Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
انتخابات شوراها سکوی پرش: اصلاح طلبان , انتخابات شوراها را سکوی پرش می دانند. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 16 اردیبهشت 1392 ساعت 21:37 بازدیدها:2903 مرتبه

 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و کاندیداهای اصلاح طلب.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس:
اصلاح‌طلبان انتخابات شوراها را سکوی پرش می‌دانند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس گفت: اصلاح‌طلبان با به دست گرفتن شوراها می‌توانند بستر را برای به دست آوردن مجلس و ریاست جمهوری آماده کنند.
 
غلامحسین چوبینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: شوراها در واقع نمادی از مردم‌سالاری دینی هستند و بنابر نظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و قانون اساسی بخشی از امور مردم از طریق شوراها به دست خود مردم سپرده شده است.

 

وی افزود: از آنجا که اصولگرایان از شوراهای دوم به قدرت بازگشتند اصلاح‌طلبان نیز اعتقاد دارند باید ابتدا شوراها را در دست بگیرند.

چوبینی ادامه داد: اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند اگر شوراهای کلان‌شهرها را در دست بگیرند نشان داده‌اند که بین مردم جایگاه محکمی دارند.

این مسئول عنوان کرد: این بار اما اصولگرایان با هوشیاری مراقب هستند که شوراها در سراسر کشور و به ویژه در کلان‌شهرها مدیریت اصولگرایی را تجربه کند.

موتلفه تابع نظر جامعتین است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس در ادامه گفت: حزب موتلفه اسلامی بنا به درخواست جبهه پیروان خط امام و رهبری در نخستین مرحله چند نفر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی کرد و پس از مشورت با شورای مرکزی یحیی آل‌اسحاق به عنوان کاندیدای نهایی ریاست جمهوری از سوی حزب موتلفه به جبهه معرفی شد.

وی اضافه کرد: جبهه پیروان نیز پس از بحث و بررسی پیرامون نامزدهای مطرح در جبهه، آقایان آل اسحاق، باهنر و متکی را به عنوان کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری تعیین کرد.

چوبینی خاطرنشان کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری با نشست‌هایی که آیات عظام مهدوی کنی، یزدی و جامعتین داشت پذیرفت که هر کدام از نامزدها را که جامعتین تایید کند، مورد حمایت قرار دهد.

این مسئول تصریح کرد: جبهه پیروان خط و امام و رهبری و حزب موتلفه اسلامی پایبند به این تصمیم هستند و در این اثنا آقایان ابوترابی و پورمحمدی نیز به این جمع سه نفره پیوستند و آنها نیز بیان کرده‌اند که تصمیم جامعتین را می‌پذیرند.

این فعال سیاسی ابراز داشت: اینکه برخی بیان کرده‌اند از جبهه پیروان یک نفر، از 1+2 یک نفر و از طرفداران دولت نیز یک نفر به رقابت نهایی بروند در جای خود یک راهکار قابل تامل بوده، اما آنچه که موتلفه بر آن تاکید دارد نظر جامعتین است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس بیان داشت: اگر جامعتین نظرش این بود که یک نفر از اصولگرایان بیاید ما می‌پذیریم و اگر قرار شود دو یا سه نفر به رقابت نهایی بروند باز تبعیت می‌کنیم.

به گفته وی، انتخاب راهکار به شرایط انتخابات بستگی دارد چرا که اگر رقابت بین اصولگرایان باشد تعدد کاندیداها مشکلی را پیش نمی‌آورد اما اگر رقابت با غیراصولگرایان باشد باید با یک کاندیدا یا حداکثر دو کاندیدا از اصولگرایان به رقابت نهایی رفت.

اصلح باید مقبول نیز باشد

وی در مورد مسائلی که با عنوان ترجیح صالح مقبول به اصلح غیر مقبول بیان می‌شود، گفت: هر کاندیدایی که شورای نگهبان تایید کند صلاحیت این را دارد که در راس قوه مجریه قرار گیرد و همواره می‌توان بین صلحا اصلح را مشخص کرد.

چوبینی اضافه کرد: اگر به شرایط مطرح شده در قانون اساسی و رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری مراجعه کنیم خواهیم دید که مقبولیت برای یک کاندیدا باید وجود داشته باشد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس خاطرنشان کرد: از این منظر رای‌آوری خودبخشی از پروسه اصلح بودن است.

منش پایداری در صورت ورود غیر اصولگرایان تغییر کند

وی ابراز داشت: جبهه پایداری بخشی از ظرفیت اصولگرایی است و بهترین کار برای آن این است که به سایر اصولگرایان بپیوندد و به وحدت که مطالبه اصلی رهبری و مردم است جامه عمل بپوشاند.

چوبینی ادامه داد: اگر رقابت بین کاندیداهای اصولگرا باشد جبهه پایداری می‌تواند یک نامزد معرفی کند، اما با توجه به اینکه اصولگرایان رقبای غیر اصولگرا را پیش روی خود دارند چنانچه بین اصولگرایان وحدت نباشد خطر شکست آنها وجود دارد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: عاقلانه این است که در روزهای آخر تمام اصولگرایان کاندیدای اصلح و مقبول خود را انتخاب و معرفی کنند.

به گفته وی، در غیر این صورت مردم تفرق را نمی‌پذیرند و مسئولیت هرگونه تفرقه بر عهده کسانی است که تن به وحدت اصولگرایان نداده‌اند.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

61امروزmod_vvisit_counter
815دیروزmod_vvisit_counter
5700این هفتهmod_vvisit_counter
10701هفته گذشتهmod_vvisit_counter
45881این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19416000کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 10 مهمان حاضر
IP شما: 3.143.205.169
Mozilla 5.0, 
امروز: 26 اردیبهشت 1403