخصص‌های لازم در حوزه‌های تخصصی و کارشناسی زندگی شهری و روستایی است؛ بنابراین، شوراها باید ترکیب و تجمیعی از افراد متخصص در مسائل شهری و موضوعات روزمره زندگی مردم باشند. اینجاست که حضور کاریکاتوری افراد غیرمتخصص در ساختار شوراها هم به شورا آسیب می رساند و هم رویکرد خدمت به مردم را به انفعال و حاشیه خواهد برد.

در این بیانیه آمده است: خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت بر این نکته مهم تاکید می‌کند که همه نیروهای اصولگرا باید برای رسیدن به شورایی منسجم، کارشناس و همگون تلاش کنند و برای نیل به چنین هدفی، بی‌شک تمام طیف‌های اصولگرایی باید گرد هم جمع شوند و در نهایت، از دل این تجمع فرخنده، یک لیست واحد برای انتخابات شوراها به شهروندان ارائه شود. قطعا اگر شورایی ناهمگون و چندپاره شکل گیرد، از دل آن، تنها چیزی که بروز و ظهور پیدا نمی‌کند خدمت به مردم است.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

15امروزmod_vvisit_counter
478دیروزmod_vvisit_counter
15این هفتهmod_vvisit_counter
9500هفته گذشتهmod_vvisit_counter
49696این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19419815کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 13 مهمان حاضر
IP شما: 3.147.54.242
Mozilla 5.0, 
امروز: 30 اردیبهشت 1403